Saturday, January 2, 2010

206. cawan..

biasa dgn phrase.. its useless to fill a cup that already full...? sia2 tuang air dlm cawan yg sedia penuh... tp cemane plk ngn cawan yg retak x bape kukuh??

jgn tnye pe motif entry nih eh..

pd pendapat nurin kan kan..

ada org yg cawannye leh dikosongkan dgn mudah, so org nk isi air baru pe pun..dia xde masalah..terimaa.. ada org yg cawannya sedia penuh.. so bila cuba di isi ngn air baru.. usaha tu sia2.. bukan makin ditampung ..bukan makin ditadah airnye..tp makin terbuang..ada org yg mmg cawannye kosong.. so xpee isi je laa.. tp ada juga org yg cawannya rapuh..penuh tidak, kosong pun tidak.. cuma prob nye cawan tu rapuh..

...kenapa rapuh? mungkin dlm sejarah hidup cawan tu..dia byk kali terrjatuh.. or mungkin pernah dihempas kuat hingga berderai..so byk kali laa proses penampalan serpih2 cawan tu berlaku.. walaupun berjaye dicantum blk.. tp hakikatnye keadaannya sudah berbeza.. masih lg cawan yg sama tp da berubah rupenye..berubah sifatnya.. n selalunye cawan2 yg da biasa/da pernah jatuh ni dia jd cawan yg bersifat protective pd dirinya sndiri..takut jatuh lg..

n cawan yg rapuh n retak ni jugak..dia xleh terkejut.. maksudnye.. jgn la main selambe tuang air sirap 1 jug terus dlm dia.. xpun toye2 tuang teh panas menggelegak secepuk sekali dlm cawan tuh..pecah la dia... tuang la slow2.. sket2.. nama pn cawan da retak seribu tentu la ada bocor sana sini kan.. kalo x byk pn msti sket ada bocor.. so nk tampung air guna cawan camni.. kene sabarrr lebih ehehe.. sbbnya walaupun yg tuang air tu da slow2 n jaga abis da pn..tp still jugak ada yg tertumpah n tersia2 kan.. sambil2 aaa.. sambil tuang slow2..sambil tampal cawan tu ngn superglue ke pe .. mana la tau kot nt2 dia jd lebih kukuh dr cawan yg x penah retak..


tp pe pun nurin nk ucap thanks byk2 laa kt teko yg tuang air strawberry dlm cawan milik nurin nih.. dia soang je yg asenye begitu sabar tgk air strawberry dia tumpah2 kt meja.. huhuu..



2 comments:

Erika Anuey said...

Sangat mendalam cerita cawan ni k.. Sangat sangat! huhu

*~*nurin*~* said...

huuhuuu...eheheeeeeeeee...