Sunday, April 11, 2010

248.jab we met... ;)



start dah kuar entry2..sinopsis citer2 hindi ... im not a huge fan of bollywood tapi selalunye citer2 tertentu mereka lebih berjaya tembus ke hati compare ngn citer2 kekeluargaan/chenta/ moral omputih.. ye tak?
title : JAB WE met . i give it 5 out of 5 star kt heronye ahahaa...

asian are still fitted to asian...kite bangsa berbudaya..so lg senang nk mesra alam ngn movie2 mereka... aritu tak sengaje tertengok citer ni kt astro ngn kak ani kt johor.. tp da nk abis so x bape paham pn..terlekat pun sbb terpana ngn hero nye tuh ah..500% super duper cute.. so td xde keje sgt.. kak jim n anak2 pun tade..boring..stress.. ..so nurin cari ler kt online..ingt nk carik citer 3-idiot by aamir yg box office tuh, tp x jmpe yg ade subs..jumpe citer ni so leh la tgk dr awal..hurmmm..

(nurin suke citer2 yg realistik n menyentuh hati n otak utk berfikir nih.. tak kisah la hindi ke jepon ke cine ke omputih ke rusia ke.. janji citer2 pasal hidup n kemanusiaan..and bila masa wave serabut2 ni melanda nurin, nurin akan cuma mahu lihat sesuatu yg samada kelakar, soothing, motivating, loving..ape2 saje la unsur2 yg mendatangkan vibes positif... sbb nurin percaya, msti ada sebab n mesej2 tersirat tersurat yg pembuat filem mcmni cuba sampaikan.. nurin akan track n carik ler citer2 cenggini nurin nak ambil mesej2 itu soooooo..layannnn....)
.

1. nurin xmo bersinopsis penuh pasal citer ni sbb..tatau mcmana nk karangkan perasaan n pendapat nurin pasal muvi ni...its 200% worth it to watched...! cite ni kiut je..believe me...ahaha..koang sinopsis kan la sendiri kalo tingin nk tau..

2. tp nk kasi point nurin ni tersampai...huhu kene bg sikit2 asas cerita nih... ni pasal pertemuan dua orang strangers.. aditya (shahid kapoor yg comel tuh) pengerusi muda syarikat gergasi...bersifat realistik, rational, tenang, bijak, cool, comel, ensem, senyuman menawan, hormat orang tua..fuhhh angau..! (opps sori terlebey...k berbalik ke cerita) dengan sorang yg bernama geet (kareena kapoor)..sorang gadis punjabhi yg super periang, talkative, terlalu positif sampai buat ape sume ikut suka ati dia..motto hidup dia..having fun in whatever u do..walaupun smpi tahap x logik n giler..dia pe kisah..gadis cantik dari family baik2 yg 'nakal' (nakal tu pointed to nakal yg comel2...xde kaitan ngn nakal mcm gadis liar..ni nakal gadis kampung..)

3. aditya yg stress bertimpa2 sbb company merundum+masalah family lg + patah hati gf kawin lain, mengalami saat2 'blank n lost' dia bawak diri selai sepinggang, main jalan kemana kaki dia bawak, sampai ternaik 1 train yg tah nk pegi mana... mengalami sindrom kekosongan jiwa.. wuu i pernah tau buat perangai camni masa kt uni dulu.. tau2 da naik bus p taiping selai sepinggang...

atas sbb2 n insiden2 tertentu.. aditya terperangkap dlm 1 keadaan dimana dia kene escort geet yg comel tu blk kampung. pastu tepakse escort si geet ni p carik boipen dia pulak kt pergunungan.. siap kene escort geet lari dr rumah tuh ahhaa comel..! (kene tgk br koang akan paham relationship dorg nih..comel n kelaka..) totally a couple of strangers tp sangat connected to each other.. persahabatan yang hurmmm..haihhh..*tengok atas sengih soang2 kuuikuiii...


4. ni clip vid dorg masa aditya escort geet carik boipen dia atas pergunungan minali.. see attitude aditya yg begitu memukau hati ku..(600% my type of guy..!! ahaha <--don't mean to be rude to whomever it may concern..tp nurin kan bersikap telus n realistik aahahaa)
*

*
*awat la vid ni beso sgt..padahal da setting plg kecik da nih..huhu sori 4 e' inconvenience

after that dorg bawak hala masing2.. but perkenalan dorg ni bg semangat n cara pandang hidup yg baru pd aditya.. he was someone who too relying on practicality n seriousness in life.. being childish n ignorant never in his dictionary of life.. tp after kenal geet, dia bawak balik semangat comel geet ..mnjadi 3kali ganda lebih berjaya.. life must be fun as well ...n sepanjang masa itu dia sangka geet suda bahagia dgn boipen dia..he never knows that...jeng jeng jeng... haaa tu kalo nk tau jgk tanpa tgk muvi ni.. PM je la nurin, nt nurin cite.. tp kalo nk tau sndri p tgk ahaha..


5. ini moral2 yg nurin ambik dr muvie ni....(tp ni nurin lebih relatekan dgn my own life/diri sndiri.. for my own motivation anyway.. blog nurin kan x glamer baca sorang2 ahahaa...

>> satu...

