Tuesday, June 14, 2011

481 :[love] :: lagi lagi enibesali...;P


**

hajat di hati nak tepek gambo yang takde kat pesbuk..tp since pakai desktop.. so sebahagian gambo ulangan...sebahagian je gambo yg takde kt pesbuk..


al kisah..cerita enibesali tak abis lagi theehee..;p  after 6jun.  9 & 10 jun 2011.. anniversary treats pulak...tak p jauh pun since last minutes notice and iwan tengah suuppeerr busy..tapi dia sempat2 kan jugak... so mana mau lali?? kamelen aja maaa.....seb bek lom penah stay situ..singgah2 penah la sekali...so ni kira 1st time jugak lah...kan?







malam before tuh nurin kerja..so bertolak dalam keadaan separuh mamai pagi 9/06/2011..seb bek tak mabuk kt simpang pulai...and bila sampai...cam biasa.. instead of hotel.. nurin lagi suke chalet yg comel , privasi, paling penting kena ade signature tempat berkenaan.. so...pilihan nye.. ''Bala's chalet & Holiday'' <~~-tu kalo dia tak letak 's'.. mau jadi bala chalet -den takmo carik bala..kuikuii..;p



tapi serius..memang cantik walaupun terpencil....




since da tepek 75keping pic kt fb so..takmo cite panjang2..sikit2 sudey....yg mau highlight jeh...bior da tua2 baca balik..leh tenyum2...:P
after check in..rehat2 sat n solat..tag tempat2 yg patut dituju...then p makan...



pahtu baru tuju bharat tea plantation.......sambil2 survey jalan and tag destinasi seterusnya..




sedang syiok snap snap..tup tup hujannnn....tuh nampak tak tudung nurin sudah basah dek rintik-rintik ujan... terasa cam babak citer hidustan dah..terpaksa berlari-lari then berteduh dibawah pokok theheheee....



hujannn yang turuuunnnn....~~~lalala...


then sementara ujan..kitoang shopp teh kt tea house......


then had a cup of strawberry tea kt cafe ....and while enjoying the tea nih tiba-tiba.......


terasa cam ade asap kepul-kepul atas kepala...api da mula memercik melalui hidung..petir sudah mula berdentam dentum dalam ini dada...lantas..........



............................................................................................................sepi....................membisu.......criikk! criikk..!! [bunyik cengkerik..]


haloooo...since pagi..phone incik iwan tak benti2 munyik..alooooo~~~ orang cuti kasi cuti lah.. ini tak ..seyesss tak berenti orang dok call..troubleshoot guidance lah..ape lah.. set appoinmet tu lah..ini lahh..paling hangit..tiba-tiba je sape tu nama PA tuh? call n suke suki je...inform ticket flight suda book..elok2 cuma 2 ari...suda jadi 1 week outstation ke sabah... **crrikkk..! criikk..!! *[munyik cengkerik lagi]

apebila bunyik cengkerik semakin ketara..iwan pun amik langkah 'rasuah' bajet nak pujuk... p town ..p segala tempat jualan or baazar...''huh..simptom cengkerik ni kalo da stat..rasuah cemane pung mmg tak brape nak jalan laahhh..."


tapi since the effort tu agak comel..ingat cam nak ok laaa..tapiiiii...! ha tengok2..! tengah proses pujuk pun dok angkat call lg...seeeee...? seeeeeeeeeeeee......?



then after dia melihat bininye semakin kronik..phone pun ditutup.. plus dia pun geram jugek..kene kaco ... tp tu laa..simptom cengkerik ni dia datang otomatik..kadang2 nurin tak rasa pun nak membisu..tp bila datang je spark kt bucu hati..zass! otomatik mode... ehehe susa le nk cakap...;P  [oh ye..lupe nk habaq..'simptom cengkerik' ni..kak ni punye istilah khas yg dia create utk nurin tiap kali dpt simptom membisu..sunyi sepi kan selalu dengo cengkerik jeh...nurin pinjam since takmo aa gune istilah 'majuk' tak syiok aa..]


...........................................................................................................*crrikkk..!...crikkk..!....crikk...!


err..tp don wori..simptom cengkerik tu terubat jugak petang tuh... ati sudey sejuk...laki asik dok buat aksi comel jeh ahaha...rasa cam ade suis je..jap2 mode cengkerik..jap2 mode riang ria..huhu..

then malamnye after solat ..mandi (cam kebas2 je badan masa mandi huhu..seejukkk!!!) da cukup rehat sume.. p night flea market lak kt brinchang...dalam banyak2..nurin dok carik ni dulu.. since last time p..sempat makan sikit tp pastu muntah balik sbb turun lalu simpang pulai...so ini malam mesti beli..

nyammmm...!!!



setel jalan - jalan ..beli2 sikit.. terus p thai restaurant...

haiyooh manyak sidap..! otak nurin da siap proses cara utk buat dish ikan ni tp improvised version lah.. version nurin sendiri.. cedap cangat..! sume2 pun cedap..





seb bek comel...nak marah lama-lama pun takleh...;p


as penutup cerita ari first... tett..! kene beli kasut secara bidan terjun tah kat mane2.. my sandal putuih!..wuu ist! first time pakai sandal cenggini..ase cam kiut jeh haha..tp nurin suke sbb ringan...



then..esoknye.........

sesekali camwor tak salahh kan...:p

tampal tayor dulu pasai langgo paku... pastu bermula la..p sume tempat selagi daya....p sana..p sini..snap sana snap sini.. sampai da tak ingat da nama nama tempatnye sbb singgah banyak sangat tempat..(err tp gambo den tak larat nk haplod sume..4hatus pic sume nye you..harus la tak laratt) ..mana yg ade tempat shopping rembat sekali..sikit demi sikit tak pasan jd banyak jugak lah..tak termasuk yg da sumbat dalam perut...



since nurin sangat suke snow cap ke topi...pantang jumpe.. yg beso da rembat.. jumpe yg kicik2 ni geram pulak... nak beli utk diri sendiri lom layak lg..tapi...tingg..! terkeluar muka si qaseh and fatin... so rembat dua..comel kan..?



oh..sempat dapat simptom cengkerik lagi selama 15minit .. atas sebab-sebab yg tak boleh didedahkan.. grrrr...!!! tapi seb baik kali ni aksi-aksi comel incik iwan sumenye agak menjadik..so kejap jeh da ok.. tu kalo ikut range normal tu mau makan 2 ari jugak tuh...huhu...



murah hokee..rasa cam nak dok cameron jeh.. sayur 6 pack leh campur2 jenis cuma 10hengget..!



gambo merayap sana sini yg artistik sikit leh tengok kt fb..ni satu je as syarat.. since this one is my most peberet.. snap kt bee farm..total pic captured sume 400+  kan so mana yg larat je nurin tepek kt situ.. 




ape2 hal pun by record..tak penah2 nurin gegel lutut nak naik bukit..tp p ladang boh memang sungguh mencabar kesabaran dan kecekalan...huhu..padahal dulu masa naik puncak ciwidey bandung..siap kereta ase nak menjunam pun nurin rileks jeh..tah apsal kali ni kureng rock sikit...ape2 hal pun da la gegel lutut..tapi hampeh.. puncak ladang + kt view point ladang boh..gambo takde..cik niki da kiok..! da la kene paksa panjat atas tuh.. kt lata iskandar pun tade...


tapi sempat capture kt ladang teh boh..ni amik masa otw..benti jap sedut udara best...





anyhow..anniversary tak lengkap tanpa kehadiran cik bunga...yeeaa..batu..batu jugak..bunga?? wa tetap sukaa...dapat lagi extra selain 3 kuntum white roses yg dapat 6jun tuh..





tp masa capture ni da ke-lusa-an harinye..so da agak layu...termasuk cik pokok yg dalam pasu..total munge for anniversary treats..

3+10+1+1+2


siap ade kawan utk cik basil...ni ha..cik tuning and cik pinky...




...tak lupe..utk long term nye rose.. cik rosy.....oh ye..by time nurin taip entry ni..cik rosy sudah berkembang mekar.. tp nurin takleh amik gambo sbb da malam...:)



rasa cam banyak je story nurin skip..letih laa taip2..perut da lapo..laki outstation kalo malas masak pun kene gagah jugak..so till then...

and to my hubby~~  thanks for being super loving, understanding, helpful, caring, tak penah jemu memujuk..paling suke..leh baca otak nurin muehehe...etc etc..semoga kekal begini sampai akhir hayat and semoga kita bahagia sampai syurga..saling mencukupi antara satu sama lain..amin..;)

's~ nurin

2 comments:

Erika Anuey said...

nurin mcm dah gumuk skit kan?..;)

*~*nurin*~* said...

hoh??!! seyes kak nonoy?? ohh tidakk..!