Thursday, November 8, 2012

691 [DIY]: bila aku da stat pegang gunting huhu...


ok utk memendekkan stori tapi memadatkan isi..kene tunjuk gambau... baik lah di bawah ini ialah gamba saya di Terengganu ..itu ialah cardigan pink...sile perhatikan design nye..ade ombak2 rindu gitu...beralun-alun..



last week.. diri ini meng-QC sume baju2 dalam almari.. niat asal nak bungkus mana yg da takmo pakai bagi anak sedara.. tapi tetibe idea muncul tah dari mana2.. ok dari situ ade la bbrp baju lama nurin da alter mengikut kesesuaian..so banyak yg tak jadi di sedekah sbb da boleh pakai semula... tak tercapture gambonye.. tapi adela 5-6 lai baju..memang time tu gigih sungguh menjahit depan tv..

then tetibe di hari2 seterusnye..bila sume baju da siap di alter.. ingat nak kemas la peralatan..sambil2 tengok jems bon kt tv9.. tup2..tah dari mana idea ni tetibe muncul.. rasa ingin cuba tu meluap2 walaupun nurin tau risikonye diri sendiri yang rugi..tapi tahan2 punye tahan tak tahan .. maka di capai la gunting.. and nurin pilih cardigan pink di atas utk di eksperimen...

dup dap..dup ..dap..dup dap... ok saya bukan kaya raya.. kalo cardigan 70hengget tu jadi hasil gagal mmg guling2 nam ploh pat kali la saya..


so tanpa menggunakan tali pengukur ke acuan kertas ke hape ke.. main zzzaaappp...!! then jahit2 guna tangan..then nampak pulak la reben itam..capai..zzaasss trriit..cikicikkicik..!


bila citer jems bon da nak abis.. projek pun siap.. and hasilnye...

*

**

***

****

******

*********

****

***

**

*
tingg..!! ini lah rupenye.....


moral of story : sebenarnye diri sendiri tatau nak guling2 nam ploh pat kali ke tak.. ade masa mcm suke dengan design yang baru.. ade kala macam menyesal pi alter2..berbaloikah? ntah..belasah la labuu huhuuu..yg penting nurin pakai je la..sape suh curious tinggi sensangat...:))


's
~ nurin

No comments: