perenggan "motivasi diri"
whopss..jgn sala paham.. nurin bukan nk buat cerpen.. hmm..tajuk lebih kurang cam cerpen kak eira aritu kan? lebih kurang tp nurin cuma teringin nk lepaskan sesuatu yg sejak td memenuhi otak nurin.. .. jd sbb tu nk tumpahkan sikit kesini..supaya pasni nurin leh tdo..huhu
dr apa yg nurin belajar n terima sepnjang 25 menuju ke 26 tahun ni kan...
"terkadang takdir itu bukan lah sesuatu yg kita mahu...tp harus percaya ia yg terbaik"
hidup x semestinya ape yg kita mahu.. jd ape solution/option yg kita ada? nurin tatau anda semua bagaimana.. tp apa yg nurin buat.. tiba satu ketika dlm hidup nurin.. mula berhenti berharap... mula berhenti melayan ape yg si hati inginkan... nurin cuma berpegang pada 1..
nurin yakin..nurin percaya...dan nurin belajar utk bersyukur atas apa jua yg ditakdirkan.. terima seadanya...kerana DIA tahu yg terbaik utk nurin apa pun jua itu..kerja ke..org ke..kawan ke..rezeki ke..kesihatan ke..penyakit ke ..peluang ke apa2 lah.. dan kerana nurin yakin..apa yg baik terlimpah dlm hidup nurin..ia hasil dr doa mak nurin.. (kalo dulu dr mak bapak nurin)..
nurin percaya.. ape yg nurin sangka baik utk nurin.. mungkin satu lg kesilapan dlm hidup nurin.. jd nurin berhenti melayan kemahuan semata2.. segala pertimbangan n keputusan bukan lg di akar umbi kan dgn apa yg si hati rasa n mahu... nurin belajar utk terima n bersyukur atas semuaaanya..! nurin percaya selain dr memohon petunjuk n membina keyakinan ..di dalam akal n hati nurani yg paliing dalam..ada jawapan bg semua persoalan kita.. n nurin cari jawapan di situ.. dan...nurin rasa..usaha nurin tu bukan sia-sia.. smpi skrg pn mcmana kalau nurin pusing masa n twist2 mcm2 fakta pun.. nurin masih rasa apa yg nurin lalui skrg adalah yg terbaik...
perenggan "emo" <--sile berhenti baca perenggan ini jika mempunyai aalergik terhadap emo manusia..read it on ur own risk..
pd yg tertanya kenapa entry ini?( n nurin caye..si incik R jgk tgh ade kuar tanda soal berbelon2 atas pale ni ehehee...).. sila lupakan soalan tu..sbb nurin mmg xmo jawab kenapa secara detail pun..
cumanya pesan nurin kpd individu2 tertentu... terkadang takdir ada caranya yg tersendiri utk menjaga apa yg terjalin supaya ia lebih berpanjangan....persahabatan takkan bercerai n mati.. kecuali jika kita yg mahukan begitu..
cumanya..hati nurin mmg degil..dia ada kemahuan utk menjaga n puaskan ati semua org yg dia syg setakat mana dia boleh.. kepada individu2 tertentu itu.. berhenti bebankan hati nurin dgn rasa serba salah.. tatau the exact words.. tp pd yg berkenaan.. apapun takdir kita...takdir nurin, n takdir kamu2.. nurin cuma berharap.. yg terbaik utk kamu kamu juga... sama2 ketawa..sama2 menangis. .sama2 susah.. sama2 senang.. nurin tak mahu nurin soang2 yg ketawa.. tunjuk mcmana nurin tunjukkan...jgn smbunyi n jgn buat nurin pecaya kamu sedang 'sakit' disebalik ketawa itu...
koang penah x ase mcm seseorg sengaje buat kita pecaye kita adalah punca kesedihan dia..how hard we try to deny it pun.. perasaan tu xbest..tensen tauu.. dun like this feeling..! start sok.. nurin xleh terus dgn sikap nk puaskan ati sme org.. nurin nk jadik jahat n x berperikemanusiaan...no kesian2..nasib lahh..huh (nanes dlm ati...! )


No comments:
Post a Comment