..semalam p tgk 2012..
heran nurin heran..apesal ada yg ckp citer ni x best? hmm xpe, maybe sebab pendapat ialah sesuatu yg subjektif so x mengapa...selera masing2..

tp dr pendapat nurin, 2012 is SUPERB...!! cgi..mmg best..real sampai nurin n kak ani terjerit2 n siap ikut elak2 eheh.. ketakutan n cemas sewaktu bumi mengamuk mmg dapat disampaikan... (siap termalu lebey jerit..start ah tutup muke n rendahkan badan semunyik ehehe)
so secara keseluruhan nurin bg 4 stars out of 5.. minus 1 star sbb gordon mati kejam sgt wuu.. pastu walaupn mcm agak mustahil je sekeluarga ni leh jugak survive tp dorg still survive.. tp tu la yg dinamakan cerita ye x? x logik sket2 bese ah...
sbnrnye b4 p tgk.. nurin da wat analisis dulu, tgk pendapat2 viewer secara random.. ada yg kata best ada jugak yg ckp tah hape2.. wokeh honestly nurin x dpt tangkap n x paham how come those people leh xckp this movie tah hape2.. at least the cgi is real okeh... tp byk yg nurin tau dr pembacaan nurin, ramai yg protest n mempertikaikan cerita ni sbb ada persamaan ngn cerita sejarah nabi Noh a.s
hmm..secara peribadi nurin faham ada segelintir yg sensitive.. x terima bila org putih/barat mpergunakan cerita agung nabi Noh a.s dijadikan sbg asas movie 2012.. TAPI... why not bukak sedikit minda n hati..ambik yg positive?
1. perasan atau tidak..sbnrnya bila org barat mengambil kisah nabi Noh a.s as the basic story, (just banjir besar+bahtera je -takde unsur2 agama diselitkan pun ) maksudnya mengaku atau tidak..diorg telah meng-Iya kan cerita yg terkandung dlm al-Quran, salah 1 sejarah islam.. so pe maksudnye tu? maksudnye walau cemane islam ni ditentang pun.. sbenarnya mereka percaya pd kitab suci Al-Quran cuma dorg xmo mengaku jee...
2. ambik positive nye lg.. dlm movie ni, digambarkan dengan jelas bagaimana hebatnya if bumi ni mengamuk.. walaupun kita tatau mcmana keadaan sbnr masa kiamat nt..tp at least.. kengerian yg cuba digambarkan bila dunia berakhir.. sepatutnya dijadikan iktibar ..iaitu.. if dunia kiamat bebetul, sape lg yg dpt tolong kita? persediaan apa yg kita da buat? kan mmg betul pun dunia nk kiamat? selalu just dengar n imagine2 dlm pala otak.. tp nih ada manusia2 yg try utk gambarkan secara visual..walaupun mungkin x sama n mungkin just 0.01% je persamaanya.. tp still da ase takut n panik right? so?????
hurm so mlm td.. sepanjang perjalanan balik ke kajang dr johor.. nurin cuba peratikan gunung ganang yg samar2 n jauh.. nurin tgk langit.. tgk jalan raya yg cantik..bgnn yg cantik.. (tatau ape angin tp mmg x leh putus terbayang balik muvi tuh if real happen ;p)
siap leh bayangkan dgn jelas.. ombak setinggi gunung langgar..gunung ganang runtuh..cmne rupanya nt.. sambil2 tu image gempa kt indonesia baru2 ni..yg gunung2 runtuh tu termasuk sekali.. just terfikir.. baru gempa .. da nmpk da cmne rupa gunung runtuh yg real punye.. br sket ombak tsunami Allah swt hantar kt acheh dulu.. tp cmne dia punye impak.. n how if the real kiamat dtg? suda bersediakah? huu jujur..nurin belum bersedia... spjg highway tu nurin p bayangkan pecah2 retak2 mcm dlm movie tuh..hurmmm takutnya....so my advice sape2 yg nk p tgk..sila bukak sket minda anda.. Allah swt da bg otak utk kita fikir n tapis mana yg patut amik n tidak..kecik2 pn da dianto ke sekola agama..so ada da basic kan..takkan la sket2 pn sme nk di cop as propaganda n ditolak mentah2.. amik yg positive n learn...pjlnn 3jam 1/2 wat nurin bpikir sme nih tu yg nk tulis tuh...kan byk lg tanda2 akhir zaman yg belum terjadi, yakjuj makjuj, dajal, imam mahadi, nabi isa turun semula, zaman dimana org yahudi disembelih, zaman dimana tembok api yg dibina selama beberapa tahun demi menghalang yakjuj makjuj, zaman dimana sme kecanggihan teknologi dilupuskan... sme tu belum lg..so apa yg disakitkan hati..amik je yg positif2 selain dr hiburan dihujung minggu .. ;) and oh ya..hmm i think im not ready for marriage..! full stop
regards
20th nov 2009

heran nurin heran..apesal ada yg ckp citer ni x best? hmm xpe, maybe sebab pendapat ialah sesuatu yg subjektif so x mengapa...selera masing2..

