sedang menaip entry ini sambil makan ini.... my breaunch today...(ahah ejaan tu abaikan ok.. suke tulis gitew..! ;p)

well semalam suppose wat saringan HIV..cubaan kali kedua yg masih gagal.. sbb borang da abis utk keSEKIAN kalinya.. redzuan tensi sampai litar pintas sket kt kepala dia ahahahaaaa...
so memandangkan misi utama gagal..kitoang melencong tukar ke misi menjejak veil & cadar..
k.. smenanye.. bab cadar ni kalau tak kerana akak nurin insist supaya beli baru.. memang nurin tak teringat pun.. so.. dengan saki baki duit yang nurin ada nurin ajak redzuan teman p beli... kitoang berjalan2 kt jalan apa tuh yang area2 sogo tuh.. (harap maaf saya mmg tak arif jalan tu..sbb tak biasa shopping disitu)
dr harrison ke aminas then alinas masuk sogo jap pastu p maya silk pastu p ape tah nama kedai last2 kitoang jalan kaki p jakel.... so kesimpulan yang nurin nak tulis kt sini...
semalam 22 03 2010 (isnin) - cadar da selamat di beli.. akhirnya pilihan yg sesuai dgn selera nurin dijumpai di tingkat 3 Jakel.. simple jek tp still nice di mata nurin.. janji dia praktikal n cun.. praktikal sbb its cotton.. selesa utk dibuat tido..cun sebab dia ada lace n kaler dia simple..
bab veil aka kain layah pulak..(nurin tertarik dengan 2 gambar kt bawah nih)


nice aa? tp takde la nurin nak layah sepanjang gambar 1st tuh.. yang 2nd tu not bad.. tp nurin da aim nak layah labuh.. jadinya misi semalam ialah men-survey kedai yang ambik tempahan buat layah dengan kualiti and harga yang selari...
survey punya survey... dari banyak2 tu.. cam biasa laa.. mata nurin ni akan tertangkap yang paling simple.. tp just for my B2B friends info.. alang alang nurin da tolong surveykan kann... nurin kasi sket summary range standard harga-harga veil nih..
standard plain veil cost rm 150 -rm 220.. itu kalo beli plain cenggitu takmo adding apa2 beads or paste sulam.. tp if custom made.. the range jadik around rm 200 - rm 270.. tp kalo veil kt jakel.. yang ready made cost around rm180- rm340..
while kalo selendang chiffon.. ready made harga dia dlm rm90 -150.. kalo tambah2.. dia jadi rm 150-rm200..
tapi kan... yang paling nurin heran... yang paling simple tu la pulak harga dia leh cecah rm270.. huhu..beli ke tak beli? veil punya harga saja da mengalahkan harga baju raya nurin yg siap jahit ape kes? mcm x praktikal je kan kalo beli? tapi.. kawin cuma sekali.. pastu nurin nak simpan 1 set baju nikah nurin.. kot2 nanti leh turunkan ke anak cucu kee ehehee...
camne nih? beli ke tak... beli ke tak... beli? tak beli? beli? tak beli???? beli.....tak beli...??


5 comments:
kalau nurin rs ada budget, beli je..tak yah was2..lps kenduri nnti, blh pinjamkan atau sewakan kat sape2..
mcm adik k.iera kn..dia beli dulang hantaran yg perak tu, beli 2 set cadar kawin siap dgn background kat belakang katil..sekarang ni dia sewakan kat kat kwn2 dia murah2..sekadar lps duit 'kopi' je kata org..
hmm mmg plan asal camtu.. tp tgk harga dia tuh.. da la sekeping je veil tuh harga kemain lagi ehehe..
aku dah tgk veil kat ariani..cantek..tp tu la rm300++
tp worth buying kalo ko take it as a once in a lifetime la kan...
ayat last ko tu...berjaya mempengaruhi aku la pidah...eheheee
hehe kak mira ada veil..kalo nk tgk dulu boleh je..kalo berkenan, nk pinjam pon boleh
Post a Comment