Tuesday, March 16, 2010

234. *wedd diary - sudah ku jumpa 1/2

sementara cs nurin tgh load gamba2 dateline ni.. teringat nota diari yg nurin kene catatkan...

ada yg tnya.. kenapa mesti nurin kena cari kasut sendiri sedangkan dlm package bridal yg nurin ambik da disediakan?

hoho jawapan nurin senang saja.. sebab kasut2 standard dlm bridal adalah kasut-kasut dari spesies ini:




spesies kasut aladdin n muncung buaya...


pada mulanya nurin takde lah nak terus reject..nurin cuba belajar untuk terima seadanya yang sedia ada.. ''apa salahnya sekali sekala''... tapi kan.. makin hari otak nurin terbayang-bayangkan kaki nurin dengan muncung ke depannya tu pada hari resepsi..walaupun cuma kaki.. & belum tentu lagi ada yg perasan pun.. tapi..


hakikatnya...



dari sejak awal kasut spesies muncung buaya ni muncul.. nurin memang TAK BOLEH nak suka.. macamana nurin twist goncang2 otak nurin pun.. nurin tak dapat nk cari kt celah mana nya dia kelihatan cantik di kaki nurin (hanya pendapat peribadi.. untuk kesesuaian diri sendiri saja yeh.. pendapat ini TIDAK boleh diguna pakai untuk individu lain - jadi jangan ada yang berkecil hati harap maklum...:p )

jadi nurin telah putuskan bahawa.. TIADA pengecualian di hari resepsi nurin.. walaupun kaki nurin tak se-cun kaki beyonce.. & takde siapa pun yang akan bagi perhatian pada kaki nurin kang.. nurin tetap akan menyarungkan kasut yang nurin rasa sesuai dengan diri nurin..

walaupun nanti muka nurin kemungkinan besar akan di transform jadi alien.. sebab kene make up tebal kan.. tp dari segi pemakaian biarlah nurin tetap jadi diri sendiri.. jadi sempena misi utk jadi diri sendiri itu.. nurin da mula kan seisi memburu kasut idaman nurin..


itu adalah kasut spesies ini:


atau ini...



ada rupa gaya ini pun bole:



takpun spesies-spesies yang macam ini dan ini dan ini pun bole:

pendek cerita nya.. masih dengan konsep polos dan sederhana.. polos tapi manisssss..... ;p


..sampai sekarang masih dalam pencarian..entah bila nak jumpa nye.. tapi...


14 03 2010 ahad tempohari.. walaupun kerja tp sempat mencuri masa (sempena lunch n ada permission okeh) pergi ke alamanda putrajaya semata-mata untuk gamba passport terkini.. <--my JPM pass suda 2 thn expired ahaha..;p

jalan..punya jalan....

..nun tiba2 terpandang sekilas di ekor mata sepasang kasut di sebalik dinding kaca.. nyett nyett nyett..nurin undur 2-3 tapak..belok kanan..masuk kedai.. si redzuan yg ada sama time tu pun terpaksa false gostan sbb tunang dia tiba2 terlencong arah lain.. tak ambil masa yg lama pun..

masuk je kaki.. tanya 2-3kali pendapat si tunang.. terus..

''okeh dik..i amik yang ini"

..sebab tu title nurin kt atas tu "sudah ku jumpa 1/2" (setengah jee).. sbbnya spesies idaman masih BELUM ditemui.. cuma spesies yang lebih kurang sama dengan spesies-spesies kasut yang sesuai dikaki nurin.. faktor penting pemilihan spesies yang satu ni...sebab dia cantik dimata nurin..n agak sesuai dengan baju resepsi nurin..so..take it as BACK UP.. in case kasut spesies IDAMAN.. tetap tidak mampu ditemui..(xde jodoh lerr tuu...)


p/s: so kawan2..sape2 yang ada terjumpa spesies2 kasut idaman nurin tu.. roger-roger me lah ek..tentiu..;)

2 comments:

Erika Anuey said...

back up eh?..ahaha.. pandai tau. suke membazir tau!

*~*nurin*~* said...

ahhaa..konsep strategi supaya x kena marah beli lebih dr sasaran sepatutnya ekekekeeee..;p