Tuesday, November 22, 2011

527 : [memorable day ] : iklil amani....


Al kisah iklil Amani.. 





she is 1 of  my nieces .. nurin sayang all 16 anak buah yang nurin ada... cuma bezanya si iklil amani nih... i was with her since dia dalam peyut ibu dia lagi... ibu dia tunggu more or less 3years and half nak dapatkan dia.. so susah senang sedih suke duka si ibu iklil a.k.a kak ajim ni.. memang betul2 depan mata nurin....

some more.. masa ibu dia pregnantkan si iklil.. kak ajim dapat alahan sangat teruk.. nurin masih ingat masa tu nurin final year.. baru abis thesis n nk sambung buat cert MCCP n CCNA.. tapi disebabkan teruk nye alahan si kak ajim ni.. sampaikan nurin terpaksa ponteng kelas sbb tak sampai hati nak tinggalkan dia sorang2.. masa tu mereka still kat umah sewa cheras perdana... 

nak di jadikan cerita..disebabkan nurin da riso terpaksa skip banyak kelas.. satu hari ni  time kak jim nanes2... akhirnya secara spontan nurin berdoa dalam hati..supaya separuh beban mengandungkan iklil yang kak jim tanggung  share kt nurin.. err...okey actually yes.. memang betul datang dari hati.. tapi at the same time.. takde la sangka doa leh makbul betul2  huhu... lagipun reaksi spontan seorang adik time tengok kakak sakit.. pulak2 tengah riso dengan kuliah n assignment n test bagai..


pastu nurin balik laa shah alam... sambung kuliah n kehidupan cam biasa... sekali hamek ko.. nurin betul2 dapat morning sickness cam kak ajim.. mula2 sangka keracunan.. tp bila rutin morning sickness tu datang cam ade pattern.. lama2 baru teringat doa tempohari.. mana tak nye.. siap mcm ade jadual.. if weekend tu kak ajim okey.. siap bole makan ape sume.. time tu la nurin muntah2 teruk..siap mengidam bagai.. tp kalo hari tu kak ajim muntah n tak leh makan..  nurin okey aktif cam biasa..takde ape2..utk sohihkan andaian kitoang.. kak ajim akan anto report keadaan dia hari tu.. so mmg kitoang tau la keadaan masing2 masa tu... berlanjutan sampai kandungan kak ajim da stable.. pas dia tak morning sickness dah.. nurin pun rileks je..**akibat dr simptom morning sickness kawan2  nurin mengade2 p sebar rumours yg nurin nak tawen dlm masa terdekat..kann tak memasal nurin dpt surat chenta, n ade org nanes sbb percaya kt khabar angin.. ciipodahh haha.. 

so bila keluar si iklil amani yang mulat n tomel ni... nurin da ada dgn dorg sbb nurin duduk sekali ngn kak ajim n famili.. tumbesaran iklil mmg depan mata.. kebetulan setahun pas iklil lahir time tu kak ani pun keje kat hukm.. so proses mendidik dia pun nurin n kak ani terlibat sama... theoretically iklil n zakwan  ade sorang ibu n 2 org mak.. but now..makcu da tawen..mak ani pun da pindah HSI kt jB.. but still kitoang kerap visit..

**tung..tingg..tonggg..!! now kembali ke masa kini..**

baru2 ni... 18 /11 /2011 (jumaat)  ...at prescott inn hotel.. iklil terlibat dalam program Tadika impianku concert n graduation night... ade majlis penyampaian anugerah kecemerlangan n persembahan .. 




mula- mula kawan-kawan iklil buat persembahan masing-masing.. dalam ramai-ramai ade 3-4 org je yang nampak pandai joget..terabur jugak tp terkawal laa.. lain2 mmg terabur n lompat2 je la da budak kecik kan..tp kitoang enjoy je since memasing pun sume baby2.. 3-5years old ..paling tua 6tahun...* statement cam bias.. tp ni cerita jujur nih haha..xP




pastu turn iklil pulak... iklil terlibat dalam tarian lagu ''baby-baby justin biebier.. " we all tak letak ape2 expectation since dia baru 4 tahun..and dia tak pernah praktis kat rumah pun... tengok kawan2 dia yg lebih tua joget before dia pun berterabur.. so its ok.. yang penting enjoy jeh.. tapiiii.... she really realllllyyy realllyy makes us proud.. when she's the only baby kat depan tu yang joget proper and tantek..! siap teacher kasi anugerah khas sbb menari paling kemas..dia tak menari sambil tiru step kawan2 dia sikit pun.. focus pandang kt makcu n mak ani dari awal sampai abis.. hoaa mak ani siap terharu haha...


***
tenkiu to fotographer sang-pencerita yang shoot video nih..


***

kot nak tengok yang full version klik link bawah ni... tapi video amatur la.. ibu tangkap sambil sorak so goyang2 haha...   full version



and then anugerah kecemerlangan....pulak.. ibu, ayah, mak ani, makcu, n pokcu wan..riuh bersorak bila iklil amik adiah pertama.. then dia dapat lagi.. lagi... and lagi....! tapi yang best of the best..tanpa disangka2.. bila teacher umumkan.. anugerah kecemerlangan keseluruhan..coz she's the only one yang dapat 100% in all 5 subject..! wuuuwuuuuu! time ni nurin terharu sangat2.. and the feeling is indescribable... i can't imagine if the one yang kt depan tu my own daughter..! agaknye da berdiri nyanyi lagu negaraku dah...iskk!




mungkin akan ada org ckp over the top betul nurin ni... sbb cuma level tadika 4 tahun.. tp looking upon the girl yg dari bayi depan mata nurin ni membesar dgn sempurna setakat ni..Alhamdulillah.... plus2..di kala hati retak berjuta dulu dia la pengubat hati...so bila tengok dia cam da besar...mmg perasaan dia agak lain sikit...
plus2.. after tengok kertas soalan exam depa..  very impressive.. mcm utk budak darjah 1 punye.. so sgt2 tak sangka..tu yg hepi nye terlebih tuh..terharu ye ye o..

\






show off all four trophies

yang ni the biggest trophy..



iklil amani ngn bespren dia aqilah.. aqilah buat persembahan lain..so outfit tak sama...




ayah, ibu, iklil & mak ani and makcu..^^ .. zakwan & pokcu wan tukang amik gambo..






the proud parent.. tahniah kat kak ajim and abang mim.. semoga prestasi iklil kekal sampai bila-bila..n jadi anak yg solehah...utk zakwan pulak ..zakwan pun sama cam kakak..bijak..tahun depan turn zakwan pulak..semoga jadi anak yg soleh n pandai..amin....!


's
~ nurin

1 comment:

Anonymous said...

tahniah iklil.. ehhee