sambil memandu p keje....
dengan mood baik...
sikit lagi nak sampai selekoh jpm..
tengah laju konsisten nih...kereta2 lain pun laju...
lagi2 bila nak melintas p simpang jpm putrajaya (nurin tulis lokasi supaya kalo2 orang yg berkenaan baca..dia tau tu dia..!)...takleh terhegeh-hegeh....!
tiba-tiba...................
sekor viva putih plat nombo PHL 143*...(tak brape pasti nombo last tuh 1433 kot)
da elok2 dgn kelajuan biasa...
selekohnye ade laa lagi 300m gitu...jauh lagi....
tapi dengan BODOH dan manganggggnyeee.....
dia teragak agak nak masuk mana....
teragak agak satu hal....
ko nak agak agak pun yang ko p BERENTI kat tengah2 jalan tu kenape????
bas kat belakang yg tengah laju pun terkujat...
terus elak sambil hon panjang...
yang nurin dari tadi da terkujat kujat... nak masuk kiri takleh..kanan pun takleh
trapped..!
dalam hati da pikir nak selamatkan diri dulu...
dia nak mati lantak sana..
kalo nak teragak agak kt tengah jalan pun..
2 saat ke bole la nk terima...tak pun gerak slow2 ke....
ni statik tah brape lama....
da la nurin trapped kt situ...
da la tuh..kt mana logiknye..
simpangnye jauh lagi..dia teragak-agak kt tengah jalan..
memang macam bangang 7petala langit lah...
mulut da dok menyebut..
papehal kalo kenderaan belakang tak perasan
memang nurin penyek dulu...
ingatkan da kene hon dia terus gerak..
eh rupenye masih lagi teragak-agak..kt lane bas tengah laju lak tuh
ni bukan gile..tp BODOH..!
argh asal pikir je nak marah...
mangang nauzubillah....!!!!
tak memasal kene batalkan pose..
sebab da sampai jpm pun nurin tak abis debor lagi..
asik dok exhale inhale...
arwah bapak nurin pesan..kalo terkejut kene minum air putih baca selawat...
so tepakse la minum..
. puasa pun tak brape nk cukup pahala dah kalo pagi2 dok menyumpah orang..
.aaaaa....!! teringat je marah..!!
yg penting dah selamat parking baru nurin stat menyumpah haha..
papehal kalo penyek time genting td pun..takde la dosa menyumpah kuikuii..
ahhhh tp still marahh..ingat je ase nak maki...
moral of story... nurin takde prejudis pemandu lelaki ke pempuan...
dua2..ade je yg memandu macam tak sekolah...
tapi at least..at least....to those yang masih dlm pemanduan yang tak brape nak yakin..
or sape sape lah... pleaaasee set your mind....
dalam keadaan genting..or jalanraya sibuk..
if ragu-ragu nk masuk selekoh ke tak....
tak payah teragak agak..either MASUK or terus jehhhh...!!
sesat belakang kira...yang penting NYAWA....
ade paham?
huh..!
p/s::
aa pape pun nak share... fb da de 'dislike' button...:D best..!
pasni nurin leh dislike sume yg dok kuang ajaq n yg obses nak mampus dgn anwar tuh..
♥'s
~ nurin
No comments:
Post a Comment