wokeh baru berkesempatan..
tapi kene laju-laju..i nak keluar....:p
kebetulan belek2 surat khabar kelmarin
nurin jumpe artikel yg berkaitan...
actually nurin tak brape setuju kalo di kata menghalau ke mengusir ke guna cd..
nurin lebih setuju kalo istilah nye as doa..n usaha memohon perlindungan dr Allah swt...
dengan izin-Nya maka terlindung lah kita... yg melindungi bukan ayat tu..
tp Allah swt jua...ye tak?
pada nurin ayat tu cuma medium saje..ape2 pun izin Allah swt yang kite perlukan..
tp artikel kt surat khabar ni bagus gak laa.. menerangkan apa tu ayat ruqyah...
woke...actually since entry aritu ade bbrp yg terkonpius.. bacaan ruqyah yg nurin mention tu ape...
ade yg silap paham.. sangka bacaan yg di susun pusat rawatan darul ruqyah laa..
mementang ustaz dr darul ruqyah yg bagi nurin kan...heheeee ;p
kebetulan je tuh...
ada gak yg sangka bacaan ruqyah tu potongan ayat ruqyah...mana la ade...
NO..NO... bukann..
sebenarnye ayat ruqyah ni ialah....
himpunan beberapa surah dari Al-quran...
ada terselit laungan azan sekali....
woke antara ayat2 himpunan nye ialah...
- al-fatihah
- al-baqarah 1-5
- al -baqarah 102
- al-baqarah 163-164
- ayat kursi
- al-baqarah 285 -286
- ali-imran 18-19
- al-araf 54-56
- al-araf 117-122
- yunus 81-82
- toha 69
- al-mukminun 115-118
- as- soffaat 1-10
- al-ahqaaf 29-32
- ar-rahman 33-36
- al-hasyr 21-24
- al-jin 1-9
- al-ikhlas
- al-falaq
- an-naas
- azan~~7kali kalo tak silap
so dr senarai yang nurin senarai atas tu td..
maka tau laa korang..yg bacaan tu agak panjang right?
kalo mahir nk ikut sama mengaji ye lagi bagus...
tapi sbb bacaan tu ada ayat2 yg diulang2 bbrp kali..agak susa nurin nk ikut
so kalo ikut yg nurin selalu amalkan...
ada masa2 tertentu nurin akan pasang ayat ruqyah ni supaya bergema satu rumah..
atau nurin pasang sambil nurin duduk merehatkan diri..
anggap laa wave dr bacaan tu sedang bergema-gema memenuhi rumah
and deria dengar kita..masuk dalam badan n liang2 rongga diri..as theraphy gitu..
bagus sebenarnya..selain mengelak n menepis gangguan2 boleh jugak merehatkan minda
lagi2 kalo ade baby kt rumah ke ape..
masuk rumah leka lupa nk bagi salam ke...
elok la udara dirumah tu bersih dari mende2 lain...
masa nurin tgh kritikal dulu...
bila amalkan ayat ruqyah mmg terasa perbezaannya..
hati lebih tenang..ade banyak lg penjelasan yg lebih detail..
tapi tak tertulis dalam blog ni.. nurin tak reti nk describe..
and bagi yg da PM nk copy nye pulak..
ye betul..mmg nurin alu-alukan bole aje..
kalo yg jaraknya reachable..meh le dtg amik..nurin akan copykan dlm cd..
tp kalo yg jauh tuh,..huhu..kasi la alamat..takkan ckp nak aje tp alamat takde..
camne nurin nk pos? ;p
koman2 meh kasi email.. kalo muat nurin attach 1 file per email ke..
ni ckp nak tp lokasi nye takde bagi...
tak memasal berjuta-juta lemon tanda soal kuar atas kepala nurin ;p
yang baik ye mau dishare...tp sile kasi kejesama yg sepatutnye yeh..
woke till then
yang pasal info pusat rawatan tu later ye...
ni i nk kuar dulu nak p skin food beli stock mentenen kulit ;p
♥'s
~ nurin
No comments:
Post a Comment