Tuesday, November 17, 2009

174. cinta dalam hati~

**



**


4am already tp mata masih busatt..
lately nurin ske dengar lagu nih..ehehe ade la sbb kenape..
so asenye sampai seru ah..nk ckp mende nih..
to sape2 la out there... yg memilih utk 'mengkagumi tanpa dicintai' (petikan lirik)
juga kepada yg memilih utk mencintai tanpa mengharap sebarang balasan dicintai..
juga kepada yg memilih utk tetap terus menyimpan cinta 'tersembunyi' di dalam hati...

jika dr awal mmg itu pilihan anda..then..
its u urself yg bertanggung jawab atas kesengsaraan jiwa & mental anda..

tapi jika bukan itu mksud asal anda..
mungkin sebab x yakin pd diri sndiri..
mungkin jugak sebab tak mampu menerima rejection
(maap la bahasa tunggang tebalik rejection pende ek dlm bhs melayu? theehehee )
mungkin sbb malu...
mungkin sbb menunggu saat yg tepat..
mungkin jugak mungkin sbb keliru..
atau mungkin jugak sbb yg hanya anda & Allah swt yg tahu... ;)

bila 'chenta' itu akhirnya tetap tak pernah mengetahui perasaan anda...
anda jugak yg sakit merana soang2...
bila 'chenta' itu akhirnya bahagia membina hidupnya bersama org lain..
mmg patut pun..ehehehe

tapi....
andai tetibe sekali time confess baru tau rupenye...
...rupenye si 'cinta' tu dulu pun ada hati...
tak pun..setelah berlalu br tau rupanya dulu peluang itu pernah ada...
siap terbukak luas lg eheh..
*( ni kes IF lah...)

so....salah siapakah itu?
si 'chenta hati' yg tatau ape2 tuh ke?
setelah berkurun br nk bitau..
then bitau betapa kuciwanya anda sbb si 'chenta hati' da pilih org lain...
yg up sikit..siap salahkan si-dia sbb da happy..
patut ke? x patut kan? hehe

so... meh nk bg tips...
if anda ase yakin bahawesenye hati tu da tersangkut dengan kukuhnye...
anda yakin bahawa yg bermain jongkat-jongket dlm hati itu adalah
cinta
hidup ni ibarat permainan komputer, sometimes menang sometimes kalah,
sometimes tergantung, sometimes kene jawab puzzle, sometimes kene shoot2..

hidup ini jugak ibarat kertas lukisan.. terpulang pd anda sndiri lah cmno nk lukisnye..
sebagai seorg yg meminati seni, n leh aa melukis ciput2.. nurin nk bgtau 1 tips penting..
if u all nk tau... kaler itam tuh.. HITAM..adalah kaler paling penting utk menjadikan
satu2 lukisan tu cantik tau.. kaler paling penting dlm mana2 seni pun..

dan jugak sme pun tau da..

hidup ini sekali...

so why not..
BAGITAU JE LA TERANG- TERANG...
he kan senangg.... if jawapan positif then itu lah reward atas kesungguhan & keberanian anda..
if jawapan negatif.. itu la dia salah satu cabaran hidup anda.. warna hitam yg sebenarnye mencantikkan lg lukisan hidup anda...


usah difikirkan kebarangkalian hubungan itu akan berpanjangan atau tidak..
..itu bukan urusan kita..
usah difikirkan siapalah kita utk berdamping dgn si-dia...
..cantik..tampan..itu subjektif..
usah difikirkan sgt kekeliruan anda..
kalo da 24/7 cuma dia yg bermain dlm fikiran n hati..pe lg la maksudnye..
usah difikirkan akan bila? bila masa yg sesuai?
tunggu2 then tunggu2 lg smpi sesuai (5-10thn ha hambek ko..)..
..kang nt melepas anda jugak yg tertonggeng..da kalah sblm sempat mencuba..

yg paling best..usah difikirkan si 'chenta hati' tu leh paham2 sendiri je ngn hint2 yg anda bagi..
..kot2 dia spesies yg ramai sgt bg hint.. lama2 dia pun jd kebal n xleh nk perasan samada tu hint ke or tade ape2 makne..

sesungguhnya menyimpan cinta dlm hati tu bukan sesuatu yg mudah..
sgt *menyakitkan *menyeksakan..
*(kajian dr fakta orang-orang-orang-orang-orangsss yg mengalaminya)

"walaupun jika akhirnya mmg bukan milik anda
sekurang-kurangnya si dia tahu..
sekurang-kurangnya anda lega..
sekurang- kurangnya anda mencuba...
sekurang-kurangnya walaupun dia akhirnya bahagia dengan yg lain..
anda bisa melihat kegembiraannya dengan hati yg lapang..
bukan lg satu beban yg dibawa dr masa ke masa
if anda yakin bole terus melangkah tanpa merasa terbeban..
itu kekuatan anda..
tp sekiranya tak.. lepaskan beban tu jgn dibawa ke depan.."
("bharap rasa ini akan abadi utk selamenye *(dr lirik).." tp dlm ati je wat gaponye? huhu)

last but not least.. jgn pikir org yg menjadi si 'chenta ati' tu x effect apa2.. sometimes kalo da sampai bbebebebebeebrapa kali bilangannye org men-transferkan kesedihan n kekeciwaannya pd dia..lama2 dia pn ase down n x best jugak.. perasaan itu bole berjangkit..sian kt dia.. x tau ape2 tp dijdkan punca kamu berduka lara.. bukan sala dia jika menyakiti kamu dengan tak sengaja...

so..next time..if hidup menemukan anda dengan insan yg mampu menimbulkan perasaan chenta dihati anda lagi...JANGAN LEPASKAN PELUANG... JANGAN TIPU DIRI SENDIRI LAGI..
(tader maknenye..merugikan diri sndiri n insan yg tertipu/ditipu)



notakaki : terus terang itu adakalanya menyakitkan tp ia indah....( x caye p tnye tunang nurin...! eehehehehee..)





regards
17th nov 2009

4 comments:

Erika Anuey said...

*dush* auww. terkena selepuk di kepala. hahahah

Tapi i ikhlas dowh, with my life now. and my 'chenta' mati di dalam hati. eceyyyyyy...

*~*nurin*~* said...

akakakkaaa...

alamak aih..lain yg di aim..lain lak yg kene tembak...wahahahahaaa...

nurin aim ni kt manusia-manusia-manusia-manusia-manusiaaass berkenaan je asalnye nih kuikuiiiii... xbest asik kene salahkan je bg tips ah aahahha

fidahchomell said...

nape kamu x mau kawen lg owh?

*~*nurin*~* said...

hihi ni msti komen entry yg kt atas nih ..huhuu