woke... mende yang jarang-jarang berlaku ni harus di cikbuku kan ahahaha....
semalam takut-takut pegang ikan semilang...
kalo tak kerana cik emmy kt sebelah tu takde nak control macho tuh..
mmg nak suh orang tu je amikkan kuikuii....;p
tapi sebab reputasi harus dijaga..ujung2 eko pun at least wa pegang sendiri ehehe...
so arini...20/07/2011..
wa berjaya masak acam pedas ikan cemilang dengan sendirinye buat julung2 kalinye...!
hoyee...! hoyee..!
fed up suda carik kedai yang jual masakan nih...
masing2 pakat jual ikan merah...so susa sangat..haa koo hamekkk..
aritu walaupun dapat kat pantai jeram..
tapi asam pedas nye sungguh mengecewakan...
setakat kasi lepas gian sikit je.. puas ati nye tidak...
tu pasal laa akhirnye...
tunggang langgangkan dapur sendiri..
bikin sendiri saja...
amacam? ada rupa tak?..1st attempt kalo de kelemahan pun takpaaa...
next leh improve...belasah jeh nih..
ah..sambil2 tu..utk seisi lain.. disebabkan makcik da dapat arahan suh kurangkan makan makanan bertumis..
so tot tet tot tet da berjaya cipta satu makanan 'agak' sihat laaa...
ayam halia rebus..layan gak nih..
moral of story nye sape kata orang kurus yang kuat makan tak payan nak concern ngn makanan dia....
kurus2 pun lemak bertaburan tau...
kurus2 pun lemak bertaburan tau...
mamam dgn bubur laaaayaann teramat nih....!
p/s: owh td sudah call mak..bagitau pencapaian kali nih..heheheh...;p
♥'s
~ nurin
No comments:
Post a Comment