... bukan sume orang boleh terima sikap n nampak kecantikan kita... masa nurin tgk citer ni..otak nurin asik ckp.. untung nye pempuan ni.. untungnya diaa untungnya diaa..arghh jeles..! nurin nak jugak seseorang yg mcm aditya..

aditya tu..dia boleh adapt dengan sume perangai geet yg obviously bertentangan dgn pangai dia... dia bole ejas cara yg betul utk atasi sikap geet yg mengikut logik org normal.. tade sape pn rajin nak layan.. mcmana huduh pun pangai geet, aditya cuma nampak cantik n comel nya sikap geet saja... keriangan geet, sikap super-talkative-almost annoying geet, kedegilan geet.. dia cuma nmpak yg positif and ambil itu sbg 1 lagi perisa tambahan sikap yg dia perlu contohi n apply pd diri dia -

sokongan tanpa prejudis dia pd geet..walaupun hati dia tercincang2.. dgn penuh hormat, cool, dia tetap sokong geet. yang paling2 nurin suka.. dia tak bias pun.. walaupun dia ske geet, tp if geet buat sesuatu yg dia rasa salah.. dia ckp itu salah, n dia bg cadangan solution yg sepatutnya, if geet betul..tak berbelah bagi dia terima...owh saya suka orang yg realistik tp berhati lembut begini..bijak pulak tuh..gentlemen lak tuh.. pandai bawak diri, sentiasa pakai kemas, huuu sempurna..! da la ensem comel..senyuman menawan.. mata pun mak aih.. dia senyum 2 kali..10kali nurin cair..! akakakaa...

so logik la kan nurin asik ckp untungnyeee untungnyee geet.. nak jugak mcm geet dpt.. kawan sehidup semati yang melengkapi- setia tak berbelah bagi...*berangan~~~~~


trruttt..!! papppp..!!! (ops ada eletrik dlm neuron otak nurin yg bersambung2- kuar 1 mentol- kuar 1 suara....)

bangun nurin....

haa tu laa tengok industan tercair ngn hero sampai lupe nk basuh kaki....

meh meh masuk balik realiti nurin...

tengok depan kejap....(tp nurin angkat kening sebelah mata tgk atas , hahaa )



apa yg nurin tau...sbg contoh selalunya apa yg nurin sembunyi n pendam dr dunia luar selalunya nurin cuma lepaskan pada mereka2 yg tertentu saja..selalunya cuma pd kak ani n mak... our words actions & responds somehow can also be deceitful bila kita berada di dunia luar .. segala pertuturan, perlakuan kita akan terbatas pada kekangan dan kurungan kawalan diri.. sbb dunia tak berminat utk tahu apa yang tersirat n tersembunyi dlm hati kita, mereka tak peduli samada hati kita gusar rawan ke berlubang2 ke.. dunia luar tak suka pada kekurangan kita.. bila berada didunia luar kita tak boleh jd rendah kita kena belajar utk berada pd standard manusia yg normal n boleh diterima n disenangi... ala mengaku la sesempoi mana pun.. tp still kita akan concern bab diterima & disenangi ni kan? kalo x cmno nk ber-socialize kan? sedih ke payau ke pahit ke hati tuh..simpan la soang2...

penat berada dlm kekangan itu selalunya kita perlukan tempat utk menjadi diri sendiri..jd since fasa2 tertentu dlm hidup nurin, ntah nurin pun tatau DNA mutant mana yg ter-inject dlm badan nurin ni, bila bersama orang2 tertentu tu je... nurin akan berubah perangai 180degree.. huduh jgn ckp laa.... tak fikir pun apa kesannya main tarammmm jee... i just set my self free.. tiada kekangan, tiada kurungan ...saham jatuh ke merundum ke nurin tak amik kisah, huduh kan?

tp point yg nurin cuba sampaikan ni... bila nurin tgk muvi ni.. baru nurin paham..oh ini la yg org kata ''beauty is in the eye of the beholder"

so moralnya nurin.. stop looking down on urself.. if ada org boleh menghargai kamu maknanye kamu patut ada lg byk reason menghargai diri sendiri.. so sile cari ..kalo x jumpe sile create dr sekarang..! start now..start now! <--u all u all pun sama gak.. no more put urself down..



>> dua..

....rupanya kan... bila nurin sibuk2 cair n menganalisis sikap aditya pada geet td... baru nurin perasan...mmg la org tu tak secomel n tak se-hot shahid kapoor ni sbb org tu tak reti menari mcm dia , tak reti nyanyi mcm aditya jugak, badan tak seksi n ketul2 mcm aditya, suruh pakai baju ikut saiz pun segan asik nk pakai besar2..msti la x seksi cam aditya kan..tak super kaye n pemilik syarikat besar mcm aditya.. pastu senyuman aditya tu special made for him kan..boipen orang lain pun tade dpt cenggitu..gelpen shahid kapoor je la nt yg dapat...kite ni kempunan je laa kann tapi.....

nurin tau... nurin dapat orang yang terima perangai huduh nurin sama mcm aditya terima n hargai perangai huduh geet...eheheeee..Alhamdulillah...moral of story kt sini.. bersyukur nurin..tuhan da aturkan yang terbaik utk kamu..belajar2 la ilangkan iceberg itu...huhuu...

(**......tp masih lg angau ngn shahid kapoor...dlm karakter aditya....wink..!)



yang benar :

si iceberg

No comments: