td tgk 1 movie...
kt youtube..
takyah la nurin bgtau citer ape..
tp part of citer tu...
wat nurin nak tulis ni...
seterer mana..seromeo mana pun sorang mamat tuh..
semudah mana pun dia dapat pengganti demi pengganti..
tapi....
bila 'the true one' datang...
yang selalunya mudah pun jadik susah..
yang selalunya petik jari pun..jadik terketar-ketar..
yang selalunya berduyun-duyun datang dia sambut...
tapi kali ni..dia da tak nampak..tak heran pun...
yang dia herankan cuma 'yang satu' tu je..
yang selalunya mudah dizahir kan ngn kata-kata..
tiba-tiba semuanya jd kelu..tersimpan kedap dlm hati...
mulut terkunci...tapi si mata terjerit jerit memberitahu satu dunia..
apa yg tersimpan dlm hati..
yang selalunya kebal..tiba-tiba jd rapuh..
yang selalunya di ambil ringan..tiba2 semuanya jd rumit n komplikated.
yang selalunya hidup rasa lapang tiba-tiba...?
terasa dunia sempit..sesak tak cukup ruang... sebabnya?
dalam hati, kepala, setiap saat cuma dipenuhi..
si dia...
lari la jauh-jauh..kemana pun pergi tetap diburu...
sebabnya? yg lari cuma jasad..yang di lencongkan cuma fikiran..
tapi hakikatnya?
'itu' sudah terlekat di dinding hati..
kalo keadaan mengizinkan..Alhamdulillah peluang/ruang itu mungkin ada..
tapi kalo tak bole? or takde ruang nya?
the only cara nk buang cuma..
korek2 n potong hati sendiri pastu buang laa bahagian yang terlekat tuh...
tu kalo cuma terlekat kt sebahagian hati..
tapi... kalo da jangkit ke seluruh bahagian..?
haa camne? hambek ko...

moral of story : definitely hati tak boleh dibohongi..
apatah lagi dipaksa2..BAHAYA..baik jgn..just let the time heal..
but yes..easier to talk..
jalan yang tinggal..?
sabar..
aall iz well..
(tepuk2 dada belah kiri 3kali)
♥'s...:
~nurin~
kt youtube..
takyah la nurin bgtau citer ape..
tp part of citer tu...
wat nurin nak tulis ni...
seterer mana..seromeo mana pun sorang mamat tuh..
semudah mana pun dia dapat pengganti demi pengganti..
tapi....
bila 'the true one' datang...
yang selalunya mudah pun jadik susah..
yang selalunya petik jari pun..jadik terketar-ketar..
yang selalunya berduyun-duyun datang dia sambut...
tapi kali ni..dia da tak nampak..tak heran pun...
yang dia herankan cuma 'yang satu' tu je..
yang selalunya mudah dizahir kan ngn kata-kata..
tiba-tiba semuanya jd kelu..tersimpan kedap dlm hati...
mulut terkunci...tapi si mata terjerit jerit memberitahu satu dunia..
apa yg tersimpan dlm hati..
yang selalunya kebal..tiba-tiba jd rapuh..
yang selalunya di ambil ringan..tiba2 semuanya jd rumit n komplikated.
yang selalunya hidup rasa lapang tiba-tiba...?
terasa dunia sempit..sesak tak cukup ruang... sebabnya?
dalam hati, kepala, setiap saat cuma dipenuhi..
si dia...
lari la jauh-jauh..kemana pun pergi tetap diburu...
sebabnya? yg lari cuma jasad..yang di lencongkan cuma fikiran..
tapi hakikatnya?
'itu' sudah terlekat di dinding hati..
kalo keadaan mengizinkan..Alhamdulillah peluang/ruang itu mungkin ada..
tapi kalo tak bole? or takde ruang nya?
the only cara nk buang cuma..
korek2 n potong hati sendiri pastu buang laa bahagian yang terlekat tuh...
tu kalo cuma terlekat kt sebahagian hati..
tapi... kalo da jangkit ke seluruh bahagian..?
haa camne? hambek ko...

moral of story : definitely hati tak boleh dibohongi..
apatah lagi dipaksa2..BAHAYA..baik jgn..just let the time heal..
but yes..easier to talk..
jalan yang tinggal..?
sabar..
aall iz well..
(tepuk2 dada belah kiri 3kali)
♥'s...:
~nurin~
No comments:
Post a Comment