tp dr pendapat nurin, 2012 is SUPERB...!! cgi..mmg best..real sampai nurin n kak ani terjerit2 n siap ikut elak2 eheh.. ketakutan n cemas sewaktu bumi mengamuk mmg dapat disampaikan... (siap termalu lebey jerit..start ah tutup muke n rendahkan badan semunyik ehehe)
so secara keseluruhan nurin bg 4 stars out of 5.. minus 1 star sbb gordon mati kejam sgt wuu.. pastu walaupn mcm agak mustahil je sekeluarga ni leh jugak survive tp dorg still survive.. tp tu la yg dinamakan cerita ye x? x logik sket2 bese ah...
sbnrnye b4 p tgk.. nurin da wat analisis dulu, tgk pendapat2 viewer secara random.. ada yg kata best ada jugak yg ckp tah hape2.. wokeh honestly nurin x dpt tangkap n x paham how come those people leh xckp this movie tah hape2.. at least the cgi is real okeh... tp byk yg nurin tau dr pembacaan nurin, ramai yg protest n mempertikaikan cerita ni sbb ada persamaan ngn cerita sejarah nabi Noh a.s
hmm..secara peribadi nurin faham ada segelintir yg sensitive.. x terima bila org putih/barat mpergunakan cerita agung nabi Noh a.s dijadikan sbg asas movie 2012.. TAPI... why not bukak sedikit minda n hati..ambik yg positive?
1. perasan atau tidak..sbnrnya bila org barat mengambil kisah nabi Noh a.s as the basic story, (just banjir besar+bahtera je -takde unsur2 agama diselitkan pun ) maksudnya mengaku atau tidak..diorg telah meng-Iya kan cerita yg terkandung dlm al-Quran, salah 1 sejarah islam.. so pe maksudnye tu? maksudnye walau cemane islam ni ditentang pun.. sbenarnya mereka percaya pd kitab suci Al-Quran cuma dorg xmo mengaku jee...
2. ambik positive nye lg.. dlm movie ni, digambarkan dengan jelas bagaimana hebatnya if bumi ni mengamuk.. walaupun kita tatau mcmana keadaan sbnr masa kiamat nt..tp at least.. kengerian yg cuba digambarkan bila dunia berakhir.. sepatutnya dijadikan iktibar ..iaitu.. if dunia kiamat bebetul, sape lg yg dpt tolong kita? persediaan apa yg kita da buat? kan mmg betul pun dunia nk kiamat? selalu just dengar n imagine2 dlm pala otak.. tp nih ada manusia2 yg try utk gambarkan secara visual..walaupun mungkin x sama n mungkin just 0.01% je persamaanya.. tp still da ase takut n panik right? so?????
hurm so mlm td.. sepanjang perjalanan balik ke kajang dr johor.. nurin cuba peratikan gunung ganang yg samar2 n jauh.. nurin tgk langit.. tgk jalan raya yg cantik..bgnn yg cantik.. (tatau ape angin tp mmg x leh putus terbayang balik muvi tuh if real happen ;p)
siap leh bayangkan dgn jelas.. ombak setinggi gunung langgar..gunung ganang runtuh..cmne rupanya nt.. sambil2 tu image gempa kt indonesia baru2 ni..yg gunung2 runtuh tu termasuk sekali.. just terfikir.. baru gempa .. da nmpk da cmne rupa gunung runtuh yg real punye.. br sket ombak tsunami Allah swt hantar kt acheh dulu.. tp cmne dia punye impak.. n how if the real kiamat dtg? suda bersediakah? huu jujur..nurin belum bersedia... spjg highway tu nurin p bayangkan pecah2 retak2 mcm dlm movie tuh..hurmmm takutnya....so my advice sape2 yg nk p tgk..sila bukak sket minda anda.. Allah swt da bg otak utk kita fikir n tapis mana yg patut amik n tidak..kecik2 pn da dianto ke sekola agama..so ada da basic kan..takkan la sket2 pn sme nk di cop as propaganda n ditolak mentah2.. amik yg positive n learn...pjlnn 3jam 1/2 wat nurin bpikir sme nih tu yg nk tulis tuh...kan byk lg tanda2 akhir zaman yg belum terjadi, yakjuj makjuj, dajal, imam mahadi, nabi isa turun semula, zaman dimana org yahudi disembelih, zaman dimana tembok api yg dibina selama beberapa tahun demi menghalang yakjuj makjuj, zaman dimana sme kecanggihan teknologi dilupuskan... sme tu belum lg..so apa yg disakitkan hati..amik je yg positif2 selain dr hiburan dihujung minggu .. ;) and oh ya..hmm i think im not ready for marriage..! full stop
regards
20th nov 2009

1 comment:
oh yaaa..plus..x usah ber-emo soal kiamat yg x menjadi dlm muvi nih..sbbnye? sbb the main point pasal muvi ni ialah destabilize bumi dr segi geology ..bukan soal kiamat,, tu pasal aa masih ada yg survive kt ending dia okeh?
Post a Comment