Friday, July 8, 2011

488 : [movie/life]:transformers 3 + parent in law

sekarang suke 'compact'-kan entry..;P
banyak2 topik sumbat dalam satu entry...hihi..

Transformers 3 - the dark side of the moon (3D)

punye laa .....puuunyyeeee laaaaa....... 'jual mahal' betul ....
harga stended tp takes 1 week plus nak dapatkan tiket dia.. tu pun kene booking...
at last dapat gak p malam tadi..tu pun da book dari minggu lepas..
panggung dok full house manjang ye?...
but its ok..learn the lesson already.. 
kami da book tiket 'Harry Potter the deathly hallow part 2' siap2..
pada tayangan PERTAMA on 13th july midnite...
 (the exact day Harry Potter di release kt mesia is 14th july2011 yehh...)

anyhow transformers 3..AWESOME..!
effect 3D dia... memang menjadik.. terasa cam tengok orang ngn robot gerak2 dalam mangkuk bentuk petak..
selain bee..da de kereta yang gojes2..salah satu nye ferrari merah yg sexy..!
lamborghini..and tah ape lagi tah..tp sume cun2 laaa.....

jalan cerita...3 setengah bintang.. owh bukan sebab tak best.. Best..
tp mungkin aura jalan cerita dia ada sikit terganggu  dek adegan- terlalu cuba expose / cubaan utk menyama tarafkan awek baru Sam (carly)..dengan awek Sam yg dulu (megan fox)
maybe dorang pun tau susah utk mereka carik standard kekasih yg bole buat Sam get over megan kan...
so kene la dorg tunjuk faktor-faktor 'x' pempuan tuh..


 carly..blonde sexy...but still minah ni kurang aura.. plus walaupun heroin cuma watak tepi2.. tapi memikirkan punye la payah si megan tu dulu bersama-sama nk lawan robot beso..separuh mati sama2..but end up ngn putus camtu jeh.. fakta tu agak mengganggu akal logik  kami.. cinta mati tuh..!

paling takleh nak go..punye laa genting suasana tuh..lari2 tergolek2 sana sini.. tp sepanjang masa dia pakai heels..hehee...rasa2 kalo watak carly ni takde better kot..
 da perfect da jalan citer..carly je mengurang-garam-kan citer nih..
its still megan for transformers..

tapi secara keseluruhan...LAYAN...





----------------------------------------------------------
***
nota utk cibuku pulak...

last saturday my parent in law datang..tp nurin dpt spent masa dengan mereka ahad je la.. da sabtu kije ..
jalan-jalan ngn mereka sekali dengan adik-adik ipar, biras, anak sedara.. pusing2 putrajaya etc..
then bawak p alamanda...

yg nurin nak cikbuku kan ni.....its fun..! kelako pun ye...mom in law nye sporting je..tp
my daddy in law.. 
mula2 macam lost.. asik dok pikir nak balik.. bawak soping pun muke takde semangat..
so after beli2 ape yg dia perlu je..kononnye nak balik.. da cop tiket parking sume.. 
and adik2 pun sume da gerak balik dulu... 


tiba-tiba je..eh..!  nak beli madu...ok..singgah...bukan madu biasa ok..
siap nak belikan nurin sekali tu. buat masak2 kate nyer..70 hengget sebotol pulak tuh..haha..
madu yg kt umah nurin gune pun sebotol 4 hengget jeh haha...

then..time2 nak menuju ke parking.. tiba-tiba..dia nak beli baju...
owh ok..selekoh jap masuk parkson...
mula-mula cam biasa la lost kejap...
sekali dapat tune...huhuhuhu...........!
tak tengok harga pun..yg  penting dia suke..dia rembat..
ratus-ratus selai tu ok.. dia punye pilih..

all i can think at that moment..
SEBIJIK macam allahyarham bapak nurin...!
nurin memang anak omak..tp i was also a daddy's girl' kan..
so sbb da terbiasa dgn karenah bapak nurin bab melawa ni.. senang je nak cucuk n in tune sekali..
maksudnye ikut cucuk and pilih2 kan laaa...
peel memang lebih kurang serupa..ade la berbeza..tp persamaan mereka..
dua-dua jenis suke melawa n agak cerewet bab baju..nak ensem aje..! ahaha...


aduhai...sayu je hati masa tu..dalam dok gelak2 layan karenah..dalam hati dok baca alfatihah je... rindu rindu rindu pd Allahyarham Hj Ahmad b Hj Ali...al-fatihah~~

tumpang kasih n divertkan sayang kt mertua je laa...
mommy in law pulak sederhana orangnye.. suruh pilih baju takmo.. tudung takmo sume takmo..
tp after pujuk2 pilih jugak sepasang sandal baru... tp senang je.. kejap je settle hehe..
tak cerewet langsung.. so tau dah iwan ikut genetik sape hihi...

dorg satu malam je tdo umah.. pasai esoknye..kami lak take over tugas antar si adik bongsu iwan p perak..
anyway da ade tamu.. nurin masak2 la ape yg patut utk dinner n breakfast kan..

lesson of the day : incik redzuan..JOM ikea..kita kena beli periuk besar..! huhu...


p/s:: senyum tahan2..cam tak percaya...masa abah mertua p dapur cakap personally kt nurin pandai masak katernye..! ehehe siap tolong2 tuh..ahaha..
*pandai la sangat..cer suruh nurin buat rendang..pengsan kejung tang2 tu jugak..sohih..!


okeh dah....rindu kt mak nurin pulak..nak call dia tata..!
..
's~ 
nurin

No comments: