Thursday, December 3, 2009

182. TRAGEDI CINTA NATRAH..

NATRAH.....

hmm.. by the way, 1 dec 2009 aritu.. kami ber-ladies night dengan theater NATRAH...! kt istana budaya..
kaki2 nye.. Nurin, Naja, Emmy & Nonny...
bermula jam8.30 pm.. dan kami ber-seat kan 3rd row dr depan.. belah kiri hall of IB..
konklusi yg dpt disimpulkan ialah..

1. kami jakun & kagum
2. Kesian kt Natrah
3.disebabkn seat kami yg kt depan tuh...Dpt tgk super clear umi aida, maya karin, sofea jane andd.. ADAM nurkasih..! siap lalu2 lg kt sebelah nurin n naja.. ehehehe... sape ek nama betul adam tuh? kureng tau sbb b4 ni pn bukan minat sgt..nurkasih pn nurin layan kadang2 je.. tp ni dpt tgk live cam de berubah sket persepsi hihihii...


theater di mulakan dengan cerita & luahan hati natrah berusia 70thn *ed Sofea Jane.. muncul perlahan dr belakang dengan pentas bergerak yg dipenuhi oleh bunga2 putih..siap ngn tiang2 putih..ngn bunga2 putih berterbangan .. time ni hanya suara sofea yg bergema.. aa ni stat kitoang jakun ngn props teater.. jakun smpai x paham 1 hape pun luahan hati natrah yg disampaikan sofea.. puitis teramat smpai nurin n naja asik berpandang2an.. last2 nurin fed up nurin baca translation englishnye kt board tepi tuh..huhuuu...

yg pasti masa sofea tgh ber'emo puitis2 tuh..dia bergerak berlari ke hujung pentas.. betul2 mengadap kitoang..time ni ase huii tajammnye mata dia..tgk aku ke? eheehehe.. (x boley fokus ngn dialog sofea sbb super duper puitis..TAK PAHAMMMM...! )

pahtu babak flashback bermula.. dr bab kt mahkamah saat2 natrah kene ambik...beralih ke saat2 natrah mula2 dikenal pasti oleh sarjan locke sewaktu pertandingan senaman kt padang sekola... natrah 13thn *ed by maya karin.. n che aminah *ed umi aida..

dr props padang sekolah..beralih ke rumah (babak blajo mngaji)..then beralih ke kapal yg nk belayar..beralih lg ke rumah batu disingapura..kemudian pejabat guaman..mahkamah..rumah ayah angkat mansor adabi.. bilik pengantin..mahkamah.. gereja... sumenye sgt lancar.. n terasa berada di zaman itu... good job..

after che aminah n natrah kene tricked utk pergi ke singapura.. pergolakan berlaku sbb pihak belanda menggunakan kuasa yg ada di tanah singapura utk merampas natrah.. natrah ditahan di york hill smntara perbicaraan berlaku..

* gamba sebenar mansor adabi & natrah


watak mansor adabi *ed by ADAM nurkasih bermula dibabak che aminah mencari bantuan di pejabat guaman. sungguh macho, n berkarisma mansor adabi nih.. nurin terkujut okeh..suara adam ni rupenye sgt best.. dia nyanyi punye merdu..huhuuhhu...

mansor adabi dikenalkan dengan natrah a.k.a huberdina maria hertogh sewaktu che aminah melawat natrah di york hill.. kiut babak nih.. natrah malu2 kucin tapi mau ehehe.. malu2 tp terus becinte..dr mate turun ke hati..

pd peringkat awal, che aminah dpt memenangi kes jagaan natrah.. natrah dpt dikeluarkan dr york hill tp pastu che aminah buat kesilapan dgn menikah gantung kan natrah dengan mansor adabi di tanah singapura.. menurut undang2 belanda gadis dibawah usia 16thn tidak dibenarkan kawin.. so start balik perebutan..


*babak natrah & mansor adabi bermadu kasih pas nikah gantung.. note bilik pengantin kt atas tuh?kiut masa dorg tgh malu2 peluk tiang kt atas tuh..ehehe

* gamba babak mansor adabi berjanji utk terus setia n cinta hanya utk natrah..

**gamba2 lain..kene tunggu cik emmy upload..while gamba semasa pementasan ni je la yg ade.. tu pn gamba curik2.. sbb dilarang utk amik gamba waktu teater berlangsung..

if u all nk bc the summary of story leh baca kt sini: http://natrahfatini.blogspot.com

konklusinye..sgt kesian dengan natrah sbb dia akhirnye dipaksa ikut biological parent nye ke belanda n dipaksa utk murtad.. terpisah dr che aminah n cinta sejatinya mansor adabi...

walaupun pd asalnye nurin pegi ni dgn zero info .. cuma tau kisah basic si natrah.. tatau pn sape pelakon2nya.. main pegi je.. nasib baik berbaloi..

tp de 1 hal yg nurin dok pk dr awal tgk persembahan natrah.. dia punye penari2 mak aih.. spesies manusia2 cun.. dr mane aa dorg korek?? maya karin mmg da comel..mcm anak patung, umi mmg cantik, sofea nmpk cantik after dia bukak rambut tua tuh.. ADAM???? ehehehehe...huhuhuuuuu ish ishhh theeheheee...;p



4th dec 2009
(15:42pm..aku yg sendiri di rumah..kak jim blk kg wuuu)

2 comments:

Iera said...

best nyer dpt tgk teater..
klau la k.iera pn ada peluang mcm ni..

*~*nurin*~* said...

best kak iera.. ala k.iera pn leh tgk jugak.. sme org pn boleh..if booking awal tiket dpt murah.. kitoang book tic sebulan awal..