k rini 12 ogos 2010 balik dr keje..ade 2 perkara.....
1. masuk2 umah ade BAU'..(baca dengan dengung idgham ma'alghunnah ye)...redz masak lg resepi baru... tah resepi ape..but i tell u..dear dlm byk2 resepi try n error selama ni...nurin plg suke yg ni..;) mcm ade style2 masakan orang banjar la kutt.. sbb dia asing2 ayam goreng ngn sambal dia tuh... nk makan baru campur... KUTTT aaaa style banjar... sbb dulu masa mula2 MULA2 duluuuu dtg umah parents dia.. lauknye pun begitu...
spesies asing2 tp rupenye kalo nk makan kene gaul dulu dagingnye dlm kuah asam tuh..(tp memandangkan i pure 'JAMEINA' ->Jawa-Melayu-India-Cina NO Banjar all ..so i jakun... sopan santun jeh makan tp rupenye caranye salah.. ye ye o je makan asing2...) cuma yg ni dia buat kali ni... nurin tatau aa resepi banjar ke sdn bhd ke tp sedap..especially sambal tu yeh... da puji melambung2..loncat2 ni yeh..len kali leh buat lg yeh... (fyi my husb ni asalnye 'buta' dapur k..tcili api pun tak kenal...tp pas kahwin..hari2 masakkan utk nurin.. slow2 dia praktis ..n at last...tu yg terasa nk tulis kt blog ni.. hari ni dlm sejarah ni... jakun ni i nih..)

2. then tetibe terpandang di atas rak tv ....mende ini...
*
*
*
*
*
*
*
*dari wafi n isteri... n for you all nyer information nama 'wafi' tertera atas adiah tu adalah orang yg sama dengan org yg di dalam berita ini...
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0613&pub=Utusan_Malaysia&sec=Jenayah&pg=je_03.htm
itu berita seawal kehilangannye.. bbrp hari kendian..dia ditemui.. dlm jurang/gaung..sudah pergi utk selama lamanya.. actually wafi ni kawan sekolah aka kawan bawah pokok redz.. so kalo da kawan sekolah maknenye automatically jd senior nurin lah kan.. i know him..tp tak secara dekat..selalu jgk nmpk dia melepak bawah pokok jiran depan rumah nurin tu petang2 ngn member2 serangkai tu masa kecik2 dulu... so setakat tu je nurin kenal depa... but redz i know he dear his friend so much.. start berita hilang ni lg diorg semua da sedih2 dah.. pas dpt berita sahih hilang kenapa..lg la diorg sedih...
.. hurmm bila sampai hadiah ni kesini tak tertulis or terzahir perasaannye mcmana...
but i think my husb such a lucky man.. sepanjang kenal sama dia.. i sudah notice sgt ramai yg sayang sama dia yeh...i sorang je batu kerikil ngan dia...seb bek jadik jugak bini dia...hhu 
tak kesampaian ye mau ke majlis kami...apekan daya ajal da tiba dulu...tp walaupun tak kesampaian ke majlis hadiah tu tetap dikirimkan...
so me n on behalf my husb from the deepest of our heart wanna say thanks to wafi's wifey n Al-fatihah to wafi...
thank you thank you....;)
♥'s~nurin
No comments:
Post a Comment