... last entry kami balik semula ke MHS utk dinner n solat before sambung jenjalan malam right? okeh so harini punye awesome dinner ialah ini : tadaa..! looks yummy eh? nyamm.. ini lah sebab musabab kenapa kami tabah menghadapi hari2 yg sejuk di MHS haha..
anyway.. malam ni tujuan kami cuma satu.. explore vivid festival di sepanjang circular quay sampai darling harbour..
since activity malam ni kami cuma cruising the night.. so takde la banyak story dramatik.. nurin cuma hanya akan explains the night thru gamba... nama pun cruising.. but honestly i feel lucky.. sebab at least siang malam suasana di sydney waktu kami datang tak boring..^^ siang melancong.. malam pulak sentiasa meriah dek kerana festival..
so malam tu after solat, kami sambung berjalan.. dengan laluan dan cara yg sama mcm sebelum ni . mende pertama yg kami nampak sebelum seberang jalan sambil terkujat dek bunyik pedestrian traffic light..kami nampak sekumpulan manusia ni..buat pende tu? aksi ngeri kah? ke sarkas?

owh ade brader duk atas basikal atas nun nampak tak? then ade dog poodle yg comel kt bawah tu.. tunggu punye tunggu action brader tu just cakap..cakap..cakap macam berkempen.. adess..haha.. betulla.. citarasa seni orang sini memang pelik..tak matching sungguh ngn kami.. so pas tunggu dengan sabar lebih kurang 5-7 minit.. kami blah.. p jalan ke depan lagi..
orait bawah ni ialah susunan helmet beskal..hmm.. oke nice.. still awkward..but at least it nice.. walaupun dalam hati kata.."motif? " tapi ok laa.. kreatif la kan haha.. papepun dr jauh cantik...so teruskan berjalan...
dari circular quay kami nampak dah.. wahhh meriah malam ni.. mebi sebab esok weekend so malam ni ramai orang keluar..best..! oke then bole fokus amik gamba bangunan2 yg berwarna warni bertukar kaler ikut music..
semua orang kat sini mcm sungguh appreciate setiap petunjukan cahaya kt sini, dari segi pertunjukan cahaya yg dancing2 kt bangunan..yess..! it nice..! oh sile perhatikan betapa cantiknye opera house kt belakang tu.. tak tau la da bertukar bape ratus corak..
tapi kan..haha.. kt sepanjang jalan celah2 ni ade lagi tau pameran seni abstrak depa.. hmmp.. tatau la nak cakap.. taste depa mmg pelik2 haha.. jap nurin carik ade tak pic yg sangkut..
**uppss..!! sori takde satu pic pun sangkut haha..sebab taste seni abstract depa terrrrlalu abstract sampai tatau la pe motif.. nurin n kak ani cuma jaw drop je.. speechless kihkih...tangan tak terpetik langsung kamera n simpan memori.. sungguh terlupa haha sebab nurin cuma akan terpetik kamera kalo kagum jek.. so kalo tak rasa nk petik tu pepaham laa..hehe
but overall.. the view, the air, the people and everything as a whole.. nurin akui.. its a wonderful night.. just minus the too awkwardly-abstract art show..papepun takpo la eih.. lain negara lain taste nye.. nurin tengok ramai je omputih dok sakan belek seni lampu sangkut2 ngn benang tu mcm tengok ape je..ok fine fine..haha..
so cikbuku.. itu bermakna , cuma detik2 best and pemandangan2 yang masuk dalam hati je yg saya tampal dlm ni.. u should be proud..! so jom cruising around... owh tengok tu? tidakkah hati berbunga-bunga tengok permandangan se-awesome ini?? hoho..!
seems like the same picture as above.. tapi sebenornye ade slight different than above.. pic bawah ni ade masuk sikit wharf 6 belah kanan, tempat kami makan ikan grill sedap aritu...^^
separuh da perjalanan ni.. sile tengok apartment tepi tu.. sungguh cantik.. ala2 suasana dlm citer harry porter..
kasi can cik abang stretch..
vivid festive sydney big sign at the back.. ^^
okey, berjalan lagi kedepan ke darling harbour.. wow..supeer nice..! kanan kiri sungguh banyaaaakk cafes.. street food and exclusive cafes.. kalau lah salah satu kat situ kompem halal.. tanpa keraguan kami akan pergi.. tapi sayang takde info langsung pasal salah satu cafe kt sini.. so terpaksa la sekodeng depa je.. sambil perhati gelagat omputeh n tengok suasana yang cantik tuh..
belah kiri, cafes dengan bentuk kapal... then ke depan sikit ade kapal betul yg orang boleh naik n kat dalam tu pun ade cafe kalau tak silap tengok.. jom g dekat sikit..
see..? how nice is that?
oke.. the night was pretty, why not ber-trio selfie sat.. click!
tengah-tengah mendongak nak ber-trio selfie, kami terperasan ade couple tengah enjoy night view dari corridor exclusive private restaurant.. wahh! dating tahap movie you..!
harry porter mood~~ nampak tak castle tu? nak fefeeling fairy tale frozen pun boley..^^
opera house berdancing lagi and lagi... and owh! i love the landscape and architecture here.. senang tak payah plaster.. batu bata jek..
sedar tak sedar.. dah 2 jam lebih kami berjalan.. explore mana yg terlarat.. kalau jam da cecah 9 tu.. kategori da lewat da tu.. so baik lah.. moh la kite balik.. esok mau jalan jauh lagi.. so sebelum balik biasa lah carik jajan dulu..
beli eskrim magnum perasa mint yg takde lagi kt malaysia.. tengah2 nak membelasah eskrim ujan turun dengan lebat lagi..wah..wah! lariii lagi...! ^^
so as a wrap.. it was a beaautiful , challenging and fun day..! kami tak mengalah dengan ujan lebat dikala winter.. and for the night..it was a glamorous night.. cantik bandor dipenuhi cahaya n orang tempatan keluar bawak family memasing berfestival.. and yang paling canggih.. kami makan AISKRIM di waktu idung tengah berasap dek winter and ujan haha.. eskrim MINT pulak tuh haha... double triple winter idung ,mulut ngn otak kihkih.. so till then cikbuku..^^ stat esok saya da mula berkerja semula.. but don't worry.. episod pas ni sume da ade dlm draft tinggal sambung tulis sikit2 nanti ciknurin post ye cikbuku.. take care..!
♥'s
~
nurin






No comments:
Post a Comment