BISMILLAH....
ok laju-laju busy nih...memula sekali.. punca nape nurin sempat-sempat kan wat entry ni...sebab ritu masa chatting2.. de member siap nak anto sepupu dia p umah nurin.. nurin heran..tanye la nape? wohh rupenye nk suh cousin dia blaja potosop ngn nurin...siap yang sanggup datang rumah, n set appoinment ngn nurin..semata mata nk blajo potosop..pun mmg ade dulu..huhu..dipendekkan citernye tu bukan 1st time..da agak ramai yg request cenggini ..yg skrg da jd kawan semata2 sbb potosop pun ade.. mat salleh lagi ahaha..ok2 overr... salah satu contoh...cik adik manis ni..ehe request siap ngn personal msg..''nk belaja potosop".... sbb dia paling latest..nurin leh capture gambo.. len2 nurin tak cukup rajin nk carik balik pahtu capture..pendek citer nye adelaa bbrp ketul request kan...
err semenanye tiap kali de request cenggini.. jawapan nurin sama... jangaannn....baik korang belajo ngn orang lain..sbb nurin ni kategori amateur..SUPER AMATEUR..kenapa amatur?
1. sebab nurin men potosop ni tak pernah belajo secara official or amik course berkaitan kt mana-mana institusi...sume nye sendirian berhad.. nurin blajo sendiri..atau ayat lagi jujurnye... nurin memandai sendiri.. manipulate itu ini utk dptkan hasil yg begitu begini..memandai tak sama ngan pandai ...
2. nurin sndiri masih dlm proses belaja ..tools2 yg setepek kt tepi tu pun lom sme nurin reti guna...bak kate pepatah..don't belok-belok... tp nurin kejenye asik belok-belok jee..maksudnye..mana tools yg nurin tak reti gune..memang nurin tak gune..tapi utk dptkan hasil yg sama..nurin gune tools yg nurin reti gune tp nurin manipulate sikit2..huhu..haa kannn da berbelit~~ camne nih nk ngajo???
3.yang nurin amik tempahan edit2 tu pun puncanye dr request je..kalo tak tadenye nurin berani nk amik..da la skill nye sejengkal jeh huhu..tu sbb amateur nihh
so kalo korang nk belajo yg tahap tinggi2 tu..nurin awal2 da kene mintak mahap dulu..sbb nurin bukan orangnye... tapi disebabkan takmo la menyombong buduh..da la tak brape pandai pahtu sombong lak kan... takmo aa..so ni pas pikir2..ade je orang dr dulu dok request msti la de sebabnye kan..soo... nurin mau share aa ilmu yg ALLAH swt kasi...tapi...awal2 nurin kasi tau dulu eh... nurin kongsi yang nurin tau SAHAJA tauu...(under tag: jom kongsi ilmu cam kat atas) selebihnye korang2 yg berkaitan kene twist sikit otak belah kanan.. kasi kreatip sikit...
ok..papepun class nye start at next2 entry... ni pengenalan je.. karang nurin terang satu-satu keh?anyway... nurin tak cukup canggih pon..sampai la ni..stick to CS3 jeh lagi..hehee..;p maleh da aa nk upgrade ke latest huhu...and memandangkan nurin tengah edit2 gamba kawen nurin dr OP (buttet)~br je dapat softcopy ritu... so alang-alang nurin tengah repair gamba2 tuh..nurin leh screen capture terus..huhu betapa tak rajinnye saye ahaha...
![]() |
| gambo ni akan di-ulang pakai utk next entry aaa.. |
so if koang pehni cam nk blajo2 da leh start install adobe photoshop CS..version ke-3 n kebawah nurin leh tolong sikit2 tp upper lom godeh lg..so tak dapek aa nk nolong~~~
yg benar..potosoper amatur..
♥'s
~ nurin

No comments:
Post a Comment