been a while, cite da basi..tapi takpe as long tertampal dalam cikbuku...Alkisahnye tahun ni my besday [25July2012] jatuh pada bulan puasa... and kebetulan pulak tahun ni adiah yang nurin dapat dari iwan n kak ani.. both kasi hadiah tiket p jalan2.. huhu depa tak rancang nak bagi adiah sama tema, cuma kebetulan lagi sekali..sebijik cam tahun sudah..tahun sudah tema nye art, tahun ni tema nye percutian..
so adiah dari iwan.. dia bagi percutian pi Langkawi.. tapi disebabkan July=puasa, August= Aidilfitri, Sept= member tu pegi jepun, Oct= Aidiladha... maka dia pun terpaksa la book Nov..so pada 01112012 tempohari start la travelogue adiah besday nurin muehehe...:D belated sensangat tapi nak buat cemane.. takpe janji pree..
oke jom terbang..!
makcik baru balik dari keje..ngn tak mandi terus terbang.. mandikan muka je bersiap sikit kt epot..n then breakfast dalam plane..
cuaca Alhamdulillah cantik.. despite of keadaan yang kerap ujan ribut now ni.. nurin risau juga sebenarnye.. tapi Allah maha kaya.. time2 nak rest ni cuaca saaaaangat cantik..then dekat2 nak landing mata di hidangkan dengan permandangan yang..SubhanaAllah.. ting! ting..!
so..kenapa Langkawi? ini lah sebabnye.. Andaman Sea..perhaps after berkongsi idup pas kawen ni.. hasben leh baca la kot bininye yang suke pada suasana baru, semulajadi, scenery, and of course taking pictures of it..! and for information, this is the same Andaman Sea yang kita boleh jumpa bila pegi Krabi.. haa.. sebelum kita puji lambung2 tempat orang kita kene tau tempat sendiri dulu... so if ade rezeki dapat enjoy Andaman sea kt belah sana, biar tau dulu ape ade kt belah sini...
bak kata someone awat adiah cuti dalam malaysia je, awat tak obesi?.. cer pikir orang obesi pun vacation datang malaysia.. awat sombong? bukan sebab adiah glamer tak glamer.. firstly..da orang bagi bersyukur je la...secondly how u make use of it.. kalo mai langkawi cuma takat beli coklat memang la hang takleh nak appreciate... sape suruh tak luaskan pikiran....kalo asik meng-anak-tiri-kan tourism negara sendiri, how will u know betapa cantiknye negara ini..! huhu *dengan gaya pidato..
yang paling penting takde istilah glamer tak glamer, bumi Allah ni kat mana2 pun special, sume Dia punye..yang kita bole buat..terokai ,pelajari, and jgn lupe bersyukur sbb tuhan izinkan kite sampai..
okey after mendarat at Langkawi airport, first thing first carik kereta, oke..walaupun ni adiah dari iwan..tapi bab itinerary, dealing mendealing segala dia pass kat nurin hahaha.. so then kami pun p la hotel yang iwan da book siap2 utk 4 hari.. tak sesat sebab kami bawak Garmin, ( sesat tu memang tak laa.. tapi konservatif sungguh laluan yang cik garmin bawak kitoang, tah lalu celah2 utan mana tah.. padahal hotel kt tengah2 pekan kuah je pung..huhu)
orait, after check in...masuk la bilik...hmmm..hmmmm...nice one.. quiet big n comfy yang best ade corridor ngadap laut..suke..suke! suke adiah cenggini..tahun depan nak lagi..! haha...
after rest , mandi secara bertamadun..maklumla td naik flight muke je nampak mandi..balik keje kan.. so after setel sume...kami pun stat da nak teroka permata2 yang ade di pulau ni... so..1st destination, skycab...
on the way to skycab nurin tak mampu menahan mata yang da berat mcm kene tindih batu berlori-lori.. so..zzzzz...krroiihh...krooiiihh...pehtu celik2 je mata.. mintak makan..! haha...
![]() |
| jangan salah paham ngn raut wajah beliau.. dia memang tak reti senyum depan kamera.. |
k dah pendek kan cite pas round2 cultural village jap..kami naik la skycab... nice one..berjaya buatkan nurin tak berani berdiri.. selalu yang kt genting tu takde hal nurin siap jalan2 dalam cable car nye..yang kat namsan korea pun..takde hal..nurin leh je berdiri.. yang ni hambek ko.. tinggiii... berapa gunung dia rentas? ntah tak kire... ni yang teringat skycab yang running man naik kt beijing nih..ni da stat teringin2 ni...sbb yg tu laaaagiii jauhh n tinggi..
![]() |
| nampak tak waterfall nun di kejauhan nun.. waiit aa..sok lusa kite panjat situ.. |
and apparently skycab kt sini ade 3 station..station yg ke-3, 700m above sea level, woooo ok..3 level rupenye...baru tau sebab before mai sini nurin tak buat detailed research.. sengaja, suke suprise..selalu kalo nak p memana pung..nurin cuma amik tau, where to, how to..n sikit je info rawak pasal tempat tu.. point nye? walaupun ade info dalam kepala i still want surprise.. and this place berjaya menyepraiskan nurin..
![]() |
| ini gambaq second station yang di ambil dari third station..magnificent view.. first station? jangan tanya...nampak 'dot' je dari sini...tinggi tak tinggi??.. |
oo ye..time ni takleh nak rentas skybridge pasai tengah mentenen... then after few hour kt atas, puas panjat tangga turun tangga, snap sana sini kami turun.. actually travelogue kali ni nurin banyak amik video, maklum la dapat vc free kan ritu.. tapi since nurin segan, tengok la nanti ade ke tak video nak embed kt cikbuku.. papehal pun turun2 je dari skycab, sebenier ni da tunggu kami..^^
then sambung ronda lagi...pusing2 naik kuda, beli souvenire etc..
![]() |
| besau lubang idung mu.. |
next nurin stori thru pic je.. actually ni rajin taip lebih sikit pasainye..now ni tengah gigih men-download 'the great doctor'..sambil menunggu rajin la jari jemari nk taip menaip kan... ermm tapi nye disebabkan mendonlod jugak la nurin takleh nak haplod gamba kt cikbuku..baru haplod gamba ataih ni je da meng-intterupting process donlod nye.. maka oleh itu terpaksa la gamba2 lain bersambung ke part 2 huhu...
oo ayat tergantung kt paragraph atas : hadiah dari kak ani? lom leh reveal..sebab lom sempat2 lagi nak pegi huhu..
♥'s
~ nurin
♥'s
~ nurin











No comments:
Post a Comment