Thursday, November 5, 2009

166. syabas mat...!! ehehe...

huhuu i liike this guy...! opss jgn sala paham... org tuh jgn tergolek dulu sabo2 nt dulu..

maksud nurin.. as a friend..as a human... ini manusia sgt best.. dah la convert islam dlm keadaan disekeliling xde ape sumber rujukan pun.. asalnya dia seorang yg free mind, benci tuhan, tp bila hidayah sampai..tatau mcmana dia terbaca al-quran then dia kaji sndiri.. after kaji dlm 2 minggu terus decide utk convert.. sendiri okeh..sendiri....

then, dia cari sndiri sape2 yg leh ajar dia serba sedikit ttg solat n sebagainya.. agak perlahan da 3 thn tmasuk thn ni.. sbb tiada sebarang rujukan disekeliling except masjid pd jarak 2jam dr tmpat dia n soang kawan yg hanya leh dihubungi melalui internet n telepon...

then...bermula dgn hanya nurin nk blaja esperanto.. pahtu dia aja..so as balasan nurin saje2 reply kt dia guna bahasa melayu..sbb nk pahamkan dia suda bersungguh2 belaja bahasa melayu... tau2 dia da tulis status in malays hanya dlm tempoh 2 hari..!! hehehe awesome...kualiti tu yg nurin ske tuh... dia sgt determinated.. if dia da tertarik pd satu2 perkara cepat je dia belajar..pantasss..



actually 2 days b4..masa nurin start guna bahasa melayu kt dia.. dia da mula research n tanya2 itu ini.. so sambil2 keje..sambil2 nurin jd cikgu guna fb's chat.. ajar dia basic include cmne nk pronounce 'c' n other alphabet kt sini.. translate 1 by 1 then aja dia cmne org sini susun ayat.. tp adat la 1st day basic aja... 1-1 dulu..



then nurin busy for 2 days.. tau2 td ada org da tulis status in malays...! n tgk tuh..dia declare sudah cinta sama melayu ahahaa.. ehehehe...good..good very very very good..so proud of u mat...!




05th nov 2009

No comments: