Tuesday, December 8, 2009

186. info sharing - custom it..!



after ber-chrome nih..nurin semakin teruja utk men-customize kan engine search nurin so hasilnya.. see.. ni engine search Google nurin..


tp everytime nurin tekan 'home' akan terpapar spt di bawah ini..



ini pun engine search google nurin.. yg ni nurin jadikan default.. sbbnya? sbb yg ni mmg nurin custom sendiri ikut selera nurin..


nmpk mata beso bulat2 tuh? kiut x? sengaje nurin letak.. sbb mata tu nt akan ikut cursor nurin.. ehehe.. atas mata tu ada note-(to do) then bwh mata tu ada 2 eko kura2 yg sengaje nurin bela.. serta seekor katak pisang yg menceriakan suasana..

sbb fav nurin tgk pasha ungu nyanyi kt u-tube.. sengaja nurin letak u-tube search engine kt tepi tuh.. then ramalan cuaca neg johor n area kuala lumpur.. sng nk planning outing.. pastu sengaja nurin letak google map kt atas supaya senang nurin nk rujuk jalan.. if ada apa2 plan..

surat khabar biter harian pn nurin letak kt atas belah kanan.. jam n kalendar semestinya..wajib..
mail gmail pn nurin letakkan sekali..so nt sng nk rujuk.. while chat room (utk kawan2 sahaja) ada kt belah kiri tepi sekali..

theme pink love tu saje nurin settingkan ikut selera nurin sbb nk matchkan theme chrome nurin yg seakan2 theme english rose ini..ehe..nice kan? compact sme ada kt sini...


okeh while yg kt bawah ni.. my yahoo..da lama nurin pakai..sejak thn 2007 pun sama nurin customkan ikut selera nurin..lebih kurang sama cam kt atas cuma bezanya sme page bookmark nurin leh simpan ktsini.. mengikut kategori masing2.. bersama2 jadual tahunan nurin.. so yg ni incase nurin keje ane2 mnggunakan pc yg berbeza pun nurin still leh access link2 penting utk keje nurin menerusi page yahoo nurin..





praktikal is it? lawo pun lawo.. so if u all nk create 1.. leh p kt http://www.google.com/ig or http://my.yahoo.com/


8th dec 2009
(17:38pm aku yg malas nk kuar rumah hari ni)

No comments: