arini nak show off sikit ..kesayangan nih...pokok2 yang kitoang tanam.. officially yg mengotorkan tangan utk cik daun cekur and daun serai tu is my hasben.. tapi yang dok menyiram and borak-borak ngn pokok2 ni sume saye..! ahaha..
but spesel kes utk cik basil..haa yg ni sepenuhnya dalam jagaan nurin.. masa beli ritu dia kecik je melidi.. now rini sudah tepakse kene korbankan sebatang chopstik utk dia berdiri dengan gagah..! yeayy....!!
" cik basil..tu copstik yg akak cucuk kt cik basil tu impot dari bali tauuu..copstik tu akak sayang tauu..akak guna buat makan megi..tapi ni kakak da kasi satu utk cik basil...cik basil kene idup sihat and juara tauuu...! tauuu...! "
cik basil ni nurin letak tepi sinki.. time2 masak nurin borak2 ngn dia muahaha..cik basil ni sensitip sangat..kalo kurang air..kemain dia tunduk sampai nak cium sinki..tapi kalo segar..tegak je dia..walaupun batang dia tu jenis lembut...
kalo panas sangat kemain sume daun2 dia ..lembik layuu.. kalo kurang cahaya pun lembik jugak..so sayang punye pasal..kalo hari tu matahari panas sangat nurin alihkan sikit.. kalo ritu nurin kene kuar sehari suntuk..nurin kasi dia num dulu..alihkan ke tempat yang terima cahaya matahari pd kadar sederhana .. kalo mendung2 nurin letak tepi tingkap..mcm2 lg la...kalo daun dia cam agak da tua..nurin rembat letak dlm masakan...hoho..sedapppp...!
lagi satu..nak say thaaankkss kat makcik jual brooch kt PAS s.alam semalam.. gara-gara tunggu cik emmy tu dok diskas pasal beading baju belacan baru dia yg gojes tuh!... nurin dok gatal2.. tengok-tengok brooch2 yang ade kat situ.. rembatnye satu je..tapi sambil-sambil tu dok ngadu.. banyak koleksi brooch tapi asik nak ilaaanngg je.. tu sebab tiap kali beli brooch nurin nak kotak dia sekali..supaya leh menten brooch2 tu sume..
sekali kau hameek..! makcik tu sangat baik ati.. dia kata.. ''makcik kasi kotak yang besar tu nak? leh simpan sume kat situ..?"
nurin cam.."haaaaa...? kotak brooch ke ape? boleh ke? pree ke makcik? "
makcik brooch : " kotak yang besar tu laa..bukan kotak brooch kecik tuh...pree lah..makcik kasi.. nanti simpan sume kat satu kotak je.." *sambil dia suruh soang pekerja dia pi amik box case utk brooch tu kat stor..
pastu siap bungkus kan elok2 lagi..ahaha..balik2 rumah je nurin tuang sume brooch2 yang tinggal.. susunn....
walaupun ade banyak yg missing in action..tapi at least at these time being..sungguh puas ati dapat organize sume dengan proper and chomel..! ^^..
seeeeeeeeeeeeeeeeee?........taraaaa.....! ^^
pahni.. nurin nak top up balik brooch2 yg missing in action tuh..yeayy..! tenkiuuuu makcikk...!!
yeayy..!^^
♥'s
~ nurin

No comments:
Post a Comment