takde tajuk spesifik sbb nak merapu aneka jenis topik...:P
anyway...as u all know seperti yg terpapar dalam akhbar, news , blog, forum segala bagai..
ada kumpulan hackers yg menggelarkan diri mereka as anonymous mau meng-compromise gov website..
sasaran utama ialah www.malaysia.gov.my.. gara-gara tak puas ati dengan tindakan SKMM yang mau permanently blocking file sharing hosting...
tak boley cakap lebih kt blog ni..cumanya pagi2 tadi..once abis waktu kerja ..topic ni da jadi headlines kat most newspaper.. cumanya.. kpd abang kakak wartawan metro..or hmetro fb admin terutamanya sebelum tulis kaji kes betul2 dulu.. ini macam tulis dari bangun tdo je..without ikut perkembangan sewaktu proses dijalankan... betul mmg banyak web down...tp tu bukan sbb mereka berjaya..tapi memang pihak *Tuutt! aka pemantau yg down kan..malah ade site yg dah dikompromise pun siap recover balik dlm malam yang sama..pastu up je balik.. lagi satu.. bukan sume agensi yg betul mereka hack.. ade yg created fake domain-bukan bawah pantauan pihak *tuutt pung.. yg paling utama..www.malaysia.gov.my belum berjaye pung di compromise.. cumanya satu lah.. kalo korang marah kt SKMM and KRU yg men-sajeskan file sharing host di block..belasah dorang je cukup lah.. jgn pulak kementerian lain jadi mangsa nye..
**
lagi satu pasal si seth tan nih ehe..2 tajuk yg contra yeh..takpe2 layankan aje..mau ckp sikit ja..nurin ase review pasal beliau aritu agaknye sbb bias dek episod tertentu..memandang kan nurin lambat stat..plus br pas baca review peminat citer tuh..so tak jujur tuh....bias...
ni nak bagi review personal dari otak dan hati nan tulus ini..muahaha...review tanpa bias dari mana2 pihak...nurin sebenarnya br je berjaya nak folo yg betul2 ikut sequence dia kt tonton.. mula-mula nurin sangka nurin pun terjangkit virus meroyan citer nih..tp nurin dapati..nurin cam tak brape nak puas ati tiap kali baca balik review yg nurin tulis aritu..pastu nurin dapati nurin tetap menten tak terkejar2 nak tengok..missed pun takpe..leh folo kendian2.. so after dikaji-kaji....
ermmm pechenta-pechenta seth tan..tolong jangan baling bantal or batu pada saya..coklat ke bunga ke takpe.. pendapat peribadi nurin ..seth tan ni belum cukup kriteria lagi utk membuat saya terkena jangkitan 'demam seth tan' .. untuk tergila-gilakan beliau.. setakat ni berdasarkan analisis yg lebih tepat.. yea betul..dia mmg penyabo , ensem, badan ketul2, loving segala bagai.. tp beliau tak cukup karisma..not so~~ ehmm ape ayat dia eh..da lupe.. not strong enuff as an admireable character yang jd satu watak yg digila-gilakan sume gadis..dicemburui jejaka2 lom cukup tuh.. nurin malas nk list sume...tapi antara contoh situasi jelas.. pekerja leh suka-suka treat dia cam tiang..woowoo..tak bagus.. the way he stand out utk diri pun tak brape ke0machoan..so nurin tarik balik review pasal si seth tan ni yg aritu...talk with confident, brave n strong walaupun kamu penyabo..penyabo bukan bererti seseorang itu leh dipijak sampai leper...
so kesimpulannye... laki ku..don wori..bini mu tak minat pun seth tan ni.. n girls n guy yg dok seth tan..seth tan.. takyah la nak tiru2 seth tan..jadi diri sendiri je... girls..tak yah suruh laki or boipen hangpa tiru si seth tan.. hargai yg da ade..bukan perfect mana pung... plus Allah da jadikan pasangan kita tu mencukupi utk kita.. just appreciate and bersyukur atas pemberian tuhan...nanti otomatik koang akan ase..keromantikan..kechentaan..kesaboan between u dan pasangan bak citer2 novel..bahkan lebih dari tu.. tunjuk je rasa appreciation tuh pd pasangan setulus hati dengan cara sendiri... jangan gile no ngn seth tan tuh..tak kerana dia hero movie pastu baik..kita kene setuju bulat-bulat...baik2 pun dia penah rogol orang ehehe...
yeszzaa...wa rasa lebih puas ati ngn review nih.. woo ini yg dinamakan tulis dengan tulus ati utk blogger2.. kalo tak tulus nak baca sendiri pun tak best..
\(^^)/
♥'s
~ nurin
1 comment:
Walau kak iera dh baca novel tu..tapi tak terpengaruh langsung dgn drama tu walaupun hero dia hensem...:)
Post a Comment