Tuesday, February 7, 2012

545: [love/diary] : tenkiu tayang...!! ^^



oo yeer..semalam memang tulis entry berbaur emosi cedih2..moody2 gitu..
tapi rini kembali ke mode "normal"

hehe...:P

thanks to my incik iwan..


alkisah..
seperti yg sape2 la yg pedulik sedia maklum..
my cik henpon stat buat pangai pelik bbrp bulan lepas..

cik henpon yang dikasihi...

sikit2 nak pengsan or tetiba takmo accept signal la...pe la...
baru2 ni stylus pen dia pulak patah..tah pehal..
tapi sbb nilai sentimentel (*read : mentel..!! ) dia tinggi..
nurin sabaukan aje.. 
plus..
segarang2 nurin.. walau banyak kali ugut nk goreng cik henpon..
tapi takde pun nak goreng .. nurin sayang je..

sampai la beberapa hari lepas..(at johor)
time2 ade urusan urgent cik henpon tetibe terus kiok..!
pandai2 je dia delete sume saved memories..
da la tetibe signal takmo masuk..
gua nak call orang opis pun tak dapat..
akibatnye tertonggeng2 depan mak sbb sakit ati..


tapi disebabkan nurin ni BUKAN la spesies manusia yang tak bole berenggang ngn henpon..kebanyakan masa pun mmg dok biar je pun enpon kt mana2 ...  fungsi henpon bg nurin cuma utk :

1. mesej (yang penting2 saje) or mesej lagha (tak brape penting) ngn mereka2 yg tertentu
2. call (utk yang penting kuasa lapan je..selagi tak penting kuasa lapan mmg gua takkan call..tanya la iwan.. since tunang sampai rini leh kira bape kali je call dia :P....) 
3.accept call (pun utk tahap penting kuasa 5 je..dari kecik gua mmg tak kenal erti bergayut ..nak ckp penting2 its ok..mmg tu pun fungsi tepon kan..tp kalo ajak gayut ..harap mahap gua mmg tak reti..)
4. simpan notes + schedule = ha ni wajib ni..
5. men game.  dikala boring or mencengkerik..
6.alarm clock

jadinya nurin buat keputusan walau cik henpon rosak.. nurin takde intention utk beli baru or whatsoever dalam masa terdekat ni..siap da pikir 2-3 bulan takde henpon pun pe salahnye :D...
yg penting cik henpon ni still bole guna buat simpan notes n kejut tido..
so selagi apps yg tertentu masih ok..
saya tak rasa tergila2 pun ngn gadget2 or henpon2 canggih yg ada kt pasaran skrg ni..
saya bukan la spesies manusia giler trend n brand .  

tapi hakikatnya...walau cik henpon bukan keutamaan saya..
ia tetap satu keperluan n penting.. kalo tak di pihak nurin ..penting bg pihak lain yg nk hubungi saya...
terutama nya my incik iwan.. ritu sementara nak tunggu iwan siapkan keje kt melaka...
nurin nk p jalan sorang2..tp before tu
 iwannye siap tuliskan no tepon dia atas kertas lengkap ngn duit syiling kasi kt nurin
 sbb takut bini hilang haha...:P
so i tot ok laaaa....cian laki saya..n mak saya nanti..
ok laa..nnt laa.. ade masa n rezeki lebih carik yg biasa2..asal ade..



so berbalik pd kejadian hari semalam..
at 06 /02 /2012..
kebetulan mmg tengah dalam mode sedih..
balik keje pun tak bape ceria..tambah pulak kepala sakit..perut sakit..pinggang sakit..
laki sambut kt pintu pun..still muka stone je..

tup2..lepas maghrib da mandi sume.. laki saya tiba2 keluarkan kotak..
tet..tet..! tenenenett..!!


huhu...seprais me..
cik camcung pulak da...
terkejut besau eden... serta merta emosi stabil haha....



cik camcung dari belakang..


actually bukan sbb camcung ke tepon ke ape ke..
kalo incik hasben kasi nurin nokia 3310 pun nurin akan rasa yg sama..
bukan gadgetnye ke brand nye ke..murah ke pun takpe..
tp the effort + concern + understanding  tu yg mahal tak ternilai...
plus2 perasaan bila surprised tu..i like it most...murah ke mahal ape dulik..janji pree.. :P
tu yg buat hormon2 lain tiba2 je stabil tu

**selamaaaat fulus saye..^^

tenkiu tayangg..!! 
never failed to soothes me..^^



dulu cik novo eksiden..u tetibe sepraiskn ngn cik blackie..
ni cik henpon tenat..u tetiba kasi cik camcung as pengganti..
u memang suami yg mithali..! ;D
lap u tinggi-tinggiiiiiiii.....! \(^,^)/ ...

**

**
(oke pasni kepada mereka2 yang prihatin.. saya harap sudilah kiranya mengupdate no phone yg latest kepada saya yer..terima kasih..^^ )v....  )
's
~ nurin

No comments: