Monday, April 25, 2011

461:[my2cent] : salah ke bini dia??????




front page muke depan arini....
" wanita koma ditikam suami kejut solat subuh"

hurmm takmo nk komen banyak ah...

tp td sebab nampak komen miss miumiu bear tuh


nurin pun menyibuk2 komen kat harian metro's  fb page tu jugak


then komen incik papa raihan tu pun yg mula2 nurin setuju..
betul la tu... da tau 'angin' suami...guna la pendekatan yg lagi berdiplomasi ye tak?

tapi nak sambung kt sini sikit...malas nk ye ye o berbalas2 msg kt situ...

tapi bila baca komen papa raihan yang lagi satu...
nurin terpikir kali kedua...
'pahami pe'el suami...' yerrr...
euuuuurrrrrrrrrmmm..paham ...tu paham jugak...
tapi kalo bab suruh bangun solat ni...
kalo da ari2 liat tak solat...
macamana isteri nye nak berkompromi lagi?
serba salah dia..takkan tak dikejut hanya kerana paham pe'el suami..
sampai bile nye dia nk tak solat kang??
waktu solat = masa = tidak akan berulang...
u missed it once.. then takkan sama walau di qada pd waktu lain lagi2 kalo yg sengaje kan?

ko pikir ko punye pe'el ...
ko punye baran....
pikir nak bini paham...
abis perasaan isteri harap suami jd tauladan cemane???
ni yg timbul istilah..'.baik tak payah kawin..'
''kalau kawin kene jaga laki cenggini...bini yg kene tanggung sume..''
 di kalangan wanita2 sekarang nih....

apa-apa hal pun soal bangun solat..
apelah sangat kudrat yang diperlukan utk tunaikan solat 2 rakaat..
berbanding belasah bini  setengah mati...

so nurin rasa nurin tak setuju dgn pendirian pahami pe'el suami je manjang...
kene pikirkan solution yg lagi baik...
mungkin pendekatan psychologi or 
cara lain???

takpe tu nanti pikir lagi...apa2 hal pun..dalam hal ni..
nurin rasa tak adil letak kesalahan jugak pd isteri tuh...
nurin ase mesti wife dia confuse tu..
''tak kejut dosa...nak kejut kene marah laki dia baran...
ye tau suami panas baran..tapi tak kan tak kejut solat subuh??''
 pastu sayang laki punya pasal.. dia takmo laki dia masuk neraka..
so walau dimarah pun dimintak jugak suami tu bangun tunai solat...
so nehi..nehi..tak setuju asik letak kesalahan n faktor punca tu pada  isteri.
tak setuju..!

apa2 pun semoga ini kifarah yg baik utk si isteri.. Allah swt juga yg  Maha tau yg terbaik utk mereka...
semoga Allah swt beri yg terbaik utk si isteri tu ...aaaamiinn...



's
~ nurin

No comments: