Wednesday, August 13, 2014

729 : [travelogue] : 2014 New South Wales, Sydney Australia ep1



Assalammualaikum...


haii..cikbuku..amboih bersawang lagi nampak?? tuan rumah tak rajin vakuum ke? hehe seperti yang dijanjikan i'm back.. hmmphh so meh ciknurin nak start travelogue.. travelogue kali ni dinamakan refreshment trip sbb saya anggap percutian kali ni ibarat trip untuk melupakan segala kesedihan , kestressan , kepenatan and etc..


well episode satu nurin akan cover story persiapan sikit.. hmmmmmmmmmmmmm well..compared to my previous trips.. yang excitement nye melebihi paras bumbung sekolah.. tapi trip kali ni nurin banyak tawakkal..heh.!

tp takde la zero research..of course research here and there cuma level excitement nye tak mcm dulu..pepaham je la kenapa... even lagi seploh hari nak terbang pun nurin tak pasti lagi patut g ke tak.. biasa lah..faham je lah..hati masih sedih...

tapi memikirkan plan untuk trip kali ni dibuat sebelum peristiwa itu.. well why not take this as a chance for me n my sister to heal up?.. so.. here we go..!

after mark dlm kalendar da masuk zone merah..tzeett..!! tzzeet..!! which is less than 8 days.. nurin pulun mana yg sempat.. was sooo busy.. asal balik keje je da sibuk carik makan and bantal.. so ape la sgt progressnye...akhirnye less than 4 days baru la mcm ade rupa persiapan sikit..tu pun sehari sebelum pegi baru sibuk nak carik kasut huhu..



sling bags+ back bag+ luggage bag + luggage bag extra + cameras+ baju + coat +etc2 + AUD money +itn +so on


anyway rate for AUD ujung may 2014 : AUD 1 = RM 3.03

tukar kat bangsar south..the cheapest la yg boleh dpt around that tarikh since nurin baru sibuk nak tukar duit kurang seminggu..manage to get the same rate for incik iwan jugek.. sebab nurin dok pujuk rayu abang money changer supaya tukar duit dia dgn rate yg sama ngn nurin..

ikutkan iwan dapat rate AUD 3.04 n kak ani sbb dia tukar kt JB, dapat rate AUD 3.05

  so nampak tak kt situ.. dlm jangka masa yg dekat2 rate leh lain2..? moral of story here..cari money changer yang flexible n offers the best price . how? just kene rajin sikit lompat2 kedai carik yg berbaloi..kekadang kt mid valley tu lagi murah.. kekadang kt ampang point.. kekadang kt plaza alam sentral.. kekadang kt bangsar south..depends la..tp yg nurin senaraikan tu so far paling flexible la..bole kawtim. cuma yg haru nye beriban kite bagi.. ciput riban je pulangannye.. da la tu.. note 20dollars sume ok..huu ..tak muat purse tau!


-------------------------------
okey so 01 june 2014  :

malam kang nak terrbang.. kami baru sesibuk nak packing lagi.. baru sesibuk nak cari instant porridge la hape..around 2-3pm anto bobby loki p boarding kat klinik vet equine then zassss g kajang.. since abang ipar akan anta kami p epot malamnye...tenkiu so much abang mim..^^


kami pegi luggage cuma 4 ketul je ye..sile ingat tu..


our flight depart dalam jam 11.30 pm waktu malaysia and di jangka tiba di kingsfort smith airport jam9.45 am waktu sydney.. tempoh penerbangan ialah 8 jam yek?sila sediakan gear yg sepatutnye kalo takmo keras tulang belakang n leher.. :D

kami bawak hand carry ciput je..tp siap standy neck pillow segala lah.. cam biasa dlm flight ngn kak ani mulut nye pot pet pot pet.. cik iwan pulak biasa lah... tido

-------------------
2nd June 2014

and tot tet tot tet.. Alhamdulillah penerbangan kami lancar.. sampai ikut jadual..epot kingsfort smith takde la besar mana..jauuuh lagi besaq klia and klia2.. and yg paling canggih.. takyah la gegatal nak seludup barang2 terlarang.. depa tak scan guna scanner machine.. depa scan kami guna anjing haa amek..!


dia suruh kami beratur n then all bags letak atas lantai.. termasuk beg tangan.. and then jangan bergerak.. pehtu sorang petugas akan datang ngn seko anjing itam sambil ckp "gooodd booyyyy..!! goood booyy..!! sambil lalukan anjing tu sebelah kitorang.. kalo takde pape anjing tu jalan jek.. tp tup..tup.. dog tu sembam muka kat beg barbie budak kecik yang beratur kt belakang nurin.. pastu ingatkan dia nak bark! bark! rupe nye dia duduk kiut2 sambil wiggle-wiggle tail  haha.. ololoo.. tak jadi nak ngeri... ah! tp jgn tatau..ramai yg kantoi kt situ termasuk sorang amoi yg bawak berkaton-katon rokok dlm poket coat dia..so toksah la bawak bukan2..barang ape yg takleh bawak masuk ape yg bole kite leh cek kt website custom aussie. tp kalo nak di summarykan yg takleh bawak yg nurin highlight:

produk yg ada tenusu, yang berrempah ratus, yg di proses sendiri.. kalau nak bawak makanan malaysia bawak je yg product2 or pack2 yang dikilangkan..

and after settle segala urusan kastam segala.. kami keluar la ke lobi..lom sempat otak nak proses nak buat ape pasni..cemane ke pe.. yela kan.. selama ni kan independent kan kalo p tempat orang..lagi satu maklum la mamai lagi.. tetibe nampak incik iwan bersalam-salaman ngn sorang lelaki.. yang cetak muka nya macam familiar??  kompem ni adik cik lin heheh..muke iras bebeno ngn kakaknye... si naqi.. ceria riang ria orangnya..

ni la si naqi.. sori la dik..gambaq belakang je akak dpt amik hehe..

anyway...ari kami sampai tu ialah officially 2nd day of winter, suhu dia macam dalam ekon tp yg lebih segar.. level sejuk dia still leh tahan lg ngn light jacket..



so then ... si naqi ni dengan baik hati nya dia jemput kami kt epot n hantar p malaysian hall sydney.. walhal petang tu dia nk p melbourne. anyway kali ni nurin takdop terlibat bab accommodation. since incik iwan dengan rajin n laju nye decide to book malaysian hall.. senang nak makan katenye.. hmm yelah.. folo je lah.. lagipun hakak busy ..elok jugek kurang satu keje..

tp sori la bebanyak nurin tak capture suasana dalam hall nun.. all i can say.. in term of kemudahan n keselesaan mcm hotel2 sebelum ni tuuu tak lah.. tapi saiz bilik is quiet okay.. keselesaan tido tu biasa lah empuk atas tilam.. cuma keselesaan nak membuang n mandi tu memang takde huhu.. klasik bangunan ni so pepaham je la heater dia pun klasik.. so pada sesiapa yg pahni nk g stay kt MHS sile la positipkan minda siap2.. 

jangan jadi macam kami.. first day siap mental breakdown sebab terjerit2 dalam bilik air.. sejuk weyyyy!! malam tu da sibuk pikir nak tukar accomodation laa.. nak carik hotel lain laa..nk check out awal laa.. tapi nasib baik laaaa ade penyelamat..! Uncle Sam = tukang masak MHS.. lauk2 dia awesome..dia masak skit je menu.. tapi sungguh powerful.. sebab kami tetibe jadi tabah menghadapi hari2 mendatang yg sejuk meku tu..perut n tekak punye pasal...heheh..
-----------

so aritu.. after naqi anto kami p MHS dia  bawak sat kami p supermarket, kot nak beli stok makanan dalam bilik...and di sebabkan tempat tu kt pinggir bandar.. perasaan kami masa ni ialah... well? ok? sydney mcm ni? hmm? why hormon adrenalin or eksaited kitoang tak keluar lagi nih? rasa mcm shopping kt kota tinggi jek haha..siap kami takde rasa nk jengah pun kedai2 kat sini..tungguuuu je kt luar sementara naqi siap shopping groceries dia.. tp sempat la nurin perati how local kt situ punye cara..ramai jugak pempuan2 minah saleh yg manis bertudung..

pasai ni laa kami dok ckp.. ni mcm masuk kipmart kota tinggi jek haha.. 


tp apepun thanks to naqi, at least lepas tu dpt gak la rembat terus simcard lebara mobile, and beli stock air mineral utk 8 hari..tenkiu naqi.. baik ati dia belanje kitoang 20 dollar beli air n roti hehe..tenkiu ye dik... ok then kami pun stone stone je lg balik semula ke MHS..mood slow lg, tak rasa eksaited melancong pun lagi...tp ekceli ni belum pape lagi.. biasa laa baru sampai ....kami pun lum explore sendiri.. that's why excitement tak naik2.. takpe2 tunggu sat petang nanti kami start  partner in crime associate style.. 'explore n learn' ...


pasai kami ( especially nurin) kalau tak explore sendiri.. kami tak belajaq.. bila tak belajaq n experiences moment2 awkwardness, jakun, malu ke hape during the trip kami jadi boring.. bila jadi boring kami tak eksaited... bila tak eksaited kang cepat la pulak mood turun naik asik nak mogok je pulak kang.. tu pasai laa nurin tak suke ikut travelling agency or ade third party during a trip.. kalo celah2 in between takpa.. mcm tempat2 yg agak mustahil nk reach public transport ke ape ke..tu lain cite..


so ok.. petang tu after si naqi balik.. kami start la buat short discussion sambil baring2 atas tilam.. hehe.. what to do next, where n how? since trip kali ni nurin lebih banyak simpan info dalam kepala instead of print atas itn, maka keputusan sebulat suara.. kite test aje ikut random information nurin n cik iwan..tengok dulu ape jd, sbb selalunye first day mmg kami spent utk dapatkan ' picture of ideas' so the next next day kami leh la plan yg bersesuaian..

so petang tu..sambil2 sibuk kami settlekan phone memasing ngn simkad baru which was sgt remeh dan leceh la proses nye.. sian cik wan tau.. penat dia ulang alik dr bilik ke bilik komputer sebelah nk settle..nasib baik la otak bergeliga.. settle gak akhirnye..

pastu after jerit2 mandi kesejukan sbb takde heater tu..pas settle solat jamak kami pun keluar laaa... J.A.L.A.N K.A.K.I  haha... sebab....ikut info yang nurin tau, public transport kt sini sgt flexible dengan multi ticket card, depa tak pakai duit as tambang.. baik bas, tram, train, ferry.. sume pakai multi ticket.. so thats why la nurin dengan yakin ajak partner in crime carik Mymulti- ticket. malangnye kt kedai2 yg kami pergi tak jual.. ade pun cuma sampai multi2-ticket .. kami nak yg unlimited which is multi3..




and since MHS ni terletak di randwick, allison road, menapak la sikit da leh sampai kt university of new south wales.. tetengok map kt henpon mcm ade area kedai.. so kami pun menapak laa carik 7E, sambil2 tu enjoy laa pemandangan.. Haaaaaaaaaaaaaaaaaaa...time ni baruuu la mood melancong tu datang! haha...area ni awesomee..! mmg fit ngn citarasa ai yeh.. so klasik n elegant..lalu depan rumah orang je pun rasa awesome haha.. 

mood travel yg sebeno2 nye semakin naik bila kami memasing jejakun belajar cara melintas cara orang sana..haha awkward kemain..so many funny moments sbb baru nak adapt...cara melintas jalan style orang sini menyebabkan kite automatically jadi jalan laju n terkejut2 haha..sebab  traffic light utk pedestrian dia ade bunyik yg  comel n tetibe je..TRETTT!! TREETT!! so ade orang tu sampai ari ke8 pun still terkujat2 lagi hahaha...


tapi after da menapak punye jauh kami tak jumpa2 7E, walaupun ikut napsu nk pusing lagi sampai main building UNSW tu tp sbb eneji makin tinggal sikit.. perut makin rancak bergendang.. kami decide to patah balik and look for a bus stop and tahan taxi aja... tapi apepun everything was worth it sebab nye kawasan uni of south wales ni cantik macam dalam setting harry porter..

 tp nak tahan taxi je pun mcm susah haha..ok awkward lagi..haha..bape banyak bas da pass kitorang tp takleh naik sbb tengok takde sorang pun bayar pakai duit.. nak tanya how to tahan teksi kt org situ pun terkebil2 sbb lain kite ckp lain pulak depa jawab..kot cara tahan teksi kt sini ade rule macam kt korea ke kan..thats why la kononnye nk tanya...


after tunggu beberapa minit.. dapatlaaa tangkap seko teksi.. bila driver tanya where to?? kak ani pandang nurin, cik iwan pun tengok bini nye hahaha.. nampak sangat tatau ape2.. so nurin dengan konpidennye.. sebut "circular quay" ( read as : sir-kular ku-way ) krik! krik! krik!. 3-5 second baru driver tu dapat tangkap oh oh! circulay quay! ( read : circular qey ) sure!

haha garu kepala lagi... lain cara pronouce nye rupenye.. ok save dlm pale otak.. then nurin cuba cakap.. " if we happen to see 7eleven can we stop by for a moment?"  krik! krik! krik!!  haha .. drebar tu tak paham...kahkah..then the driver try nk cakap something.. kami bertiga pulak "krik....krik!...krik!.." sambil jeling2 sesama sendiri muaahaha...

oke kisahnye begini.. kami TAK SANGKA langsung yg accent org aussie ni lain sikit..depa punye bunyik mcm sebutan huruf tu mcm tebal2, runut dia lain dari US or British accent and paling mencabor depa cakap saaangat laju!..terkebil-kebil kami bertiga dibuatnye..and issue ni bukan kt orang2 tertentu je tp pada sume locals yg kami bercakap issue kami sama..so kami buat kesimpulan.. accent org aussie LAIN..very challenging  hehe..

oke then after beberapa minit perjalanan kami pun sampai di circular quay.......................


sampai circular quay ade 3 soalan dalam kepala otak kami ;

1. mana nak dapat multi ticket?
2. cemane nak guna multi ticket?
3. kami lapor sesangat.. ibarat hulur jari pun rasa nak gigit.. so camne nak survive? mana nak makan?

nak settle soalan 1 , kami p information counter, depa kasi pamphlet and map..memacam info akak kaunter tu bg..tp punye laa blur n lost n confuseee..after first tanya tu mmg nurin macam paham.. tapi agaknye sbb kami lapar.. so kami keep confuse n confuse n berbalah..susah nk sepakat.. jap ke sana jap kesini.. sudahnye kami kene pegi 3 kali kt information counter mintak pamphlet n map haha.. sbb map and pamphlet asik ilang jee sebab otak memasing da tak fokus haha...sikit2 tertinggal..sikit2 termisplace pamplet n peta haha...

then after merungkai kekusutan masa tu akhirnye kami berjaya dapatkan mymulti3 ticket, camno nak gune tu nanti dulu perut da mengamuk nih..

tapi papehal pun sambil jeling2 bar2 n food stall kt tepi2 tu kami still maintain nk enjoy the trip.. setakat mana larat kami stop la jap2 posing he...oh ye! bila ari makin petang suhu makin sejuk ye.. tu yang coat makin kemas berbutang tuh..



so after settle soalan 1, kami nak skip dulu soalan 2, terus ke soalan 3.. kami laparrr..laappaaarrr yang amatt.. how to solve? kanan kiri depan belakang sume ade jual beer... steak merata tp mana laa kedai halal nih?? ikutkan nurin mmg tau area tu ade restaurant yg halal, namanye The Moon Palace, tapi mana nak carik nih? first time kot jejak sini.. pusing mana barat ke timur ke utara ke selatan ke barat daya kee?? huwaaaaa..!! kami punye lapar  da jalan pun kene seret kaki... we need food!..foodd..!!  we need to rechargee...! help!!

then after mundar mandir sana sini.. akhirnye kami anggap kami tengah darurat.. so Tawakkal to Allah swt.. tawakkal tawakkal... kami pergi ke wharf 6, kat kedai yg sama ade menu pork..nurin da back out dah.. tapi sbb lapar sangat da tak tahan..so patah balik tengok menu.. kami nampak poster steak ikan.. kami was2 ngn bahan nye so kami decide nak tanya bahan ape dia guna... tapi lom sempat nak tanya lelebih.. kakak kedai tu dengan ramahnye tanya balik, " u want halal? of course the fish is halal, we can make new one, and its halal..blaaablaaahblaaaawawaamomoblaa..." *sambil mata dia bersinar2 n senyum ramah sentiasa..

and that moment was like..."ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..." walaupun jap dapat tangkap jap tak dapat tangkap ape dia ckp..masa ni mcm lapang hati, rasa macam bersinar2 je nurin nampak kedai tu haha.."  masa tu kami bebetul tawakkal je la..mudah mudahan bersih la bahan2 yg dia guna.. da takde tenaga da.. nak pikir pun takde energy.. hari pun da gelap time tu.. but masya Allah.. its amazingly..beautifuull..^^



 extra ramah lak kakak tu.. memacam dia borak sambil tunggu kami order, siap bagitau dia penah datang malaysia.. langkawi cantik laa.. kete kabel dia best laa.... oh ye.. kat sini gigih la kak ani mintak air kosong, plain water..then kakak kedai tu tunjuk menu , " yes of course dear...we have several types of plain water just choose here, ice chocolate, latte, cappuccino, mocha..etc etc...blablaaabblaa " haha... hokeyyy.. plain water dia ialah itu ye kawan2..rerasa nak air mineral nasihat nurin, bawak je la sendiri.. nurin dr first day tak penah tinggal mineral water.. so no prob..



