Friday, March 19, 2010

235. lempeng...



td godeh godeh hp.. tut..! ekk..terbenti kt 4pcs gamba...

haha.. ni pengalaman 1st buat lempeng masa balik kampung bulan lepas ni...
selama ni kalo teringin lempeng.. order je.. confirm dapat..!
siap ngn sambal tumis or sambal sardin....

tapi entah apsal..time tengah sibuk2 tengok mak bancuh.. mak tiba2 suh belajar..

mak: " takpe dik..koyak ke penyek ke kepet ke.. cuba je sampai boleh ye.. mak makan je.." sambil dia gaul2 bancuhan tepung tu..

nurin: "errrr..bbbaaikkkk mak..!


mula-mula..rata-ratakan dulu atas kuali....camni....eheee kacangg tanahhh laah.....!


tapi..bila bab nk terbalikkan dia tu yang mencabar...


cubaan pertama... :


nurin : " errr..makkk...! penyetttt..! terlipat2...opocott..!! koyakk.. mak..x boleh rata da makkk cmneee??"
mak : "aaa? hmm..xpe asingkan.. nanti mak makan yang tu.. cuba lagi..



cubaan kedua... :



nurin : '' yeyeyeeee..jadik jadik..eh ehhhh...ehhhh...!! alaaaaaaaaaaaa... koyak lagiii..."

mak : " takpe...."

kak sikin (tiba2 muncul tah dari mana) : "eitt?? mak suh adik belaja buat lempeng? hahaaa biorrr dia belajar..bior pandai.. pasni kalo akak teringin akak mintak adik buat pulak.. jangan asik akakkk ngn makk jee..eheheee "



cubaan ketiga:


nurin : "bertenang.. strategi....kasi rata dulu...eeeeiiyyaaaahhhh...!! hiiappp..! (siap ikut terlompat masa nk balikkan lempeng)

nurin : "yeeaaaaaaayyy..makkkkk makkk da berjayaaa makkk yeyeyyeyee da pandaii buat lempeng lalaaaa"
mak : haa kann.. pandai punn... kann..haa mak tau adik pandaii.."
kak sikin : haaa bole punn...training skit je mmg pandai da...

nurin : '' ni mak punye..asingkan asingkan.. yang ni mak je makan ahahahaa..." (bangga..)


cubaan ke empat... :


nurin : ''aiiyarrkk...!! "




No comments: