Monday, December 13, 2010

397 : product:: rembatan watson edisi II




**

orait .. ingt tak entry watson nurin ritu? k..ni kesinambungan nya.. hasil dari sifat curiosity diri ini yg sungguh tinggi itu..maka nurin telah merembat 2 ketul product dr jenama Organic Aid ni..



penilaian nurin : utk yg Organic Aid vit E moisturizing cream tu nurin beli atas sebab2 emejensi ..masa kulit nurin tgh crisis bbrp bulan lepas.. super kering sampai crack..bila da crack of coz la kulit pedih kan.. mmg salah diri sendiri sbb since 7bulan lepas nurin da tak pakai moisturizer as krim wajib..malas... some more time tu kt kg tak bawak cream ape2 .. so sbg langkah menyelamat..nurin terus masuk watson kt kota tinggi pahtu terus tepek tanpa tunggu2 lg..dlm kete tu jgk ketepek..! ketepek..! pap..! pap..!


sesampai je JB umah kak ani..nurin dpt ase kulit nurin soothed n calmer ..pegang2 lembut dah.. so kesimpulan nurin.. organic aid ni walaupun murah tp mmg bagus.. cumanye satu je yg tak best.. masa nk apply tu lekit dia lain macam.. tp bila da kering selesa.. tp since nurin ni spesies tiap kali tepek ape bende pun msti pahtu cuci tangan punye..so no problem.. overall product ni bagus.. (but just fyi : nurin tak sambung guna pun pas abis ni..sbb skrg ni mmg malas je nk tepek2 moisturizer..bukan sbb tak bagus..)

yg belakang tu warna brown tu..Organic Aid vit E moisturizing cream .. yg depan dlm botol tecik tuh.. Organic Aid pure vitamin E oil..

k..next yang Organic Aid pure vitamin E oil..{price : RM 59.90 , net wt 1 Fl.Oz (28.3ml shj) } haa yg ni br kategori beli atas sbb curiosity..sebab2 yg menyebabkan nurin de hobi meng-kaya kan watson...huhu saje nk tau..pulak2 time tu kulit dlm proses lg nk pulih...so rembat..

penilaian nurin :: dari segi keaslian n ketulenan mmg bagus.. sbb yg ni dia betul2 100% pure derived from wheat germ oil .. the most expensive source of vitamin E, fungsinye utk menten elasticity kulit..n mencantikkan kulit since vitamin E ni sangat penting utk kulit n regenerate cells... kesan dia mmg agak bagus...tp de satu KELEMAHAN besar.. texture oil ni supeeerrr duperrr pekat..!!! so sampaikan nurin sndiri tatau da cmne nye nk tepek kan kt muka.. tatau lg da cmne teknik nk spread kan or urutkan oil ni kt kulit... mau tak asal sapu je terus stuck..like applying glue on skin laa senang katenye.. so di sebabkan kelecehan meng-apply atas kulit..setakat ni nurin cuma akan guna if time rajin2 je...huhu tp nmpk nye malas je tak rajin2... kesimpulan leh buat... its a good product but NOT a must have..


**

seterusnya maskara...ok..actually de yg lain2 lagi..cam silky girl, spesies2 dalam maybelline,loreal, revlon, jenama tah ape pun ade..avon pun ade.. tp yg tu sume da di sedekahkan kt anak2 buah n akak2..bukan tak bagus tp nurin suke simpan ape yg nurin pakai je.. banyak jenis jugak maskara spesies maybelline yg nurin da try..review nt kendian2...ni turn Loreal Ultra Volume Collagen ngn Simply Siti dulu....


both nurin beli dlm jangka masa yg lebih kurang sama... kalo yg Loreal Ultra Volume Collagen tu mmg pilihan nurin since dia di launch.. tp yg Simply Siti tu atas sbb tu ler penyakit curiosity mencanak2 tuh huhu..


ok start review.. bila stock maskara nurin abis.. nurin rembat Simply Siti dulu.. konon nk bertukar la dr loreal ke simply siti..terpengaruh dek kecomelan packaging nye pun ye.. tp nurin ni bukan la spesies membuta tuli.. nurin baca n belek dulu ape2 n ape..br rembat.. if mende tu tak menimbulkan ''tanda soal = ??????" nurin tak beli..

baca2 n baca...Simply Siti {harga lupa...tp dlm around RM 30+ cenggitu} ni semi-water proof...hmm menarik.. ciri2 keutamaan nurin bila beli maskara.. sebab? aa bg yg da tau takpe..ni utk yang tatau... semi waterproof ni boleh tanggal bile kene air.. tp dia tak sememeh.. means if dia kene air ke pe takde aa jd lelehan air mata itam.. so jd pilihan nurin sbb senang tiap kali nk amik wudhu'..

ciri2 lain..sbb dia tulis kaler tu "very black" nurin ni pantang ngn black2 ni..kalo dia tambah ayat ''very'' mmg lagi laa tertarik2...pastu dia ada two-sided brush..1 side utk dptkan ketebalan extra.. other side pulak utk kelentikan extra.. ok..tu ciri2 umum dia...

penilaian nurin : brushes dia mmg menarik n bagus.. tp nurin tak pasti la atas faktor brush itu ke or the structure of liquid itself ...secara keseluruhan its not up to my expectation.. baik dr segi volume nye n kekemasan nye... so nurin rasa mebi sbb brush tu tak cukup mampat.. fyi.. bulu mata nurin ni perlukan berus yg tebal.. yg simply siti ni agak nipis.. so mebi sbb tu.. tp cemane pun still nurin ase brush yg side melengkung tu bagus jugak.. plus2 da try2 kt mata akak nurin.. dia elok je pakai.. so maknanye betul la tu.. berus tu yg tak sesuai kt mata nurin.. if bulu mata pendek2 sikit n agak jarang mebi sesuai kot..

kesimpulan nurin :
its good but not for me.. so nurin da reserve ni utk di bagi pada salah sorang kakak nurin ..hehe.. br pakai 3 kali je ni..

k..turn utk Loreal Ultra Volume Collagen { price: RM 65.00 , harga dia depends pd musim}

k.. after maskara Maybelline high volume n Unstoppable ... nurin terus setia ngn maskara ni.. sebab? see the brush? sangat padat n mampat..sesuai utk jenis bulu mata nurin.. dari segi kaler pun yep..its BLACK.. so mmg black pun..n walaupun dia tulis tu waterproof.. tp smenanye sangat sesuai ngn ciri2 keutamaan nurin sbb ia seakan- akan semi-water proof.. mudah utk hilang lepas di cuci cuma kene tolong sikit je.. pas cuci ngn air lap ngn tgn ke tisu ke..terus bersih.. tp maskara ni bile nurin try tepek kt mata kakak nurin tak sesuai pulak.. jd sememeh..

so kesimpulan nurin : yep..its good...very good tp bukan utk sume orang.. maknanya korang sblm beli maskra kenal pasti dulu lashes korang jenis cmne.. pastu amik kire bentuk brush tu..

**

next..Organica story Lip Butter {price : RM 10.00, net wt 10g} yg ni pun spesies nurin beli atas sbb curiosity... tah jenama ape tak penah dengo tp sbb comel pastu tertarik ngn packaging dia.. bukan jenis stick cam selalu tp in butter..


curious .. mende ni better ke tak dr lip balm lain..cam lip ice sme tu termasuk vasellin ngn organic petroleum oil..so rembat.. hasilnye...?

ye.. nurin tak sedekah kn pun pada sape2..maknanye nurin suke la tuh..ehehee.. bau dia pun sedap walaupun dia tulis green apple..tp nurin rasa cam bau n rasa honey dew.. pastu structure dia agak kemas bila kite tepek lipstick atas tu pun lipstick menten je kemas.. best sbb leh gune jari je tepek2 kt bibir..n dr segi prestasi nye.. yep its moisturizes well.. so kesimpulan nurin : Not a must..but its a good option ..


**

orait..yg ni je dulu..de banyak lagi leh share tp slowly laa..ape2 pun pikir dulu sebelum membeli ye.. se- curious2 nurin.. n se- buruk2 pangai nurin ni pun...nurin tapis2 jugak sebelum mengkayakan depa...


yang curious je manjang...

's
~nurin

No comments: