Wednesday, September 23, 2009

148. kronologi raye 2009


Photobucket
memule kusangke kan..raye thn ni raye turn umah mak..
sekali smpi kg..adeh..cuma ade mak n abg wahid..
rupenye memasing pun turn umah mentua..
except jihan sepemili...tu pun dorg smpi da lmbt huu
Photobucket

dr dulu tak penah incharge penuh bhgn dapur..
selalu2 nye kakak2..n abg2...
tp tahun ini?
i incharge utk sme sekali...
seb bek yg bhgn depan bbrp ari b4..

kak ani sanggup cuti utk tolong..
kalo x kompem...
msti x siap... smpi termerangkak rangkak nk tolak kerusi..
huhu da la soang br travel jauh.. yg soang lg plk br blk dr oncall..
puasa pulak tuh...
tp demi mak tercinta.. gagahkan jugak.. sket2 demi sket siapkan sme..
Photobucket

then mlm raya nye, kak jim dtg singgah kejap
sambung bhgn depan..
mana2 yg blank..dia fill kan..
almaklumla nurin n kak ani mmg xde bakat nk hias bunge..

while
bhgn dapur..konon nk siapkan sme2
biar mak sng tinggal bancuh dlm kuali...
dr petang da stat duduk kt dapur..
tolong kupas2..
skali tau2..tgn da pijar...
huhu rupenye nurin tertido masa kupas halia..
terlepek cam kain buruk kt dapur..
seb bek atas tikar baru huhu...
penat travel+x cukup tdo sbb keje+ mlm td bgn seawal kul 3am
semate2 nk masakkan sahur utk kak ani..
stay smpi la terlepek td...
mak sengaje x kejut..kesian katenye..

kak ani takde nk tolong..
sbb dia oncal di malam raye..huhu
isst...!

seb bek abg wahid ade..
sekali dia yg sambung keje nurin smpi setel..
huhauhauhuauaaa..tenkiu abgku hhiihi..
tp malamnye nurin kaber balik..
disebabkan nurin mmg tak reti masak..
jd nurin cuma tolong siapkan bahan2..
tolong gorengkan ayam, kentang..
potong2.. then basuh sme piuk belanga..
n sediakan sme bahan sebelah kuali..
supaya mak senang masak...
cepat siap.. leh la cepat tdo..huhu
pale suda beratt..
kul 2.30am..br setel..
sekali letak pale terus ilang smpi sok pagi...

subuh pn langgo..
tau2 sayup2 dengo suara kak syam bgtau...
" cu.. incik iwan awk datang tuh.."
OOoooO dia anto makanan..aihh? awal giler??
Photobucket
tp nurin x bangun pun...takde kuasa..
1. sbb mamai lg..
2. sape suh carik gaduh dimalam raye?? huahuahuaa...

after bersiap dengan kelajuan kura2..
tiba2 incik fiance bg tau if nk dtg anto makann kene skrg
pasai nk p tebrau..
mak aih saspen..mcm sehari ni dorg takde kt umah..
mcm sekarang2 ni jugak kene p...
sudahnye nurin dgn separuh siap..
sarung tudung ngn tatau la pe gaye tuh.. janji sarung..
(pas tgk blk gamba..aihh nyesal tul..hhuduh..!)
ngn tudung nipis itam kt dlm konon2 as awning or anak tudung la tuh
n selendang merah kt luar..
sesungguhnye gaye itu mmg x sesuai ngn saye..!
(so xde maknenye nk tunjuk gamba time tu kt sini..! ahaha)

p anto makanan tu ngn aiman..
tot of just anta then balik..
tp sekali tgk..
sme abg2 dia da kt luar daaa..
ngn kakak2 adik.. anak2 sedare lg..
aiyark mcm nk pusing balik jek...
tp xpela anta saje.. huhuu..
meriah sungguh rumah mereke...
x mcm rumah saye kosong...
seb bek aiman wat pangai..so xbley lama2 ahahahahaaaa...
ape2 pun.. dpt menumpang salam ngn parent dia..
especially itu abah.. at least terubat sket rindu nurin nk salam bpk nurin..
tumpang sket.. (hmm..)

