wokeh caution caution.. read this entry on your own risk.. if takut muntah better jgn teruskan membaca.. s
tp smenanye nurin ada 2 reasons nape nurin nk letak kt sini..
. nt bila da tua2 baca balik.. leh ase kelaka ..dugaan sewaktu berdarah manis aka..dugaan bertunang... so setakat ni dugaan time2 bertunang nih mcm2 jugak da lalui.. godaan pun macam2 bentuknya sala 1 nye mende2 camni ah.. dulu nurin sangka mende2 camni benti sebaik saje nurin jd tunangan org... tp rupenye makin ligat lak ahahahaaa...
so smenanye.. lately ni tatau aa apesal..dpt byk tul puisi aah lagu ahh.. kata2 pujangga yg nurin sndiri kadang2 x paham tp sbb org bg bacakan jugak.. ada yg siap smpi nurin tersembur2 masa baca.. ase tegak2 bulu roma pun ade jugak..sbb nurin ni kategori kayu..so mende2 gini nurin terima.. mcm2 ah reaksi nye ehee... sedangkan incik pianse (fiance) kenyit mate n muncung2 bibir dr jauh pun nurin da geli geleman soang2 kt situ jugak tergelitik2 geli.. so paham2 je la kalo mende2 berkaitan yg lain ahaha...
tp yg satu ni lain sket.. sape tah org yg kreatip ni nurin tatau...tp dia kasi thru msg fb.. asalnya cuma puisi 5 kerat nih.. then pastu ada sambungan.. dia wat puisi dr huruf nama NURIN.. . x sangka huruf2 nama nurin leh dibuat puisi
*bawah: tak lama lepas tu ada pulak sambungannye..(walaupun sec jujurnya lmbt gila nurin nk pahamkan tp xpe..smenanye appreciate yg dia buat dr nama nurin tu haaa..ahahaha).
yg lain2 nurin save sndir aje sudah..sbb kalo post nt ade org muntah darah lak..
tp ape2 pun u all jgn sala paham..cmne2 pun nurin da terbiasa n neutral je...just that nurin paham..if org rasa mnde2 cmni kat kita..tu bukan salah dia... so if dia ada effort utk buat sesuatu demi kita.. .jgn di marah2 hina2 lak.. dorg pun cuma manusia biasa ada perasaan ada hati...so ape laa salahnye kalo just hargai n thanks2.. as long as ape yg dibuat tu masih dlm lingkungan batasan adab n sopan n hak kemanusiaan ehehe..
and.. yg sedang menggalas title tunangan org..sape2 pun termasuk diri sndiri ni haa.. kene beringat lah... jgn dijadikan cubaan2 or godaan2 camni as alasan utk tidak berlaku jujur pd diri sndiri ngn org yg diikat janji tuh.. anggap sebagai hiasan, gurauan n halwa hidup je aa mende2 camnih..ape bak kate org tua2.. batu2 hiasan kecil dlm hidup.. jgn di ambil serius sgt smpi menjejaskan hub n mncalar peribadi sendiri... cmne ramai yg tekel nk kat kite pun akhirnya kita berkongsi hidup ngn soang je jugak kan...
so mari la kite sama2 sntiasa beringat n saling mengingatkan..thanks2 sudaa jgn lelebih sgt...koang wat dek je laa...tp x sala nk simpan as lipatan sejarah n kenang kenangan idup.. nt da tua2 leh cite2 balik cam selalu mak bapak nurin wat dulu..da tua2 ni cemburu dia lain sket..kisah2 lama di ungkit then ketawa2 pahtu jeles2 manja ehehehe...
p/s: yg ni iklan je hahaaa...tah sape tah...
06th nov 2009

4 comments:
betul tu..ms kita 'free' sape pn x nk mencelah..tp bila kat hati kita ni dah letakkan seseorg, ms tu berduyun2 nk tackle kita..
apa pn, semua tu dugaan yg nk uji kasih syg dan kesetiaan kita terhadap org yg kita syg..
ehehee..tp masalahnye kak..dr masa free/single pun mmg cenggini...ehehe kalo nk ikutkan mmg leh sakit pale...
hahahhah
jiwangs gilerrrrrrr,...hahahahha
ahahahaaa..xleh nk wat pe la sis...ekeke
Post a Comment