tambah2 kalo dilihat dari sudut positif..
{bentuk badan ideal =(berat+tinggi)ideal}.. lebih sihat dan tak membebankan si pembawa badan.. keinginan cantik bagus juga dr segi kesihatan... bagus juga dari segi membantu meningkatkan keyakinan....
cumanya....
kalo badan da elok-elok tapi sampai sanggup nak diet sampai hijau.... ape kesss??? eeeeeeeeeeee nurin marah tul la ngn anak sedara nurin no.xx nih... !!
pesanan ikhlas dari makcu : hakikatnya..kecantikan seseorang tu bukan dari bentuk tubuh or paras rupanya.. bentuk la dulu peribadi cari lah identiti diri..sebabnya di situ lah terletak nya pesona seorang wanita(lelaki jugak ye).. apa org nk kata..apa org nk label.. hakikatnya kita adalah unik.. usah peduli pada persepsi manusia yang membenci atau tidak suka pada apa yang kita kurang... sbb manusia yang mencerca atau mengejek orang lain juga punya kekurangan ..punya faktor yang orang tak suka juga pada dirinya.. kita sama kita tiada yang sempurna...
kita mungkin cantik pada pandangan A, mungkin hodoh pada pandangan B.. biarkan cantik atau hodoh pada pandangan siapa2 pun.. asalkan kita cantik pada pandangan Allah swt dan diri kita sendiri.. jangan risau jangan gusar bila kita terasa orang menjauh kerana membenci/tak suka pada kita..tapi bersyukur .. sebabnya biar hanya orang-orang yang menghargai dan mampu melihat 'kecantikan' kita yang mengelilingi hidup kita...

6 comments:
aku suke post ni..agree 100%
yang penting cantik pada pandangan Allah swt =)
wooo..selame ni ko x ske la entry aku yg lain2? eheheee...
aku pn setuju gak pidah ehe
betul3.. tgk mcm i ni walaupun berat badan ideal, diaorng still kata i kurus. i pung tak paham la mereka2 inih..
tul2 tuh.. nurin pun dpt nasib yang sama.. tinggi berat sudah ideal..tp dorg ckp sekeping SANGAT... tu yg x brape paham tuh..
saya juga mengalami benda yang sama..saya bukan underweight..harap maklum...walaupon pernah merasa underweight mase sek men...hehehehe
ahahahaaa...tp tul laa kite senasib..
Post a Comment