Saturday, April 28, 2012

662: [Flashback] : Lost World Tambun



hokeh...nurin ade masa terhad..so kadar celoteh nurin bergantung pada masa tu..so tepek mana sempat..tulis mana larat je hehe.. Alkisahnye my company membelanja holiday 3D2N utk kami at Lost World Tambun Perak .. started from [ 20 /04/2012 - until- 22/04/2012] usung la family memasing seramai mana pun ke lokasi n berseronok la kome semaunye... 

actually banyak sangat aktiviti n tempat best dalam lost world ni.. tapi biasak laa..kalo da tukang amik gambonye pun ikut lupa diri.. maka banyak jugak spot2 best yang tak sempat di capture oleh kamera nurin.. 

antara spot yg takde gambo tu ialah Hot Spring n Spa, Spiral Sliding , and banyak gak laa termasuk yg main pelampung atas aliran air cam longkang tu.,ape nama tah... tapi as for cikbuku..utk di tempek as kenangan2.. ni saje la gambo2 yg sempat nurin merged ..kot next time ade rajin..leh je nurin buat entry sambungan pasal lost world..

hoke memula sampai terus check in.. kami dapat bilik apetah namanye..tp cam gini la rupenye...


those yg da ade anak lebih sorang..depa dapat bilik lagi besar.. siap ade yg dapat 2 bilik lagi.. nice room.. bole katakan sume nye ade cop Lost World.. dari towel, teh, kopi, toiletries ,tisu... sume2 la depa custom.. 


first day sampai muke tomot je.. (gamba atas kanan) terus makan kt Malayana cafe kt hotel.. the next morning (baju pepel) breakfast kat Garden Terrace cafe pulak.. garden terrace cafe ni dalam theme park..


and for info pada sape2 ase nak pegi.. theme park dia ni charge per entry.. so kalo da masuk tu..sekali tu je la.. takleh kuar da..kalo kuar nak masuk lagi kene bayo..unless kome kaw tim dulu dgn orang jaga pintu tu if nk keluar jap..

so meh kite p theme park dia...berdepan je ngn hotel Lost World..tp dinasihatkan bawak la sume kelengkapan kalo nak masuk..atas sebab2 yang nurin br cakap kt paragraph atas td..


kat dalam ni sume ade.. dari surau, toilet , cafe, kedai sume ade.. petting zoo, hot spring, swimming pool, theme park, fun fair, camp site, teambuilding site..tempat mendulang...etc.. so moh kite masuk.. ni permandangan kat centre Lost World nih..  kawasan ni memang di kepung oleh gunung.. so kalo mata rabun memang bagus p sini haha..



sebelum kami p jalan2 mengenjoy kan diri.. kitoang spent la dlm sejam lebih gitu utk seisi main2 telematch.. maklum le company nurin keje ni.. bersepah2 branch dia..sampai la ke indon, Riyadh,thai nun.. so tak sume staff kenal satu sama lain..

sebelum tu kitoang dari PRISMA gedik2 dulu..haha..alaa sesekali.. tak meriah la kalo sume mengkayu... idup kene ceria heheheee...:P




then baru memasing menyeportingkan diri main telematch.. tak lama pung mende2 ni.. jap jeh.. layankan aje.. nurin tak main sebab sibuk tangkap gamba...


as spouse mithali.. deme2 pun kene sporting gak join..



pas telematch masa masih awal so.. nurin and geng start la memulakan langkah meneroka Lost world.. dalam gamba yang glamernye 4 orang ni je.. sbb husband2 nye pemalu2 ahaks..


berani tak kitoang pegang gajah? hahahaaaaaaa.....:P :P :P :P 
(emi, ana, wan..amacam real tak nurin buat ? haha)


then jalan punye jalan.. jumpe gua laa.. jumpe tempat mendulang laa.. jumpa team building camp laa.. jumpe angsa jinak laaa.. jumpe gorilla laaa.... then tetibe kami sangkut kat petting zoo... walaupun zoo nye cuma sedang2 je saiznye tapi lama masa spent kat sini sebab best..!

nape best..? sebab konsep dorg menatang ni bebas.. jinak pulak tuh..oke sile cuci mata sikit.. banyak gambar missed..bukan tak tangkap..tp nurin tak sempat dah nak tambah kt sini...





then after gigih pusing... lapar..p lunch...after luch solat..tukar outfit yang sesuai utk dibawak masuk swimming pool... berjimba dalam air pulak...si mak buyung tu da dekat 8bulan oke.. dia siap lompat nak naik pelampung besar tu.. seriau gile nurin hahahaa... seb bek ramai bodigad..  time ni hasben masing2 p bersantai bawah pondok tak join kitoang...


pas main air.. termasuk air yg curah2 tah hape tu.. team rombongan p join treasure hunt.. yg tak ikut nurin n mak buyung je.. sementara tu kitoang main kt water park kanak2..  sonok gile..! ahaha... then after treasure hunt sume da penat.. iwan p balik bilik. nurin n mak buyung sambung p hot spring... emi , ana, beck, napi p main spiral sliding..  sbb lupa diri main hot spring.. takde seko gamba pun nurin tangkap haha..

pas hot spring badan da stat ase cam penat..tp tak perasan, balik bilik mandi n prepare utk dinner... tp harap maap.. gamba time dinner tak kose nk amik sbb penaaat gile.. ahaha.. tp demi tak mengecewakan cik buku nurin tepek gamba malu2 (tu sbb jadi mode kaler gitu) :P


dinner nye theme hawaii.. sbb nurin tak kose posing2.. nurin tepek je baju yg nurin pakai.. n gamba di waktu kejadian  (malu2 mode).. kitoang sampai lambat sbb nurin siapkan emmy dulu.. then nurin bersiap mcm ying (dlm cite boiboiboy).. laju gile siap sambung bersiap dalam lift..! tak tengok cermin pun hahaha...:D xpe emi hang jgn rasa bersalah.. belanje ayam golek seko je setel..! kuikuii...:P kidding.... semenonye mmg da penat so tak lama pun stay.. pas membedal tunggu2 sikit naik terus dalam bilik...


sok paginye da bertenaga semula...hahaha...sarapan macam juara..ni br portion nurin sorang nih...


after staff meeting..kitoang sambung main2 kt lost world lagi..kali ni malas nk menapak so tunggu tramp kt pondok dia... cam biasa..dalam gamba puak hasben mesti takde haha...


berlakon tak sudah..! :P

banyak gamba n aktiviti sempat buat sempena ari baju biru ni.. tapi malangnye by time nurin taip ni.. nurin sedang di kejar waktu so kene stop kt sini.. so meh nurin pendekkan stori terus ke ujung... pas aktiviti meronda ..n second visit ke petting zoo.. p amik gamba sikit2.. p beli fridge magnet terus balik sebab nurin keje malamnye...

and ah ..! ni play groundnye.. nurin snap takde tengok2 pun.. snap je.. lupe diri tul..hahhaahaha...



so till then...!

's
~ nurin

No comments: