da berkurun da soalan ni kuar dlm pale otak nurin....
asal petang2 nk kuar dr kawasan taman...
budak2 kecik halus haluuusss berkeliaran kt tengah2 jalan...
kereta yg nak lalu lalang kt jalan yang tak semenggah besar tu pun serba salah...
laaa ni..kes ni berlaku...''MAUT dilanggar kereta jiran ''
nak salahkan siapa?
dalam pale otak..of coz..nurin takkan salahkan budak tu..dia masih kecik ...
lom tau sgt nk bezakan mana baik buruk..yang penting seronok...
kereta jiran? nope...nurin takkan terus salahkan dia seratus peratus...
dia mmg bersalah tapi bukan sepenuhnya atas bahu dia...
walaupun tak dpt dinafikan kalo da tau jln kawasan taman perumahan
kene extra caution like i did..we all did..
tapi da mende nk berlaku...
nak salahkan takdir? tak boleh jugak..da ketentuan begitu..maka begitu lah...
tapi...
mengambil langkah berjaga-jaga...itu masih dalam pilihan kite...
yesss saya salahkan si ibu bapa...peranan anda disitu...
da tau baby tu umo br setahun dua..kenapa tak dipantau didepan mata...jalan raya maa...
sedangkan si iklil berbasikal di dataran putra..tak lekang tangan ni pegang back handle basikal dia..
penat sorang...yg lg sorang akan take over...
kamon people..children..CHILDREN...!
tak mampu nak menolak fakta..mahukan mereka bebas bermain..
tp jgn lupakan fakta ini bukan kampung...ini bandar...
kalo tak kerana dilanggar pun possibility dikidnap n dijual kan ade...
selagi mampu...pantau lah yg kecik2 gegel lg tuh...
padang kan ade..kalo nk sgt beriadah depan umah...
amik contoh jiran2 taman perumahan kakak nurin kajang perdana...
setiap anak yg didepan rumah..ade penjaga nya...
ditengah jalan anak..ditengah jalan la penjaga nya...
ni pendapat nurin je lahh..mungkin byk lompangnye
since nurin pun pengalaman setakat jaga anak sedare je...
mana yang baik itu dr Allah swt jua..
ha lagi satu..buah kelur tu ape?
to my husb...harap2 kekalkan sifat kesabaran mu seperti biasa ye bebeh...hehe..ngeri nurin baca berita nih..since nurin ni spesies cepat teringin makan itu ini...tengok JJCM je pun siap rasa derita nak gile.....eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee...ni yg tatut nk mengidam nih.....!!
♥'s
~ nurin
No comments:
Post a Comment