Saturday, February 18, 2012

551 :[cikbuku] :18 /02/2012 : plastic surgery ciap..!



nurin tak ingat start bila nurin tuka template burung antu ni...
but for sure agak lama la.. using burung antu as icon.. pasai
me..suka berjaga malam.. and sangat susa utk rasa ngantuk time malam...


but... masa berlalu...
angin pun mau berubah...

(walaupun sebenonye eksiden ;p tak memasal kene plastic surgery..huhu..)

so skrg cik buku da bermuka baru..berkepala baru...
cimpel jeh..

*dari ini *



*kepada ini..*
^^


kepalanye...

disebabkan cikbuku ni da agak berusia.. tu yang kepala nye ade koyak2 sikit tuh,..^^


seperti yang nurin kabo before..
segala widget kanak-kanak sudah nurin remove..
the only yg nurin akan highlight kt side bar..
only my passions and anything that symbolize me.. ^^

yang list2 bubuh kt double side bar kt bawah....
very simple..but i like it clean..



so..seperti yang nurin janji kan kt entry sebelum ni..
solution lebih mudah utk error ''cannot upload pic due to exceeded quota''
dok gugel..takde jawapan..yg kuar asik suh beli extra memory..
takpun jawapan tergantung or coding or guna host lain such as imageshack etc.. then embed link..
tapi leceh aahh..
setelah bertapa  beberapa jam..tetibe dpt idea...


>>mula2 login dulu blogger
>>next masuk http://picasaweb.google.com :: kome akan automatically access file2  pic blog kome kt situ
>> detect file/album yang berkaitan ngn blog kome..:: each blog depa buh kt folder lain2..
>> delete pic2 yang kome tak guna + pic header lama + side pic lama..
>> refresh both blogger n picasaweb kome
>> okeh da bole hapload balik..^^

toksah da nk ikut cakap incik blogger suh beli extra Gb 5dollar setahun

's
~ nurin

2 comments:

mad_rly said...

Like the new header :) more simple i think than before, heee

*~*nurin*~* said...

hehe..simple je kan?