Monday, September 12, 2011

507 :[Aidilfitri] : cebis cerita Aidilfitri 2011




ikutkan hati memang tade mood (M.A.L.A.S G.I.L.E.R.R.R) nak update entry.. tp pikir2 kesian pulak utk tag : raya aidilfitri tahun 2011.. tade cebis2 kenangan tertulis...

so hapdet laju-laju :

raya 1st & 2nd : at office.!.^___________^ ... 



meninggalkan si iwan keseorangan dirumah... da berpuluh kali nurin suh balik kg dulu dia takmo... so akibatnye terwujud la lodeh, sambal kacang, nasi impit, rendang n ayam black pepper RAYA..bidang terjun! muaahahaha.... cemana leh jd pun nurin tak bape paham..padahal seumur idup tak penah buat..tengok cemana mak buat pun tak pernah...paling kuat just tolong mak kupas2 bahan jeh.. pikir2..mungkin akibat memasak dari hati nan tulus nih dek kerana kesiankan hasben...muehehe...:P masak before masuk opis tu..ha ko..kalo tak cukup tulus tatau la tuh haha...

psst : sambal kacang was surprisedly 100% made by iwan..still tak tercapai dek akal kitoang sampai arini...org yg dulu cili padi pun tak kenal leh hasilkan sambal raya nih..mmg mcm mimpi...sedap pulak tuh..


raya 3rd untill 8th : at kampung..^_____________________________^

nurin's family Alhamdulillah sambutan meriah je since 1st raya.. almaklum familinye beso.. ade yg raya ngn mertua or keje on raya pun.. saki baki adik bradik lain sentiasa ada brganti-ganti..so mak tak sunyi...

in law's family..stat raya dari raya ke-3 rupanya..since sume anak2 menantu kumpul dari mlm raya ke-2 je..cian abah n mak... bak kata abah " satu tempayan nurin...airnye... " nurin tanya air pe bah?? abah jawab.. "air mata..." hahha...alolo...

tapi takpe.. raya ke-3 stat beraya ke sana kemari...disertai sume 1 family, anak menantu cucu2 sume.... ziarah pakcik2 ~..adik beradik father in law...

but to be fair.. me n iwan kene bagi 2.. petang sikit takleh ikut dorg sambung raya... kitoang beraya umah kakak nurin pulak....since busu nurin pun da dtg dari jauh.... 

tu dia busu kami yang ensem ditengah2 berbaju ijo muda...

 and pastu.. tdo umah sape pun tak berkesudahan jadi issue.. malam ni sana..malam tu sini.. moral of stori nye.. sebenonye kalo kampung laki bini dekat sangat nih.. tade la segalanye smooth.. kelam kabut jugak... lagi2 kalo spesies jarak naik beskal bmx pun sampai nih...


anyhow... aidilfitri 2011..Alhamdulillah meriah saje seperti biasa....:) adat la kalo ade yang terr'masin' di celah2 ke manisan... manusia berbagai ragamnye... so since masih dlm bulan syawal... selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batin to all yang singgah sini...

bab open house tuh err..err.... ade sape2 nak tolong jadi tukang sambut tetamu n rewang2? haha..:P tengok lah kalo ade rezeki and masa nye...:)

p/s: raya tahun ni..nurin tatau kenapa.. tak 'berghairah' langsung nak pegang kamera... so memang TAK PEGANG langsung maka takde la gamba yang personally dari point of view nurin...huhu...kecuali gamba bawah nih.. dok tetibe nak eksperimen slow shutter...buli kakak suh tulis2 kt udara haha..:D



since kak jim request kalo nk publish gamba kene 'gelap'kan dia.. so..tepaksa gelap2.. kalo ikutkan gamba ori santek..! - using bunga api kucing + model nye kak ajim..= i ♥ u infinity...habis la jugak dlm 4-5 paket munge api...hehe...


p/ss:: baju raya tahun ni..kitoang tak terrpakai pun.. since 1st raya dok recycle n mix match baju yang ade... ermm takpe leh save utk tahun depan muehehe..

's~
 nurin

No comments: