"kamu tak mengharapkan nya muncul..tapi kamu harus bersedia...
kamu penat...tapi tiada jalan lain kecuali sabar...."
life is actually an art... how things connect to each other..
how things related..bagaimana seliratnya akhirnya menghubungkan pada satu conclusion...
huhuu.. bahasa rojak yang mana2 cikgu pun takkan approved
er tolong abaikan janji ape yang nurin cuba sampaikan tersampai....
those bold quotes..yang atas nun....
adalah sesuatu yg bukan selalu di-experience...
so i think its worth it to remembered
to be written on something.. to be shared ..
bukan semua orang beruntung untuk merasai pengalaman begini..
such a conflict..confusion..tiring...
tapi those confusion/conflicts..nak atau tak kene hadap...
so how to hadapp??
is it to let urself drown into the sea of confusion??
or find a way to survive?
if no boats around... a floating wood also can... yes??
YES....!
it takes ages for someone to learn..
it took so much pain,heartbreaking for someone to have a trigger to start to learn..
but is it worth it??
somehow..i'll say...
YES....!
as worth it as when i learned this few years back...
"how to twist your stubborn heart....to accept things as what fate decides"
how to redha...
"how to re-twist your demanded heart to be as modest as u supposed to"
life is the best teacher...
these experiences .....no matter how tiring it is...
its make us realize...
how tiny-weak-super naive creatures we are...
but Allah swt gives us a big strength so that we can survive..
nurin tau yg nurin nak tulis pasni..ramai da sedia tau..
tapi adat manusia cepat lupa kan? nurin pun kategori cepat lupa...
so meh nurin ingatkan....
ni yang selalu kita jumpa dimana-mana...
"Bila Allah cepat makbulkan doamu, maka Dia menyayangimu.
Bila Dia lambat memakbulkan doamu, maka Dia sedang mengujimu.
Bila Dia tak makbulkan doamu, maka dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu."
Bila Dia lambat memakbulkan doamu, maka Dia sedang mengujimu.
Bila Dia tak makbulkan doamu, maka dia merancang sesuatu yang lebih baik untukmu."
but in how i defines it how i sees it...
or ayat lebih tepatnya...how do i soothes my heart every time i feel like giving up?
''jika Allah swt memakbulkan doa mu...bererti Dia menyayangi mu...
jika Allah swt menangguhkan doa mu..bererti Dia rindu mendengar doa mu...
jika Allah swt tidak memakbulkan doa mu....bererti Dia merancang sesuatu yang LEBIH baik utk mu...yg diluar jangkaan mu.... " *dalam otak..boldkan perkataan 'LEBIH' tu lelebih..!
all i wanna say....
everything happens for reason..
everything happens as what fate it is...
soal macamana nak harung jeh...
i should admit that...nurin bukan orang yg kuat..
wooh jauh sekali level kekuatan makcik tu dr paras optimum..
tapi what option left for us?
selagi belum ajalnya...maknanya tiada tamatnya...
mau atau tak..HARUNGG....
mau atau tak...sabarrr dan redha solutionnya...
Allah swt kan Maha lemah lembut...
bersangka baik padaNya...
walau pun kadang2 hati ini terasa tak sanggup..
tapi memikirkan Maha lembutnya Allah swt...
takkan Dia biar kita harung kalo kita tak mampu kan?
those yang dipermudahkan urusannya...
jangan berhenti bersyukur...
those yang agak berliku-liku or panjang jalannya....
berdoalah Allah memudahkan juga jalan kita..tapi lebih BERSYUKUR lah....
kamu orang2 yg terpilih utk merasai pengalaman yg mereka2 diatas (mudah jalannya)
tidak berpeluang berpengalaman utk mempelajarinya...
kalo tak kerana merindui doa mu... kalo tak kerana mencintai kamu..
Allah swt takkan mengujimu....
till then..
2sen setengah dulu ...:P
♥'s
~ nurin

No comments:
Post a Comment