dulu ade cotcetcotcet dlm entry kasut yg ini ...
ni nak sambung alkisahnye...
i tot of still nk hunt for the white shoes.. tp last month after fitting baju utk majlis bertandang..
instead of fuchsia a lil bit cocoa pink dress (yg setahun nurin request tp abg mir tak buat2 tuu)..tetibe nurin bertukar ke songket gold yg klasik.. susa tul la nk resist songket nihh..redz tak byk songeh so proceed la ngn baju tuh..
tetibe move to part kasut.. abg mir godeh2 koleksi dia n try carikkan kasut yg sedondon ngn baju tu pasai nye..
nurin yg gatal2 mix matchkan songket tu ngn dress labuh baju lain... <<(songket tu sbenarnye utk dress jawa kaler merah...tp nurin takmo dress merah tuh) ehehe.. da terbiasa mix match baju2 sendiri.. so bila kt butik pun nurin takleh nk tak try mix match.. buat mcm closet sendiri huhu... abg mir pun tak byk songeh..always ''boleh nok..."
abg mir carik2 mmg lom ada pair kasut yg sedondon ngn dress yg nurin mixed.. so dia dgn baik hati cakap "nanti abg mir belikan kasut baru yg sesuai.. nurin try dulu apa yg ada ni..tgk which colour suit it best..itam ke gold ke coklat?"
try2 mmg songket tu naik ngn kaler gold..tp gold yg abg mir de tu x masuk..very dull after di combine..so mmg kompem dia nk carikan kasut baru utk nurin..TETAPIIIIII.....
huhuhu.. yg dia dok sibuk suh nurin try tu..kasut spesies buaya tu lah.. mula2 disebabkan nak jaga hati dia..pasai nurin da minus service make up dia kan.. nurin MENCUBA dengan gigih utk terima je la..sesekali belajar laa pakai kasut spesies muncung buaya nih...so sarung laa...
euww..semunyik2 mata nurin popped out ..! redz perasan rasanye reaksi spontan nurin tuh..dia senyum je.. tgh2 nurin terpeot2 muka tgk kaki ni... abg mir bunyik..
" camne nok? ok? kecik ek? kaler ni tak naik dgn baju ni kan..takpe abg mir beli n buat baru utk nurin.."
nurin angkat muke pelan2..pusing tengok dia..sengih2 kerang busuk..nurin ckp..
"errrrr errrrr ok abg mir.. aaa tak kisah la apa2 pun janji cantik...."<--time ni mmg da x sampai ati lagi dah nk bantah ckp dia..senyummm jeee..
sempat jugak nurin menguji..if tetibe kasut yg dia beli tu nurin tak pakai cmne?
dia ckp "em?? .....**senyap**.... alaa takpe..pengantin lain kan ade.."
nurin : dlm hati huhuuuuwuuu feuuuu...
abg mir : "aa nok brape saiz kaki ko?? "
nurin : AAAaaaaaaaaaaaaaaaa?? aaaaa aaaa..errr 6,7 abg mir..kadang2 8.. tapi kalo tak jumpe pun takpe abg mir takyah susah2...hhuuhu
abg mir : "takpe don wori..."
so after diskas2 MASA TU... nurin try twist n manipulate otak n perasaan nurin..pujuk2 diri sendiri.. "ala takpe.. majlis bertandang je pun ..mana naik pelamin pun..makan2 je..orang tak perasan.. takpe kejap je..takpe sesekali..takpe..takpe pakai jeee..TAKPEEE NURINNN..takpeeee jimat pakai kasut bridal bg..pengalaman baru..gaya baru apa salahnyee takpeee TRY JE CIK NURINNN....!!!" otak ngn hati nurin ni gigih betul memujuk diri sendiri...
*
*
*setengah bulan selepas kejadian di butik....
*
*
*
*setengah bulan selepas kejadian di butik....
*
*
*
kt alamanda
redz: ayang nk carik ape ni? (masa tu nurin senyappp jeee..)
nurin senyap tp jalannnnn terus masuk kedai kasut...." nak cari kasut gold"..
"huhuu ABG MIR SORRYYYYY....! NURIN DA CUBA TAPI MEMANG NURIN TAK BOLEH LAAA NGAN KASUT BUAYA TUHHHHHH... SORIIIIIII......!!!!"
dan sesungguhnye redz always menyokong nurin tanpa berbelah bagi..after bbrp hari punye hunting..last2 dia bwk p sunway ... n finally i found this...
macam over kan? tp gold kaler hanya akan berseri with shiny2 n twinkie2 mcm nih.. berbeza spektrumnye ngn kaler2 lain.. pikir2 balik..kasut bertandang lg lawo dr kasut resepsi umah nurin..tp nak wat cemane..berpuluh kedai kitoang masuk ni je nurin nampak worth it n masuk ngn songket tu.. alang2 nk gold..biar betul2 gold.. white betul2 white..silver bebetul silverish..baru ler worth it for every penny yg nurin spent..
p/s: nurin ingt pas kawin nurin nak sewakan la kasut2 ni.. baju2 lace , set baju nikah.. segala tok nenek koleksi yg nurin beli utk special occasion dr zaman muda mudi dulu.. camtu br terasa fully utilize kot..
♥'s..
~nurin~

2 comments:
lawo nok kasut kuning kooo!! meletupppp!!! haha
oit oit gold laaa bukan tuning..letup kebabo ek..ngade kan saye?..;p
Post a Comment