Friday, April 9, 2010

247. why bird sings?




now 6:30am friday 9th april 2010...been awake since yesterday and the whole night... yaa yaa lg 5 minit nt nurin tido lah..have to sbb mlm ni nurin keje.. just want to write something before i lost in my dream...
"why do birds sings? why do they sang every single morning? what makes them sing?"

::bilik nurin menghadap ke bukit belakang.. so tiap pagi.. kicauan rakan2 kecik tu boleh jelas didengari dr bilik nurin... n pagi ni..disebabkan nurin tak tidur lg.. nurin dpt dengar lg...they start to sang at 6.00 am n stop at 6.30am... rutin yg sama nurin dengar tiap kali kalau nurin jaga waktu2 mcm ni.... n today they just made me flash backing my kid-teen memories..

bilik nurin kt kg pun menghadap belakang rumah.. n tiap2 pagi rakan2 kecik tu bernyanyi2 riang kt pokok disebalik tingkap bilik.. kalo nurin diam n amati betul2..lagunya mcm ada tonasi yg sekata..sometime mcm lagu happy2 cenggitu..kalo dia seko2..mendayu2 dia berkicau.. tp if ada kawan..bersahut2 sesama sendiri..most important its soooo soothing n such a healing voice... i love bird singing...love it sooo much..!

..n thats why masa umur nurin 6thn.. nurin demam2..mintak bapak nurin tangkap kan sekor burung kecik yg selalu hinggap kt beranda rumah.. i was a kid with no same-age friends at my neighborhood.. no friends to play with..so nurin ade rutin.. ngedap birdie kecik2 tu n sengaja tabur2 makanan burung kt beranda so i can watch them.. but one day i want to touch it n tell it i love em soo much..! n guess what? my parent doesn't disappoint me.. yup..! bapak nurin tangkapkan seko.. bg nurin spent masa 1 week dgn birdie tu.. b4 dia dilepaskan balik...

hmmm.. birdie... i'll never stop being ur morning-song's fan..n now..can u please sing me a lullaby? i need this sleep....

No comments: