**
jangan tanya motif entry kali ni tau...
secara officially-nye kan nurin cuma ade 3 ketul bag je...
seketul bag sandang.. 2 ketul handbag..
handbag kadang2 je nurin guna sbb lebih utk office hour
most of time nurin cuma usung kehulu ke hilir beg GF (gio fiore) nurin tuh je..
yang sandang belakang coklat tuh...
bukan takat tuh je.. siap da penah putus tali..
nurin p anta jahit balik kt alamanda..
ni pun da stat nk putus lagi
huhu....takpe nanti nurin anta lagi..
da putus takleh sambung balik.. baru nurin ganti baru...
3 je...tiga..T.I.G.A sahaja...!
kesian kan?
eh..haa..! jangan kesian..tak payah kesian..
ade orang nk beli 1 beg pun payah..
ade orang nk beli beg sekolah anak pun terpaksa menabung...
(personally nurin tak kesian ngn mereka yg camni...kagum adelah..)
so tak payah kesian dengan orang macam nurin..
pada nurin la kan...
yang namanye BAG nih..
if satu = ia keperluan...(1 or 2 laa)
tapi if lebih dari itu..= itu lebih kepada kepuasan & kehendak...

n selalunya utk dapatkan kepuasan
nurin leh dapatkan dr banyak cara... as like mengedit ke..
meng-eksperimen pastu menjadik ke...
macam2 lah..
plus2..apa ada pada brand?
brand= nama
..big name= BIG PRICE..

ye mmg.. nurin akui yang agak branded kualiti nye mmg berbeza..
dulu nurin pun melayan beg2 tepi jalan...so nurin leh compare ngn beg yg agak branded..
tu sbb nurin prefer pd sesuatu yg kt tgh2..
nurin ngaku laa..henbeg 2 ketul tu agak mahal sikit jeh dr beg GF nurin tuh..
i still go for something yg ade brand sikit so that tahan lama..
as long as the cost tak melampau2..
cukup la kalo nurin tau ia ada kualiti (bukan nama semata)
so that my money would worth it to spent..
cantik kt hati.. tahan lama..ade tempat nk isik barang..
harga pun berbaloi..tahap tak terasa cam..baik buat amal je duit tu dr beli beg laa...
so 1-2ketul pun cukup dah..
some more.. mungkin sbb nurin bukan peminat kot..
so dari dulu mmg nurin tak paham...
as for contoh...tak paham apasal orang leh gila sangat ngn LV..??
before nurin kenal LV as big brand..n even after i knew...
nurin still takleh appreciate pun..
sbb pada nurin design corak nye tu cam orang tua..
lagi2 yg kaler stended coklat tuh..
(huhu sorry to say aaa..personal view jeh..;p)
n i just can't understand why orang sanggup
spent berpuluh2 riban utk seketul LV semata...??
adekah sebab nama nya Louis Vuitton?
hebak ah..
sama la gaknye ngn kasut.. kasut n bag ni dia macam sepupu sepapat..ermm...alah..sume2 lah yg branded2 ni kan.. jam ke ape...beg tu salah satu contoh je...
tapi tu dari sudut pandang nurin...lain orang lain sudut pandang n seleranya...so kalo depa suka & mampu pe salahnye... cuma if u ask me ..nak tak LV?
suh beli yg imitation pun nurin takmo...unless bg yg ORIGINAL PREE seketul ..! haa yg tu nurin mau.. nanti leh jual balik lelong...lelong..!
ehehee...;p
nurin prefer pada sesuatu yg ori tapi masih dalam tahap kemampuan..
instead of beli imitation utk sesuatu yg diluar tahap kemampuan...
yang mampu..yep u rule..suke ati lah..duit u...
tp pada yg tak berapa mampu...lebih2 lagi yg still harap duit mak bapak ni...
tapi nak gak yg hebak2 nih... tu yg nurin tak brape nak paham sangat...
tp suke ati depa aa kan..lantak lah...
cumanya nk kongsi pendapat n prinsip je..
nak masuk tong sampah boleh.. nak guna pakai as faktor menimbang tara decision pun bole...
*
*
*
*
*
ermmmm
tengok nih...sape kate brand BESO je hebat..??
sandal BATA je tau nih...
yg ni la yg nurin dok usung ke hulu hilir...
p vacation ngn dia.. p blk kg ngn dia..p mall ngn dia..
p opis ngn dia..p kedai runcit pun ngan dia...
(opis hour je nurin melawa sikit pakai heels or wedges..)
siap kene rendam ngn air...pastu pakai laa ni sampai sekarang..
steady je dia...
rm 69.90 je tau... bukan rm500+..

