**
woke..actually mende ni da lama..
tp nurin tak suka canang2 sbb peribadi kan..
tapi mende baik..and mana tau mungkin ade yg tgh tercari-cari maklumat ke...
so nurin share aaa...?
masalah nurin agak lama...tapi..
time paling kritikal ialah
bulan ramadhan 3tahun lepas...
nurin ade ikhtiar sikit2..cuba cari bantuan kt daru'syifa kt bangi..
Alhamdulillah bole la bertahan sikit..tp tak settle lagi..
nurin ade ikhtiar sikit2..cuba cari bantuan kt daru'syifa kt bangi..
Alhamdulillah bole la bertahan sikit..tp tak settle lagi..
then ramadhan 2 tahun lepas Allah swt tolong nurin...
tiba-tiba muncul je sorang hamba Allah menawarkan diri...
sorang ustaz dgn tiba2 sudi nak tolong
rupanya beliau dr pusat perubatan islam darul-ruqyyah yeh..
mulia ati dia sanggup datang rumah berkali-kali..
Alhamdulillah...ok da pastu ...
tp sejak 2 menjak ni..
terasa mcm problem lama tak settle lagi..
i don't know how..tp gerak naluri ni mcm tau sendiri..
so since nurin suke berkongsi hal2 cenggini ngn kawan terdekat saje..
one day my bespren.. approach me..dia mmg tau prob ni dr dulu..
tiba2 dia mau tolong..so dia sajes ke..
" SYIFA AL-HIDAYAH..."
bespen saya ni dulu p syifa al-hidayah ni..untuk dapatkan rawatan
bagi penyakit *tutt tutt nye...(ahaha disensor atas permintaan) di situ yeh..
bagi penyakit *tutt tutt nye...(ahaha disensor atas permintaan) di situ yeh..
lama kelamaan terbukak pulak hati nya nk berkeje part time kat situ..Alhamdulillah~~ ;)
so after bbrp arrangement..after terkensel2 tah bape ratus kali..
akhirnya...
malam tadi 08/03/2011... nurin & hubby p la sana...
woke atas pengalaman nurin mau sajes yee..
sape2 yg berniat utk ikhtiar dapatkan rawatan
baik bermula dgn zikrullah tanpa henti ye.. dlm hati pun cukup..
kurangkan bercakap yang sia-sia...zikr banyak2..
kadang2 kita niat nk pegi tu ada..tp ada saje la nanti dalih2 yg menghalang..
so kene bersiap sedia lah dr awal...pohon Allah swt permudahkan...
so bila sampai sana..
bespen saya suda siap2 daftakan nama..da atur dah..
tau-tau tinggal tunggu turn masuk je...
after lebih kurang 30minit lebih camtu..
huhu agaknye sbb nurin p gatal bgtau dia..nurin da menguap beratus kali dah ehehee...
terus bespen nurin panggil masuk..;p
tatau la tak penah2 lak ngantuk bawah jam 10..tp ngntuk bebeno semalam huhu sori bebeh..;p
then jumpa perawat...
dia cuma tanya ape masalah dr segi physical..
then dia 'scan'...yg 'dalam'
after that dia bagitau...ape masalah...sekian sekian..
nurin tak bole bagitau la yeh..itu terlalu peribadi..
then after confirm masalah pe..
gangguan ke ape..dia akan terus kuarkan..
pastu dia bagi surah2 spesifik utk jadi amalan kita...
fyi..rawatan tak semestinya gangguan...
penyakit2 lain pun boleh ikhtiar kt sini...
sekali rawatan..sumbangan nya rm50..apelah sangat kan...
sbb perawat2 kt situ sume orang professional yg asalnye gaji besau..
tp sanggup berenti keje sbb nak full time tolong orang..
so cost tu utk maintenance tempat tuh...
nurin bgtau sebab takmau ade org persoalkan ye...
masa rawatan tu pun sekejap je...
sepanjang rawatan dia cuma suruh kita fokus n berzikr..
then dgn izin Allah swt..
masalah dapat diselesaikan..
nurin pun fokus je...Alhamdulillah...bole la fokus..
tapi ade siiikiitt mencabar gak nak fokus time rawatan ni..
sebab perawat yg merawat nurin...
ialah pakcik ni yeh...
*
*
*
*
uhuhuuuuu...in person dia memang ensem..maniss orangnye..
sebab takmo distracted..nurin tgk kaki dia je sepanjang rawatan.. ;p
siap sempat terpikir.."oopss..opsss..!! stay fokus....!! jgn melencong..!! kantoi kang..!" huuhu
sape ckp ensem/cantik ni kelebihan semata-mata..
kalo bebetul di pikirkan..ia juga satu ujian n dugaan...
setan lg senang nk distract hati n perhatian orang dgn faktor2 mcm nih...
jadi sape kate u should envy those beautiful people..?
nurin rembat gambo ni dari google..
tapi camni la gaye dia time fokus nk merawat..
i tot rawatan ngn tuan hj lokman..
tp..amy la punye pasal ni..p atur nurin ngn ashraf...
kaaaannn tak dpt tengok cmne dia buat.. da terpakse tengok kaki jehhh ehee..;p kidding2....
dia tak suruh pun nurin tunduk tengok kaki je..nurin sndiri buat..dorang tak salah..ahaha..
actually nurin berterima kasih n bersyukur atas jasa2 baik kamu sume yeh...
terhutang budi..ngn kamu2 sume..
so kt sini..nurin mau share sikit lah dr pengalaman lalu n kini...
kita takleh nafikan Allah swt da ciptakan berbagai makhluk yg berkongsi hidup dlm dunia ni yeh..
so nurin cadang..elok kita amalkan bacaan ruqyyah as pelindung diri..
dah bertahun dah..since ustaz dulu bagi...sampai sekarang..
tapi..nurin pun tak hapal2..sbb panjang sgt..so yg termampu..nurin suka dengar..ikut sikit2..
kalo kt umah sesekali kita bukak bacaan ni..kasi satu rumah bergema..
lagi2 rumah yang ade baby2 comel nih..lagi patut la yeh..
pastu sile elakkan makanan dan minuman dari terdedah...
tutup la walau dengan sebatang sudu...
tutup la walau dengan sebatang sudu...
jangan makan dengan tangan kiri.. kadang2 kite tak pasan kan..time2 syiokk makan stik..
pisau belah kanan..fork sebelah kiri..so suap pun guna kiri kan?
mulakan setiap tindakan kita dengan ingat nama Allah...
jangan sakitkan ati orang...tak kire la ape org tu buat...
cuba sedaya mampu lah..utk tak sakitkan ati orang...
if ade org tegur or bertanya...jawab je la baik2...
tak suke ke geli gelemen kee nk rejek orang ke..
tak suke ke geli gelemen kee nk rejek orang ke..
jgn mentah2 cam kite bagus sgt yeh...
....treat people as u want to be treated..
....treat people as u want to be treated..
bergurau senda tp jgn suka mempersendakan orang..
sarkastik bole..tp biar bertempat.
sarkastik bole..tp biar bertempat.
.pendek citernye..sedaya mungkin lahhh...nurin ckp cenggini..
sbb nurin suke perati..saje nak mengkaji..
sbb nurin suke perati..saje nak mengkaji..
pe tindakan2 kita yg tak disengajakan tapi selalunya mengundang benci...
kadang2 kite tak buat pun ape2 yg tak baik..
tp hati orang ni kita takleh duga...
tp hati orang ni kita takleh duga...
....so better PRECAUTION...
orang nk cop poyo..melayan sangat ke pe..lantak lah.
.yg penting tau aa ape niat korang n batas yeh..
.yg penting tau aa ape niat korang n batas yeh..
. dari side lain pulak...kite jgn mudah nak mempoyo kn n menge-judge orang tak tentu pasal
selagi tak tau niat dia yang sebenar ape..
selagi tak tau niat dia yang sebenar ape..
paling penting..kene ingt sume yg berlaku dgn izin Allah..
so tawakkal la percaya..dan berserah sume nya pd Allah...
selalu amalkan ini tiap kali mulakan sesuatu walhal cuma setakat nk sarung selipar:
(bismillahi tawakkaltu........)
'in Your Name Allah, I put my trust in Allah, and there is no power or force except with Allah'
if sape2 kt sini mau copy bacaan ruqyyah cam nurin ckp tuh..leh PM nurin..nanti nurin copykan..
pastu meh aa amik..
anyway..to my bespen hilmi...
kamu mmg kawan nurin dunia akhirat..;)
lap u bebeh..kem salam ashraf n hj lokman..n sume2 kt situ..insyaAllah
if ade jodoh jmpe lagi...(dlm keadaan sume sihat2 n baik2 saje..amiin)
to hubby..incik redz thank to u too..tak penah jemu menyokong saye yeh..maanyakk sporting punya laki ehehe...;p love you...
♥'s
~ nurin



2 comments:
wallah..nurin..kalo asraf muslim yg rawat..camni aku pun nak pegi lah (wpun rase mcm xde sakit pe2)..haha..mane hilmi..mane hilmi..mau cari anak ikan aku tu secara tiba2..hahaha:P
oit oitt..wooo hang kalo bab cenggini laju je ye komen2 ahaha..gataiii.... kot nk p ajak ah nk 'teman' hihii...;p
Post a Comment