b4 tdo nk lepas marah dulu..
sejak akhir2 ni mcm2 kes tau...
bunuh keluarga sendiri sbb sakit mental..

nurin rasa masa belajar munakahat dulu..
ANTARA golongan2 yg haram berkahwin
ialah golongan yg punye sakit gila (mental),kusta,khunsa musykil,
etc..etc
(byk lg sila rujuk blk list golongan yg diharam kan berkahwin utk lebih detail)
pagi ni nk tido pun tak jadi tau....
marah ngn kes 1 lg nih.. sembelih anak 3 tahun pulak..
mak dia siap ckp ayah dia sembelih bersungguh2 pulak tuh...
mmg la bukan salah dia seratus peratus..da sakit kan..tp..
emm moral of story nye ..

if ada masalah mental gangguan jiwa sampai makan2 ubat ni..
ade skizo ke ape.. jgn la berkahwin...
ahli keluarga pun bertanggungjawab la sikit.. pikir dulu sebelum kawinkan org tu
ngn anak orang lain... pikiiiirrr la duluu..
kalo da agama letakkan hukum sebegitu mesti ada sbbnya kan..
mesti ada rationaliti disebaliknya kan...
tak bole tu tak bole lahh...
tak digalakkann tu elakkan lahhh...

if da terrr berkahwin buat la something utk menjaga kesejahteraan keluarga...
bg pasangan yg br sedar pasangannya ada kecacatan/cela seperti
GILA, kusta, sopak, mati pucuk (suami), zakar terpotong (suami)
rutaqa' /qurana' (isteri) ~ (baru diketahui selepas berkahwin..)
kan dibenarkan 'khiar'
(Khiar bermaksud salah satu pihak samada suami atau isteri mempunyai hak untuk memilih di antara diteruskan nikahnya atau fasakh)
if diteruskan pun..
jgn la positif sgt..sembuh daa..xpeee kononnye
sampai berenti amik ubat..
sometime sedikit syak or negativiti perlu...
sebab tu la ada istilah ying n yang, malam n siang..positif dan negatif utk keseimbangan..
cegah lebih baik dr menyesal kan?

hmm apa2 pun nau'zubillah.. moga Allah swt melindungi nurin, suami , seluruh ahli keluarga..
and seemuuaaa kawan2 dr perkara2 mcm ni... aminn....
eeeee tensen tul laaaa...kannn da xleh tdo..da la laki outstation nih eeeeee eeeee eeeeeeee....!!

♥'s
~nurin
owh..say emo lelebih sbb saya tak pose rini hehehe
2 comments:
kannn..geram btul bapak dia tuh. pastu siap nak sembelih diri sndri. nampak kat berita ada kesan dah darah kat leher..tapi leh duk diam lagi. gile hebat!!
haa kannn...? geram tul..da tau sakit takmo makan ubat..! >:(
Post a Comment