keadaan semasa : lalok baru pas telan ubat..so kalo ayat nurin tunggang langgang tu paham2 je la ye
malam td mcm orang gila kt opis.. sakit kepala n perut rasa nk meletup.. duduk salah baring salah.. berdiri jalan2 pun salah..ingat mati je..punye la sakit.. after settle kan 4 email notification kul 5 pagi.. 6pagi nurin mintak permission cabut awal...6.30 baru kuar.. huh sakett..padan muke i...nk sup gearbox tak jadi..nk jln2 cuci mata pun kensel...kt rumah terlepek cam kain buruk..layan tdo n blogging..
oopss ok2 blk ke topik asal..pe td? baju nikah? orait...
1. mula2 nurin ukur baju dibadan sendiri..ehe maksudnye nurin ukur la.. material yg di perlukan..saiz poket.. ape yg nurin mahu..bentuk badan sesuai dgn baju mcmana...kaler..yada yadaa...
2. pahtu nurin main lukis2...cenggini.. (oopss tp ni bukan design utk baju nikah ye..ni contoh je.. yg ni lukis utk tujuan lain..design asal bj nikah da terbang kemana tah..;p)
2. pehtu nurin p la tempah.. anto jahit ..
3.syukur Alhamdulillah..sbenarnye nurin tatau pun pasal butik dzull ni.. pilih pun cuma berdasarkan gerak hati kami berdua..n tgk2 agak meyakinkan...da masuk br tau butik itu kinda well known punye butik.. maknanya isu kualiti terjamin tu.. insya-Allah tak berulang la sejarah baju nikah akak nurin yg condemn masa depa kawin dulu...
4. close up lebey sket...nak lg clear right click je ah gambo..
5. untuk veil/selendang.. dari zaman dolu2 lg nurin suke sangat style cam depa nih...tepek seketul je atas kepala.. then ade sikit sulaman kt hujung selendang..tp sbb nurin bertudung takdela nk tepek cenggitu je kan..huhu..
so ..untuk nikah..setelah dikira2 between veil n selendang..nurin pilih selendang lah.. simple.. then after seisi survey n hunting...akhirnye dpt jugak selendang chiffon plain yg dicari2..bezanya dr yg atas..sulaman selendang nurin lebih simple.. al kisah proses mencari gali selendang ni agak mencabar la..cam biasa redz pun terlibat sama..bak kata staff jakel tu..sporting sungguh tunang awak ni ye..rajin melayan ahaha..nurin senyum je.. ;p
6. ok..td nurin ckp..walaupun suke style setepek atas kepala tu tp tak bole la ikut kan sbb nurin bertudung.. so misi seterusnya.. ke butik fav nurin.. sebagai peminat tudung2 anggerik.. tudung2 kasual pun nurin lg suke yg anggerik punye so.. utk lapisan tudung nikah pun nurin carik anggerik jugak instead of ariani ke ariana ke wardina ke...(huhu ada ke?)
kenapa anggerik? 1 sbb mmg nurin suke n da selesa ngn tudung2 depa..2. tgk nurin close up kan ..material dia sejuk..nipis n berat.. seakan2 chiffon..so dia akan jatuh dengan mudah mcm chiffon jugak.. memandangkan nurin nk tepek selendang atas tudung.. so takmo la tudung yg tebal n berat2.. nt nampak heavy kt kepala..pasai da berlapis kan..
7. bunga tangan.. huhu malu nk tunjuk.. tp pendek citernye da siap..belasah je..DIY.. ;p

8. ok..sebab majlis nikah kt rumah..maka tak perlula nurin sediakan kasut kan..kaki ayam saje sudeyy... hihihii
9. TETAPI...yg last ni surprises.. tgh nurin taip2 entry ni td..redz dtg umah.. anto sup, ubat & amik brg2 yg nk di bwk blk johor..huhuu tup2 kan dia hulur 1 bungkusan...bukak bukak je kan kan... kannnn..
*
**
***
****
***
**
*
tettt..!!!!
^^,
**
***
****
***
**
*
tettt..!!!!
^^,
wuu dia belikan nurin kasut putih satin yg kitoang jumpe aritu masa beli goldie shoe nurin tuh..wuhuuhuu.. but me..ur fiance ni mmg tak brape reti nk tunjuk excited n terima kasih loncat2 cam orang lain ;p... senyum jeh..nk ckp tenkiu2 kiut2 mcm org lain pun nurin tak bape reti...tp i just want u to know..bukan nilai kasut tu.. tp the effort yg sgt nurin hargai ..tak sangka i ..hhiihi..thanks very much dear..now suda lengkap da sepersalinan nikah nurin..(alaa utk mata sape jugak kan ehee ;p)kesimpulan dr semua ni..and sebagai menjawab soalan sorang budak comel yg bakal kawin jugak tuh...between sediakan sendiri baju nikah and amik dr pakej bridal... both ade pro n cons..tp menjawab soalan utamanye..YEPPPP....amik dr pakej memang JIMAAT banyak..sangat2 banyak..u gonna SAVE a LOOTTT...tp depends..if sediakan atas kebawah cenggini mmg la a bit costly..tp kalo cuma nk sediakan baju n accesories lain tu amik bridal pun okey jugak.. so..terpulang ya bebeh..
p/s: oh ye.. if possible i da decide takmo pakai tiara masa resepsi....! ;p
♥'s..
~nurin~

4 comments:
babe..dzull design ni kat ne?johor ke?
ehe bukan dzull design la babe.. dzulldeclassique..kt kajang ni je. cube ko try google ..
lawo2,,:)
ehe tenkiu..tp lawo tang mana nye..baju kurung je.. segan nk pakai beria2....sis punye nt buat cantek2 k..bior melatops kebabom eehheheee...
Post a Comment