Saturday, July 2, 2011

486:[hapdet pantas] : Bilik dan lain2 ;p





#30/06/2011...transformasi bilik & Spring Cleaning....

setiap beberapa bulan sekali..or sebulan sekali memang buat spring cleaning the whole rumah..tp kali ni agak besar besaran.. susun atur semula barang dlm stor ..etc...and then hasil dari mesyuarat pintu laki bini.. kitorang decide to tukar surau jadi bilik baju and vice versa...  proses transfer bilik was last 30th june..satu malam je siap tp proses spring cleaning berperingkat2..until saturday..pasai both laki bini sibuk waktu siang..pree waktu malam..so....


surau yang da bertukar jadi..walk in wardrobe/room a.k.a multipurpose room huhu....



bilik baju yang da bertukar jadi surau aka ''bilik hijau''...:P

kapet je belum bubuh sebab tangah tunggu time nak beli kapet baru...hihii sabo2...

*dia punye penaat....ya-rabbiii~~~...


#01/07/2011 


akibat dari mentol yang keluar secara tiba-tiba atas kepala sewaktu meng-transfer bilik malam tadi..."Tngggg...!! kettinng...!! gitu... ditengah-tengah kebusy-an.. dan keletihan..tepakse kuar jugak ke-sana ke-mari cari bahan...untuk projek X...

nape nama dia projek X ? sbb iwan tatau pun pasal nih hahaa... pastu dia tiba2 je terjadi :P ...salahkan mentol tuh..dia takmo ilang2....:P


sebelum.................





Selepas..........................huhuhu......




...motif?... jap..kasi cahaya lebih sikit ehh... hmm see...? nurin nak bayang2 lalang tu pada permukaan meja haha..semata-mata...bole?...;P




mangsa seterusnya........................hurmm gamba sebelum lupa nak amik..eksaited memikirkan modifikasi mengikut selera sendiri kan...heheh......so....tet..!

dari jauh kureng lak..tp in real its quiet good..hurmm ~~~
belasah je laa labu...asal ade..asal boleh... ni kalo umah sendiri nurin ase lg banyak mentol nak kuar.. tp sbb rezeki nye lom ade..so kene tahan2 dulu mentol2 atas kepala nih...huhu...




Lain-lain....................................

30 / 06 / 2011 jugak...

1. Road tax,+service vivi +  hadiah Besday K.ani+ K.Ajim +blaaa..blaa... + kad kredit..!


ah fyi..nurin pakai maybank visa petronas yer...dan saya bukan spesies suke selet2 nih.. kad ni diguna bila emejensi jeh since mula keje dulu.. tp heran...herannn makcik..!!  malangnye begitu lama br nak heran so..tah bape hebu Maybank da untung buta2.. so sebab bengang ngn kad kedit nih.. nurin pun amik langkah spontan dan drastik...29/06/2011 nurin notice......

...30/06/2011 nurin bayo Lump Sum..sume2..!!  ..pd orang yg mampu akan cakap sikit jeh tuh..ade la dalam 2 hebu 6 hatus lebih...tapi pada nurin...aaaaahh..! kopak makcik..da la road tax n sebis pun bulan nih..tp makcik sanggup..sbb makcik takmo next month kasi untung lg sama mebenk..takpe nanti makcik sebing lagi ...T,T....pape pun..kad kedit tu nurin letak dlm peti besi pasni..takpun gunting jeh..!

~walaupun kopak..tp seriusss rase lega ...kurang satu beban...so moral kt sini..digalakkan kawan2 jangan peram utang kad kredit.....utang PTPTN tu kalo mampu bayo abis..da buat dah..



2. Besday Present utk kak ani pun da setel....hope dia suka aaa....jenuh makcik..3 jam dok pusing alamanda sorang2 cuma utk satu hadiah..akhirnye pilih yg nih....tak suke kalu.... makcik pengsan bangun pengsan balik...!  err utk kak ajim nanti2 pikir..da tak larat..;p





3. owh part ni nurin suke... nampak tak kat bawah tepi cik munge n kawan2 nye tuh...?



owh tak nampak..nurin zoom..haa see... full set gardening tools... heheh...
gambo still dalam plastik tak amik terlupe sbb da gelojoh tak sabo nk gune ehe..


balik dari alamanda..nurin p maybank then jusco pulak..carik barang utk setelkan cik munge n kawan-kawannye..time ni da tahap lapa dahaga letih mcm nk geget stereng kete jeh...tapi ade citer yg lg best 


makcik tu cam tau2 je nurin baru berjinak jinak ngn aktiviti berkebun.. mmg ade ura2 nk beli cutter utk bunga since nurin da pandai bela pokok .. tapi tak terbeli2... then semalam.....tengah nurin jalan2 nak balik ke kereta..nurin lalu area yg jual bunge tu sambil bawak barang2...sambil cenyum2..sbb mood baik kan... tiba2 ade soang makcik tahan.. tp di pendekkan story.. dia tanye..

makcik : "adik mau barang2 ni tak? "
N : errrr..mau camne tu makcik?
makcik : " nih amik lahh.. *sambil masukkan dalam beg plastik nurin... pastu dia sambung cakap..'hamek laa adiah sbb comel sangat..! :)
N: "hhaaaaa? err makcik tul ke nih? makcik bagi camtu jehh??.." *dlm hati "aww awww...
makcik : amik lah..sayang kalo tak amik nak buang jeh...*huhu.....motip buang ?

ni namanye rezeki terpancul...Alhamdulillah.....jimat 60hengget lebih hihi.....*pas cakap terima kasih pastu terus balik dengan mood baik...hehe...tenkiu makcik..! nurin da gune dah..melecet2 tangan..kulit jari yg jakun lama tak guna buat keje berat..last tebas lalang guna gunting beso tuh..masa masuk umah sewa time uni..kat ambar 7..tu pun sampai demam 2 hari...



#29/06/2011........

da potong rambut..! so suda ade gaya rambut baru..hehe...err tp takleh eksaited lebih2.. amoi saloon tu tatau la apsal..sayang kt rambut nurin lebih2 lak..puas nurin suruh dia potong banyak2..tp dia asik dok ulang "u punya rambut manyakk..kalau kasi blow manyak cantik maa.. jangan potong banyak2..trim saja..'' ~ masalahnye dlm kehidupan sehari-hari celah manenye nk blow? huhu..anyhow nurin termakan gak pujukan amoi tu..since dia da buktikan after diblow rambut jd ala2 marimar ahaks...;p tp kalo tak blow..ala2 antu kak limah huhu.....err..tp malam tu sbb tak bape puas ati nurin potong sendiri sikit..alter sendiri..walau agak sikit merapu..tapi ape2 hal pun...DA POTONG RAMBUT...! yeay...!



#26/06/2011............
setelah berbulan mencari..akhirnye jumpa kedai yang jual asam pedas ikan semilang...*lokasi: pantai jeram..singgah after wedding kat perak..;)




okeh..dah..! jom tido...! ;D
's
~ nurin

2 comments:

mad_rly said...

Part tampal wallpaper cantek tuh kta pun suka :)

ms awl2 bende tuh kuar, excited punye pasal.. setiap side kt blk tampal, hehehe.. ms tuh kemas blk tdo slps sethn xtdo kt blk tuh.. cz blk tu kt ats, Rafiq kecik lg, tdo la kt tgkt bwh :)

*~*nurin*~* said...

haa kann..memang kemaruk..tp sebab pikir kesesuaian kene tahan2.. :D

mesti comel bilik si rafiq tuh heh