sama la ngn beg sandang GF nurin tuh...tu la yg nurin dok usung ...
rm 150 jeh...beli time sale kt parkson ..tak cecah rm2hatus pun..tali je nk putus sbb overload, haruslahhh...da nurin p bantai letak segala tok nenek barang termasuk toiletries, jajan,sunglass,towel,kipas, bekal air, slr segala dlm tuh..huhu..
tapi lain2 sme steady je lagi...sikit koyak pun tade..carik benang pun tade...
praktikal lak tuh..
so...APA ADA PADA BRAND?
...brand bukan raja...
yang penting bijak memilih...
& pilihan samada ingin atau tidak memiliki mereka yg berNAMA mewah..
terpulang pada individu...tak terkecuali nurin....
so kalo nurin takmo pilih...
..perluke kesian?
huhu....
p/s: beg selimpang, beg selimpang kain yg nurin beli as souvenire jalan2..n beg souvenire dr kakak2 tak termasuk dlm ini story eh...
♥'s
~nurin
jangan tanya motif entry kali ni tau...
secara officially-nye kan nurin cuma ade 3 ketul bag je...
seketul bag sandang.. 2 ketul handbag..
handbag kadang2 je nurin guna sbb lebih utk office hour
most of time nurin cuma usung kehulu ke hilir beg GF (gio fiore) nurin tuh je..
yang sandang belakang coklat tuh...
bukan takat tuh je.. siap da penah putus tali..
nurin p anta jahit balik kt alamanda..
ni pun da stat nk putus lagi
huhu....takpe nanti nurin anta lagi..
da putus takleh sambung balik.. baru nurin ganti baru...
3 je...tiga..T.I.G.A sahaja...!
kesian kan?
eh..haa..! jangan kesian..tak payah kesian..
ade orang nk beli 1 beg pun payah..
ade orang nk beli beg sekolah anak pun terpaksa menabung...
(personally nurin tak kesian ngn mereka yg camni...kagum adelah..)
so tak payah kesian dengan orang macam nurin..
pada nurin la kan...
yang namanye BAG nih..
if satu = ia keperluan...(1 or 2 laa)
tapi if lebih dari itu..= itu lebih kepada kepuasan & kehendak...

n selalunya utk dapatkan kepuasan
nurin leh dapatkan dr banyak cara... as like mengedit ke..
meng-eksperimen pastu menjadik ke...
macam2 lah..
plus2..apa ada pada brand?
brand= nama
..big name= BIG PRICE..

ye mmg.. nurin akui yang agak branded kualiti nye mmg berbeza..
dulu nurin pun melayan beg2 tepi jalan...so nurin leh compare ngn beg yg agak branded..
tu sbb nurin prefer pd sesuatu yg kt tgh2..
nurin ngaku laa..henbeg 2 ketul tu agak mahal sikit jeh dr beg GF nurin tuh..
i still go for something yg ade brand sikit so that tahan lama..
as long as the cost tak melampau2..
cukup la kalo nurin tau ia ada kualiti (bukan nama semata)
so that my money would worth it to spent..
cantik kt hati.. tahan lama..ade tempat nk isik barang..
harga pun berbaloi..tahap tak terasa cam..baik buat amal je duit tu dr beli beg laa...
so 1-2ketul pun cukup dah..
some more.. mungkin sbb nurin bukan peminat kot..
so dari dulu mmg nurin tak paham...
as for contoh...tak paham apasal orang leh gila sangat ngn LV..??
before nurin kenal LV as big brand..n even after i knew...
nurin still takleh appreciate pun..
sbb pada nurin design corak nye tu cam orang tua..
lagi2 yg kaler stended coklat tuh..
(huhu sorry to say aaa..personal view jeh..;p)
n i just can't understand why orang sanggup
spent berpuluh2 riban utk seketul LV semata...??
adekah sebab nama nya Louis Vuitton?
hebak ah..
sama la gaknye ngn kasut.. kasut n bag ni dia macam sepupu sepapat..ermm...alah..sume2 lah yg branded2 ni kan.. jam ke ape...beg tu salah satu contoh je...tapi tu dari sudut pandang nurin...lain orang lain sudut pandang n seleranya...so kalo depa suka & mampu pe salahnye... cuma if u ask me ..nak tak LV?
suh beli yg imitation pun nurin takmo...unless bg yg ORIGINAL PREE seketul ..! haa yg tu nurin mau.. nanti leh jual balik lelong...lelong..!
ehehee...;p
nurin prefer pada sesuatu yg ori tapi masih dalam tahap kemampuan..
instead of beli imitation utk sesuatu yg diluar tahap kemampuan...
yang mampu..yep u rule..suke ati lah..duit u...
tp pada yg tak berapa mampu...lebih2 lagi yg still harap duit mak bapak ni...
tapi nak gak yg hebak2 nih... tu yg nurin tak brape nak paham sangat...
tp suke ati depa aa kan..lantak lah...
cumanya nk kongsi pendapat n prinsip je..
nak masuk tong sampah boleh.. nak guna pakai as faktor menimbang tara decision pun bole...
*
*
*
*
*
ermmmm
tengok nih...sape kate brand BESO je hebat..??
sandal BATA je tau nih...
yg ni la yg nurin dok usung ke hulu hilir...
p vacation ngn dia.. p blk kg ngn dia..p mall ngn dia..
p opis ngn dia..p kedai runcit pun ngan dia...
(opis hour je nurin melawa sikit pakai heels or wedges..)
siap kene rendam ngn air...pastu pakai laa ni sampai sekarang..
steady je dia...
rm 69.90 je tau... bukan rm500+..
sama la ngn beg sandang GF nurin tuh...tu la yg nurin dok usung ...
rm 150 jeh...beli time sale kt parkson ..tak cecah rm2hatus pun..tali je nk putus sbb overload, haruslahhh...da nurin p bantai letak segala tok nenek barang termasuk toiletries, jajan,sunglass,towel,kipas, bekal air, slr segala dlm tuh..huhu..
tapi lain2 sme steady je lagi...sikit koyak pun tade..carik benang pun tade...
praktikal lak tuh..
so...APA ADA PADA BRAND?
...brand bukan raja...
yang penting bijak memilih...
& pilihan samada ingin atau tidak memiliki mereka yg berNAMA mewah..
terpulang pada individu...tak terkecuali nurin....
so kalo nurin takmo pilih...
..perluke kesian?
huhu....
p/s: beg selimpang, beg selimpang kain yg nurin beli as souvenire jalan2..n beg souvenire dr kakak2 tak termasuk dlm ini story eh...
♥'s
~nurin
2 comments:
Kak Iera pun cuma ada 3 biji beg je..1 beli ms Aina baby, 1 beg tu beli ms thn 2004 simpn lg sbb suka design dia dan 1 lg tu spare klau ada majlis formal kat ofis..Dan memang kak iera rs hairan knp lah ada org megah sgt dgn LV tu sampaikan ada yg riak..
hehe tul kak..pendapat n pilihan peribadi masing-masing...
bab riak nurin tak kisah..bab suh org len jugak2 tu yg agak kisah sikit tuh huu
Post a Comment