sekali rupenye br tau..
dia ckp after p tebrau nt balik semule..
laaa cehhh..! beria je kelam kelibut cam nk runtuh umah tu nurin lari2 td..
Photobucket

after blk anta makanan br nurin betulkan tudung..
kak ani pn da smpi..
salam2 mintak maaf..
bagi2 anpau kt dak kecit..
gamba2 sket..
then ade marhaban..
then abg wahid n family smpi..
my fav niece sakina n zubaida sampaii..
terase penuh sket umah..

then kami2 yg ade..
mak, kak ani, nurin , kak jah (wife abg wahid),
sakina, zubaida, rizal.. p ziarah pusara bapak nurin...
mak menangis masa bacakan yasin...
nurin? hmmm tiada kata2..
cumanya da janji.. thn ni..jgn sulamkan lebaran dengan kesedihan..
jd smenye nurin simpan saje..
biar Allah swt saje yg tau betape rindunye nurin pd arwah bpk nurin..
im the baby in his eyes.. always a baby..
now da xde.. takkan la tak terasa..
tp takkan jugaklah nurin nk meratap x sudah2..?
lgpun kesian mak nt..
jd takpe lah..nurin takde daya lain..selain hanya doa yg nurin harap
sampai kepada bapak nurin...Al fatihah..


lgpn td kan da dpt salam my future father in law?
nama dia pun hj Ahmad juga..
da dpt tumpang kasih sesaat tu oke aa tuh..
then.. after blk dr pusara..
family kak awa smpi..
sme2 pn da xde mood nk bergamba...
then family kak jim pun sampai..
kak jim n abg mim..mcm bese..
always sporting..
tp itu iklil moody plk huhuhu.... so last2 sme2 pn moody
xmo posing.. sket2 je bole aaa.. padahal memasing family baju cun2 giler..
seb bek ade gak baki2 mood sket2.. kalo tak tade aa gambo langsung..
p/s: the rest gamba kt facebook..!

sudahnye lebaran kali ni walaupn sederhana
tp tetap rase gembira..
da la tahun ni nurin still dapat duit raye lg ahahaaa..
got 5 sampul duit raye..including dr mak & incik fiance ahak ahak..
plus malamnye..
when my fiance join the family
dia bawak munge api n mercun sgt byk..
so kami sekeluarga bantai enjoy the moment..
layann le main bunge api n mercun ramai2 ahaha..
then after puas main..
dinner sesederhana mungkin..

nurin ase aa..
itu incik fiance msti x biasa ngn dinner simple camtu ahaha..
bak kate org jawa..tu bkn dinner
tp mentong..! means makan2 like supper..tp x malam sgt..
just makan2 saje2.. x sama ngn dinner or lunch ke..
pasai dia kureng sket ke-proper-an' nyee..

then after 12mid nite..sme2 pn berhenti smbut raye..
da penat..tdo...
plus tomorrow..21st sept.. i need to travel to putrajaya..
keje..

pendek citenye..walaupun simple
tp nurin tau sme pn happy raya tahun ni..
cuma 1 je yg nurin x bape nk paham..
itu incik fiance insist nk pakai bj same kaler ngn nurin thn ni..
sampai sanggup cari merata..
nurin pun dr x bape nk pakse auntie tu siapkan bj yg nurin anto..
tepakse mintak dia siapkan if possible..
sbb itu incik fiance sgt bersemangat beli bj same kaler..
terase jahat plk if i spoil the spirit ngn x jd pakai bj same kaler tuh..
so bbrp ari b4 tu kemain..tersiput2 kt auntie tu
tnye siap ke tak baju yg b4 ni nurin ckp..
"takpe auntie..jgn rush2..saye x kisah pun.."
huhuu...


tapi kann..kann...
watpenye nk sepasang kalo sekeping gambo pn xde nk capture sama2?
huhuhuu.... dtg pn da mlm..nurin da mandi n da tuko ngn bj gaun pun..
mananye tahan nk pakai lace smpi ke malam..
huhuu.....
ape daaaa.... Photobucket



22nd sept 2009





5 comments:

Erika Anuey said...

Hahahah..

tak amek gambo sesamer pun majuk ker?..

theeheehee..

*~*nurin*~* said...

ahahaaa..manade majuk..tensen sket2 jee ahak ahak ahakkk..

peng@th said...

tensen jugak... huhuuu...

*~*nurin*~* said...

tensen nape incik nawinds?

peng@th said...

nak gambo jugak.. tp org tu p pusing2 kmpung..