Monday, March 1, 2010

227. didera sampai mati - Alfatihah utk adik syafiah humairah

since semalam..actually nurin terlewat sehari mengetahui berita ini ... tp since berita tv3 smlm, smpai la ni...bila baca akhbar2...emosi nurin meronta2..sangat marah tentang berita adik syafiah humairah yg meninggal dunia akibat dibelasah oleh teman lelaki ibunya - dibelasah paling teruk hingga mengakibatkan kematiannya di padang bola..!!

k point yg nurin nk tulis kt sini (nk lepas geram as well)

1. BANGANGG..STUPID IDIOT..! asshole..! !@#^&(*&**%^$%!! punye jantan..!! arghh nurin terlalu2 marahh..! seb bek x reti mencarut kalo x segala carutan kt dlm dewan bahasa carut nurin bagi kt mamat yg belasah adik syafiah... fuu..(harus bertenang nurin..!) tp apa2 pun.. jantan pengecut yg belasah adik syafiah tuh... da bergunung2 sumpahan daa ko dpt dr semua org yg marah termasuk dr aku..x selamat lah hidup ko..!! (huuu maasih lg x bole bertenang rupenye..)

2. nurin x percaya pd tangisan n pengsan-an PLASTIK si ibu... no no n NEVER...!! ibu apa yg msh membela n ckp baik2 pasal si lelaki yg membunuh anaknya? ibu apa yg bg alasan tak tahu si anak terseksa di dera? IBU JENIS apa yg x membela anaknya??? IBU apa?????

xpayah si ibu iklil & zakwan (kakak nurin).. nurin pun leh perasan laa kalo ade calar pd bdn anak2 sedara nurin, calar cinonet kt atas jari n belakang rambut pun nurin bole perasan n tnya pd anak2 sedara nurin.. apatah lg akak nurin? bintat merah kecit pun akak nurin da alert... alah xpayah anak2 sedara laa.. smpi skrg ni pun.. kalo ade kesan merah atau kesan2 yg x biasa ada melekat pd kulit nurin.. walhal cuma merah pd dahi atau hidung... MAK nurin da tnya dah....tu anak yg da besar gabak tuh..da dewasa...si mak masih lg berwaspada...

tp ibu apa si ibu kepada si syafiah? kesan lebam konsisten ..maknanya kesan dera yg konsisten lg jelas tu..ape ko nk jawab pempuan?


3. jiran2 apa yg penakut n pengecut tuh? kenapa cuma dilihat anak sekecil tu dibelasah? kalo yg lelaki...malulah nk mengaku lelaki..sape2 yg nmpk n cuma melihat tu..pasni koang jgn mengaku diri koang lelaki lah.. pengecut... yg pempuan pun sama.. mana koang campak perikemanusiaan n sifat keibuan tuh? haihh x bole terima... nurin x bole terima...

sedangkan dulu (masa arwah bapak nurin ada) kami sekeluarga cuma terdengar pekikan lain macam dr salah 1 jiran kami.. 1 family kuar tgk.. pastu dr jauh kitoang nmpk ade soang laki2 tgh standby nk pukul batu besar dr belakang soang anak jiran kami... lum apa2 bapak nurin da jerkah dr jauh... lum apa2 kami termasuk jiran2 lain..da datang ke sana standby utk leraikan pergaduhan keluarga yg memungkinkan kecederaan pd mana2 pihak.. tu bapak budak yg terancam tuh...tolak ketepi sape salah..tp x tergamak cuma nk melihat saja... ni anak kecil dibelasah kt padang bola..n selama2 ni penah nampak dia di pukul depan rumah..bole laa plk jd pengecut kt tepi ye? kalau setakat tgk2 n tegur kecut2 baik x payah.. pd nurin laa..berbaloi la diri nurin ni lebam2 ke luka2 ke patah2 ke kalo cuba utk selamatkan n bela si adik kecil yg dibelasah tu...


tp apa2 pun... nurin tau.. Allah swt lebih mnyanyangi si adik syafiah, sbb itu dijemput-Nya kembali.. nurin yakin besar hikmahnya kejadian ini berlaku.. terang terangan Allah swt tunjuk kan kesalahan jantan x guna tu... terbongkar kezaliman dia n si ibu pd si kecil tuh... n yg pasti... nurin tau walau apapun hukuman n balasan dr Allah swt jauh lebih saksama n Maha Adil.. jd nurin tak risau....hmmmmmmmmmm...

cuma sedih n terkilan tiap kali terbayangkan bagaimana sikecil tu dibelasah... terbayang anak sedara nurin yg sebaya dengannya..terbayang si iklil... :(




2 comments:

Iera said...

k.iera pn geram jugak..mintalah Allah jauhkan k.iera dr sikap mcm tu..dr situasi mcm tu...

Erika Anuey said...

betul tuh..geram gak bila baca. tengok tak kat buletin utama?.. lagi la muke mak dia nangis plastik sangat2.. dah la background mak dia tak elok. ada anak lagi dengan boyfriend dia tu k..agaknyer, anak dah banyak sangat kut. tu yang dia tak kesah sangat agaknyer tuh..