and then...jeng jeng...after few minutes waiting..kami dengan rasminye memukadimah kan travel trip kali ini dengan first local dish kami... Bismillah....teetttt..!!


budget price : grilled fish : AUD17+ , 
                       Hot Choc : AUD 7+

 that was the best fish steak everrr... the best hot choc everrrr..!! hot choc dia mmg sangat berbeza yg nurin jumpe kt sini.. mmg bukan hot choc cincai..kalo nk eksplen dia pnye nikmat minum..sungguuhh puass gitu.. kak ani pun ade pendapat yg sama..sikit2 asik..aaahhhhh...sedaappp...ahhhhh sedappppp...! hahaha.. haa nampak tak kat situ betapa nikmatnye kami makan? hehehe..

Alhamdulillah.. bak kata kakak td "there's nothing you should afraid of dear.. everything else than the fish is vege's " and nurin rasa ok..since the fish was grilled tak pakai minyak kan.. so in sha Allah time makan tu hati nurin lapang.. tak macam masa makan satay kt puncak bukit bali tu.. so far nurin leh trust lagi instinct nurin.. in sha Allah..

bila dapat makan sedap, perut happy, tekak happy.. maka otak memasing pun start la berfungsi.. haaa.. ape pun still nk tulis sos putih dlm mangkuk tu uih sedap bak hang.. kalau suh bagi bintang.. memang berbintang2 nurin bagi. sbb kami tak sesudah puji betapa sedapnye makanan ni masa ni haha..ikan tu pun tak full cooked, just nice very juicy, n then kentang tu pun combine ngn fresh salad n oren n buah naga tu.. all just perfect. .. lagipun last sekali after bayar n nak beransur akak tu siap ajak borak..kemain ramah nyee.. last sekali dia sebut..Assalammualaikum??? aik?? haha konpius kami..takpe lah janji perut da ade isi otak da full charged.. daripada 3-3 ni pengsan tengah jalan kan..

since nurin update draft travelogue ni after 2 months maka nurin tak dapat la nk tulis nama kedai..sebab da lupe heheh.. tapi kalo p wharf 6 ade kakak ala2 rupe lebanese n ramah.. aa tu la tuh..

---

oke now mula hubungkan urat saraf otak.. yok try guna multi3 tadi.. walaupun teragak2 tapi kami buat2 selambe try cucuh tiket kami pd mesin entrance wharf tu haha...hoyee!! lepass!!

then kami teruskan saje amik cruise dari wharf 6, kebetulan pulak tarikh hari kami sampai vivid festival baru je bermula bbrp hari sebelum.. so kalo night view before tu mmg cantik.. di tambah ngn vivid festival maka bertambah-tambah la cantiknye view.. meh tengok..

oh ye.. vivid festive kali ni ialah yg terbesar penah di buat ye.. samada annual festive ke pe.. tak bape pasti pulak di situ.. tp pape pun kami nak tau cruise yg kami naik ni kang boleh bawak kami p mane je. so ape lagi.. yok langkahkan kaki...!! ^^


nenaik je feri terus amik spot yg outdoor.. sejuk ke meku ke ah! pedulikan.. kami tengah jakun nih..! mau tak jakun.. kalo orang lain melancong sini tengok opera house memalam cuma berlampu biasa.. tapi kami datang.. sume bangunan lampu tukar2 ikut irama music..! how great was that??! ^^.

opera house kejap kaler pink jap kaler biru..jap ijau.. pastu all buildings kt bandor bersinar2 bak bebintang di cekerawala... haa kan da stat berdrama dah ciknuyin..

eksaited nye masya Allah.. dengan angin yg mcm dalam peti sejuk beku ..pastu lalu bawah coat hanger bridge..rasa mcm dlm mimpi pun ade..sile peratikan atas tu ...banyak seagulls!


and then pusing la 360 degree.. sume sangat kalerful.. kt sini time ni.. sume mood n aura n semangat explore learn nurin mmg full charged n activated. da tak lemau mcm before gerak ke aussie.. segala kekusutan runsing2 sume tu da ketepikan dah.. yg nurin nak aim skrg.. EXPLORE, LEARN and HEAL.

