Wednesday, December 16, 2009

193. goodies yg unik..pengantin yg confident..



ahahaa 3rd entry for 16th dec 09.. tepakse okeh.. da ade 3 mende berasingan yg membuak2 nk terkeluar dlm pale..nk wat cemane kan..


just nk share je.. merujuk kepada title di atas..( ceewah..ayat surat rasmi..) nurin nk share sesuatu yg nurin asekan cukup unik.. sepanjang 25thn idup nih.. nurin ase kes ni antara paling unik (yg melibatkan majlis kawin)... story mory nye cenggini...(citer nye pendek je tp nurin saje nk panjang2kan..ahaha)

12nd dec 2009 aritu.. nurin p wedding kt simpang renggam johor dengan hati yg separuh rela.. separuh rela?? yeee..betul..separuh rela..sbb..

1. nurin penat br balik keje dgn x tdo spjg mlm+da bgn awal dr ari smlmnye so paham2 la da bape jam mate n tulang belakang ni menahan..plus tdo dlm vivi nurin yg comel saiznya tu dgn baju lawo bukan sesuatu yg best okeh..

2. i have to cancel another charity prog at the very last minute.. setelah menunggu ketibaan ari itu selama bbrp bulan.. kensel di saat akhir bukan sesuatu yg menggembirakan ati nurin yeh.. mmg xbole nk pura2 gembira pun..pe nk buat..huhu.

oke balik ke topik asal..
ada 2 wedding kt simpang renggam tuh.. both wedding tu kawan incik fiance punye majlis.. x masuk otak dah pende dia ckp.. spe punye sape punye majlis.. nurin ikut je..

tapi..pale otak nurin mcm start bgn tdo bile mendapati kedua2 wedding ni punye ke-unikan yg tersendiri.. actually both wedding secara keseluruhannya mcm wedding2 biasa..xde la unik mcm ada letak gajah ke pe.. both pun home-based wedding..tapi..hurmm ok..ckp 1-1..

1st wedding.. (umah XXX..nama dirahsiakan ahahaa..) dorg bg goodies nih..yg belah kanan tu okeh..nampak x ape tuh?

nampak x? aaa its GULA a.k.a SUGAR..! 1 kg per bag goodies..! haaaaa... unik x unik..lum penah lg nurin dpt goodies gula sekilo b4 ni..tatau aa kalo koang ase biasa..tp mmg nurin sangat laa jakunnye..
yg belah kiri tuh goodies umah yg second tuh.. 2-2 ni praktikal..kompemm x membazir.. sbb xde sape nk buang sekilo gula ngn botol air hihi..

2nd wedding ? haa gambo takde.. tp cukup la nurin katakan.. seumur hidup nurin p wedding sane sini..dr kecit smpai la beso nih..ni la 1st time nurin p wedding yang pengantin pempuannya xde secalit make up pun kt muka.. totally naked-face..! seyes okeh..x tipu.. disebabkan nurin time tu dlm mode memerhati (malas nk bercakap mode).. nurin selambe badak p scan skin bride tuh time they all berborak2.. mmg xde secalit pun.. walhal bedak sekali pun..apetah lg lipstik ke mascara ke hape ke..TAKDE..!

keseluruhan majlis.. mmg nmpk yg 2nd lebih tersusun cuma tu lah.. pengantin nya.. yg nurin classify kan dlm kategori.. pengantin yg sangat confident..! no make up at all.. totally bare k.. n terus terang dia bukan termasuk dlm kategori berkulit putih gebu flawless cam zizie izzaty tuh.. kulit yg biasa2 saje.. sbb tu pale otak nurin x benti2 pikir possibility nape dia x make up langsung? mak andam lari last minute kah? td bangun lambat kah? blaa blaa.. last2 nurin pilih utk menganggap bahawa.. bride tu mmpunyai tahap confident yg sgt tinggi..sbb tu dia x make up kt majlis wedding dia ..xmake up pn xpe..ehee..

ini wedding okey.. if ari2 biasa x make up tuh..nurin pn x heran, if dia make sendiri nipis2 sempoi2 cam yg nurin wat masa tunang aritu pun nurin leh accept lg.. tp ini adalah WEDDING... so mmg nurin jakun lagi..ahahahahaa


16th dec 2009

2 comments:

fidahchomell said...

aku nak jakun jugak for that 2nd wedding...haruskah ku pon begitu?owh tidak....

*~*nurin*~* said...

ahahaa..bagus bukan aku soang je jakun ehee... ala pidah jangannn..koman2 ko make up nipis pun jadik ah.. jgn tiruu..huhu..

wess jadik eh deting 21st ?