nurin tertarik ngn satu status kat FB td...hubby's friend...
dia sentuh tentang bermain api..lebih kurang bunyinya mcmni...
."tau diri bermain api..tp masih belum mampu berundur....macamana?"
."tau diri bermain api..tp masih belum mampu berundur....macamana?"
tertarik juga dgn peribahasa... ''kalau takut dilambung ombak..jgn berumah ditepi pantai''....
kebetulan...
air...dan api...satu keperluan...
tp bila tak terkawal...sama-sama membinasakan...
tentang bermain api...
selagi empunya diri tau dimana batas dan risikonya....
nurin rasa bukan satu isu yg besar....
apapun terpulang pada yang bermain api....
apa niatnya....
kalo tak mau binasa dijilat permainan sendiri..
pandai2 la..dan beringat lah....
.. tp sebelum tu pd individu2 tertentu thanks ye..
..nurin mmg suka kumpul bbrp pendapat kalo berfikir
thanks atas pendapat2 tu sume sikit sebanyak membantu ...
jadi setelah ditimbang berkati-kati...berkaitan isu yg tak sudah2 berlaku tu..
xkisahla dr pihak yg sama or lain2...walaupun nurin sendiri heran...
tapi...
xkisahla dr pihak yg sama or lain2...walaupun nurin sendiri heran...
tapi...
ini keputusan nurin...
nurin yakin pd kekuasaan Allah swt...
segala ketentuan yg berlaku..HANYA berlaku dengan izin-NYA...
nurin percaya..setiap apa yg berlaku..ada hikmah nya...
setiap ujian..ada kifarahnya...
setiap perbuatan..samada baik atau jahat..ada balasannya...
cepat atau lambat ada....
jadi tak kerana takut n bimbang atas apa pun niatnya... nurin terpaksa membataskan diri...
nope..im not going to hide myself..or deactivate any of my account..not one of it.. neither my fb nor blog..flickr..fotopages..ape lagi? deviant?.. i know what i'm doing... and i know where's the limit..
bukan soal sayang pada account2 yg nurin penah buat...
atau sebarang sumber maklumat yg mengarah ke nurin
atau apa2 aplikasi internet yg nurin gunakan..
bila2 masa nurin boleh saje tutup atau delete terus..i've done that several times...
cumanya.. nurin rasa...kenapa perlu bataskan diri hanya kerana 'bimbang' kn org ??
bimbang ada dimana2.. berbagai puncanya...
jadi andai satu masa..aplikasi2 ini ditutup..
bukan kerana orang lain...takmo..!
tp kerana nurin sendiri mahukannya begitu...
dan nurin berhak berjalan diatas muka bumi ini..seperti mana orang lain berjalan diatas nya...
ape guna hidup diselubungi kebimbangan...
dunia ini...bahkan sebutir zarah molekul...setiap incinya...
milik Allah swt... bahkan rasa tenang dihati pun dipinjamkan oleh NYA...
jadi hidup harus BERANI...
nurin tawakkal jiwa n raga nurin pada ALLAH SWT..
pohon DIA pinjamkan keberanian n kesabaran n ketenangan pada nurin...
aminnn
aminnn
degil ye..?..memang nurin degil...
tapi tak dinafikan..setiap pendapat yg diberi...ada banyak benarnya..
setiap satu nurin dengar..setiap satu nurin pertimbangkan...
cumanya keputusan...itu pilihan nurin....
kalo nurin akur..tu tandanya nurin kalah pada diri sendiri....
p:/s..tentang niat pd yg berkenaan...nurin cuba utk positif n memahami... dulu nurin penah tulis entry 'CAWAN' ..kan?...emmm ye...sememangnya setiap 'cawan' itu kompleks n berbeza... walau asasnya sama....utk menampung air..tp hakikatnya mana2 cawan pun...bila penah ada serpihan yang hilang....tetap 'sumbing'...lah ia...hmm...so nurin pahammm...nurin tak marah...but better stop..
♥'s
nurin



No comments:
Post a Comment