cantik kan??

oke now cruise da bawak kami jauh dah dari city.. da stat keluar p jeti2 suburban lelain.. haa time ni da stat rekod dlm kepala..


cruise ni actually dia bukan utk tourist pepusing tengok view jek.. perati punye perati kami da  tau cruise ni selain pusing crusing bawak tourist..its more like a water bus.. salah satu public transport selain bas, tram, train segala tuh.. so kami stop kt sume jeti, perati org putih balik keje..tengok camne depa bawak anak2 keluar thru jeti.. mcmana depa tunggu cruise nk balik umah stop kt next jeti..tgk memalam dgn outffit jogging tgh tunggu cruise nk g darling harbour mebi..situ ramai org jogging.. aa nice interesting laa..



bila makin malam angin makin seeejuuuuukkk so da takleh berlagak da tadah muka kt luar td.. kami cari indoor spot lak.. tgk rutin org tempatan dari tingkap je pulak.. kesimpulan nurin.. org2 aussie ni spesel sikit.. depa cecantik.. bukan rupa tipikal omputeh yg just putih n tinggi.. tp mereka mcm byk mix asian.. kulit cantik2 baju cantik2..ensem2.. memalam pun ramai yg jogging, nice2 banyak lg nurin serap tp nanti nurin stori sikit2 episod demi episod..



ape2 pun..sambil merati kan org kami da perati sekali kemana hala tuju kami esok dgn cruise ni.. kat mana cruise ni berenti, ape ektibiti kang nt leh plan..horait.. puas dahh..yok turun kite sebey darat sikit..

ikut gaya mcm da lewat beno dah ni.. sekali tgk jam.. laaaaaaaaaaaaaa baru nk cecah pukul 9, tp kami da letih so kami sebey sikit2 dulu..

the whole city terang benderang n idup.. tak mcm rumors yg kami dok dengar kata kalo pukui 9 bandar ni da tido.. jalan punye jalan punye jalan punye jalan.. eh? terlupe ade abg tu da letih hehe.. oke2 yok2



segala maklumat kasar kami da simpan dalam kepala, sempat survey harga komersial souvenires kt area ni.. plus cari mini mart mcm 7e ke ape.. pusing punye pusing jumpe satu mart milik muslim berdepan dgn wharf 6 tu.. tp kt luar.. tersorok sikit pintu dia.. sebelah ngn kedai jeweleries..

yg kedai jeweleries tu jual pandora tau! achimm!!..takpe kami tinggal dulu.. beli jajan dulu sikit buat bekal dlm bilik.. nuttella stick..papepun ramah abang2 muslim kedai tu.. siap bagi nurin diskaun sbb dia kata nurin muslim heheh.. tenkiu brader.. nanti saya dtg lg beli jajan yek..

pastu baru kene perah otak lagi ..belajar pulak cara nak balik guna multi3, which bus stop kene tunggu, which bus kene naik, berapa pulak jarak masa nye..adeh letihnye cek..



tapi jujur kali ni otak nurin walaupun bole dihubungkan tapi nurin da letih.. so ape lg.. time ni la nk dependent pada cik abang huahaua.. cik wan mmg peberet dia belajar jalan n how to survive kt tempat org..so dengan semangat dia p cek ke satu2 stand tgk n perati..kagum tengok cik wan stadi map n schedule sampai masuk otak.. sampai dia paham bebeno da tak payah tengok dah.. then dia decide what to do..where to go..pastu baru dia panggil bini n akak dia yg tgh bermalasan kt tengah2 square tu haha.. pastu kami pun tunggu la bas..


cik wan sentiasa dlm keadaan alert sbb takut salah bas.. tp Alhamdulillah kami tak salah bas.. n even tak salah turun or sesat pun.. walaupun first time naik n kene decide sendiri bile nk tekan loceng turun.. all thanks to my darling..u ekspet tau darling! ^^ *ayat kipas sbb tak tolong pikir..

then malam tu..sampai MHS da agak lewat sume pun da sunyi.. so kami naik.. n walaupun tak berpeluh.. malaysian still malaysian. nak jugek mandi before tido.. so jerit2 la kami mcm petang tadi haha.. sejukk..!

pas pot pet pot pet.. diskas ari esok kami pun tido...sok pagi nk sambung journey lagi dgn semangat.. so till then cikbuku.. kite sambung sok yek?? :D

...


's
~ nurin

No comments: