Tuesday, December 8, 2009

187. Wedding diary akan brmula..???



huhu entry ke-3 utk 8hb dec ehehee...(i tgh cuti okeh).. blogging pn after siap kemas2 n aktiviti len sme..huhuu (ayat cover takut kene cop obses ahaha)

since arini nurin cuti.. so cam bese ah.. aktiviti kemas2 bilik.. tetibe terjumpa dibawah ini..


*sila abaikan si itik n ayam kt tepi tu yeh.. xpasan lak dorg interframe..huhu

huhu mmg nurin x ingt.. if x korek beg beso tepi meja tuh mmg nurin x ingt wujudnya mende2 ini..

kain2 ni sme..kain2 yg dibeli masa p bandung& jakarta aritu..
1- batik sutera jawa & selendang..
2-batik sutera jawa jugak
3- French lace & satin pink plum
4- French lace & satin brown
5- Batik & ape jenis kain pn tatau -purple lilac
6- tatau jenis kain.. tp sejuk - pink plum jugak
7- kebaya jawa - beli da siap..<--tah la tatau bile nk pakai..huhu segan..
8-French lace white-green& satin :: Kain utk dibuat baju nikah <--hantaran masa tunang..

memandangkan sekarang tgh dlm mode nk clearkan almari baju..so nurin decide xmo jahit dulu.. kecuali yg no.8 tuh...

smenanye kan tujuan nurin tulis entry ini ada bbrp sbb.. 1.. as reminder/inisiatif 4 myself..ke-2.. huhu nurin nk mintak tolonggg..! da kronik so mmg kene mintak tulun jugak akhirnye...(pende dia? aa tu nt punye cerita)


perkara mintak tolong 1:
nurin nk mintak tolong kt sape2 yg membaca utk memberi kata2 semangat/motivasi.. semangat/motivasi ape? haaa semangat/motivasi bersungguh2 siapkan preparation wedding..! & kata2 motivasi supaya nurin x takut nk kawin ....
hu msti koang x caye kan if nurin akhirnye tepakse mengaku.. yg nurin kehilangan mood utk preparation wedding.. seyes i tell u..

terus terang..nurin cam agak kekok nk tulis entry nih..sbb nurin xbiasa berkongsi dilemma yg sedang melanda..(yg da bejaye /lepas dilalui tu len cite) nurin ske ber-secretive.. besides my personal matters bukan lah 1 perkongsian.. TETAPI.. disebabkan kemerunduman mood utk bersedia ke arah perkahwinan semakin ke tahap kronik.. nurin wat pengecualian..perkongsian ini sbg booster n usaha nurin utk up kan sket level semangat tuh.. bior org n diri nurin sndiri nmpk perkembangan demi perkembangan..

so setakat yg b4 nurin merundum mood nih.. yg da nurin wat ialah..

1. ~~since lepas bertunang nurin ada sediakan 1 buku nota khas.. beso buku tuh.. tp now da ganti ngn buku kecik ni since bulan sept aritu..

* sila abaikan coklat dibelakang.. perangai makan coklat atas katil adalah perangai yg buruk hhuhu tp i x dulik sbb mmg suke makan coklat atas katil so jgn tiru aksi ini..

comel je buku ni.. just compare ngn pen yg mmg nurin selitkan kt tepi tuh.. kemana nurin p buku ni sentiasa ada dlm handbag nurin.. buku pe nih? haa ni buku nota khas utk persiapan wedding nurin.. keychain tu kak ajim bg.. sbb dia bentuk love cam sesuai ngn thema buku ni.. make nurin clipkan sekali kt ring book tuh..

ada 3 partition.. setiap partition ada fungsi masing2 mengikut kaler..
*kaler biru : utk di isi nota budget & kewangan ..
*kaler pink : nota persiapan & detail yg diperlukan..(dr bab hantaran-wedding planner-fotog etc etc)
*kaler kuning: nota senarai jemputan n nota tambahan lain2..serta kt sini jugak ah nurin selit2 n klip2 pamplet/jadual/etc yg berkenaan

2. nurin bersama2 tunang n kawan2 tunang (zaid & ali)..pahtu angkut sekali cik naja n the geng yg lain..da pun selamat menyetelkan bab kursus kawin pd nov 8, 2009..



*sila jgn tiru kedua2 aksi ini sewaktu p kursus..1. tido time ustaz bg ceramah, 2. main2 kt belakang amik2 gambo ngn org yg tdo kt belakang ahahaaa..

**ustaz tgh ngajo kt depan.. oh ya..tips..! silibus2 dlm kursus kawin adalah silibus dlm subjek munakahat kt sekola agama.. sila refresh2 otak memasing dulu b4 p sane..jgn zero2 sgt..nt malu..
kot ustaz/ustazah tnye.. sok lusa kamu wiladah? yg pempuan jwb aje laa "insya-Allah nt pas kawin ustazah.." or yg laki2 .. jgn sekali2 angguk2..tegas la jwb 'takkk ustazah"...eheheeee jgn jwb ye.. ye kaum laki2.. kamu x kan wiladah sbb kamu xkan melahirkan/bersalin..kuikuiii (atas kisah benar time kursus)


3. sacred item for marriage....da jugak selamat disetelkan.. itu termasuk cincin& item lain berserta ngn hadiah langkah bendul..

4. .5.. hurmm eheeee alaa..cmne nk jujur pun..nurin mmg xreti nk share sme ah.. so ada jugak mnde2 lain yg da setel ..tp mende2 kecit ah..


perkara nk mintak tolong 2 :
nurin nk mintak cadangan kt sape2 yg mmbaca entry ini utk beri suggestion..

tolong suggestkan kt nurin.. baju pe yg patut nurin wat ngn kain nih? kt mane nk jahit baju nikah yg kemas lawa n berbaloi area kajang/lembah klang/KL? or patutkah nurin cuma amik terus pakej dlm bridal butik yg include sekali ngn baju nikah?? tp if sewa bj nikah..sia2 la incik tunang itus berhabis duit beli kain nih huhu cian pulak kt dia ek?

hurmm.. so akan bermulakah.. wedding diary nurin??? well we'll wait & see.. if pahni byk entry pasal kawin2 nih..ada la perkembangan tuh.. tp if not..koang tolong2 aa tegur nurin sket..bg ingat sket..huhuhuuu
Click Me~

p/s: wedding diary nurin akan diletak dibawah tag "wedding diary" dlm mana2 post selepas ini..



18th dec 2009
(20:00pm.. tgh congak2 duit adeh..)

5 comments:

Erika Anuey said...

Bagi saya, ecey..(bersaya2 pulak)

PERTAMA2 SEKALI, SETKAN TARIKH.--> I tensen ym ngan Pengat dia kata tak der tarikh lagi. Camana nih?..:P
Kedua- Baju nikah- buat. Sekali seumoq idop.
Ketiga-Baju kawen tuh, kalo ada modal lebih, buat jer. Simpan je.. Apa ada hal. :D..
Jahit menjahit tuh- i pung tak tau. Tapi kalo kat Ampang Point ada butik Citra tuh, tapi rege..huhu..mak aii

*~*nurin*~* said...

sis anuey...wakakakaaaa...aalalalalalaa
comei tul la advice akak nurin soang nih..tp alang2 da bgtau tuh.. butik citra tu selawo harganye or x?

tarikh sedang dlm perbincangan.. tp insya-Allah between 5-20jun huhu tgh dok pilih aa nih ehehe

f i f i said...

(^^,) sukerrr nyeee....

sukenyerr ble nurin suda start hunting the wedd stuffs.uhuhuu.. u shud start early dear.. coz sgt hetic klu last minit mau buat itu ini.. :)) pas ni anui follow.. pp yg comei pling kecik skali, last.. hikhik.. :D

1) baju nikah buat. agreed!
2) kalau nurin ase nk sewa baju pengantin yg santekk lagi nice.. cube google butik syahirah :D fi tak tau hage dia cmne..tp nice!
kalau ade modal, lagi best wat. pas daa jemu, leh tolak kat butik..wahaha!
3) about tempahan.. hmm..,reali dun no.. myb kitaleh share nnt lau ade info2 yg menariks..
4) 6months to go! u shud be panic bride-to-be daa tao.. haha! once nurin daa involve, baru kamu akan sedar betapa pendek nya waktu..

so, go go chayok nurin!

*~*nurin*~* said...

huhu..ni yg makin luv luv ngn pipi nih ..hmm tul kan.. i should bea panic bride to be..agaknye sbb terlebey panic smpai ilang mood huhu...tentiu lalinnngg..

Erika Anuey said...

Haha, hage nyer tu riban2 adik oii.. ithink dalam 1500-2K, more than that pun ader tau.