Friday, April 22, 2011

460:[movie] : playful kiss..



before this nurin ade story pasal drama jepun  itazura Na kiss  right? sambil2 tgk on youtube tuh..sempat gak jeling sikit discussion peminat2 muvie tuh..

...oh..b4 lupe drama ini semenanye adaptasi dr komik itazura na kiss anime..so dari situ timbul la banyak versi.. paling glamer dlm discussion depa..selain anime, ade taiwan, korea and japan..


i guess japan da buat dulu since drama tu da ada since nurin sekolah lg..and kualiti pun level drama lama-lama..then korea n taiwan pulak buat version masing-masing...dalam version taiwan tajuk citer nih [it started with a kiss], dalam version korea pulak tajuk dia [playful kiss]..


since nurin tak bape into Taiwanese punye movie...so decide to go for Korea's version punye dulu...tergerak nk tengok sbb penonton dok sibuk compare2 karakter tuh.. awat na kan? ingatkan kalo adaptasi dr 1 piece of work tuh sume versi sama je cuma berbeza bahasa n pelakon je...so curious punye pasal.. then cari punye cari..jumpe....korea version :: playful kiss


korang gugel la kt youtube ye..'playful kiss with subtitle'.. ade bbrp org yg rajin haplod sume siri..dari siri 1-16.. pastu special version nye YTKiss dr episod 1-7.. search je kt youtube akan terus kuar..(nurin tgh malas nk embed2 ;p) 

nak tengok kat sini pun bole : http://prixiebaby.blogspot.com/  tgk betapa gigihnye saya carikkan channel pree utk korang tengok..;)


komen saya?? hehe...since nurin bukan penghidap demam korea's drama/movie...tak sangka la pulak selain citer full house nurin leh sangkut ngn citer nih... version korea ni seeeyeeessss....!! triple miple lagi kiut dari version jepun yg nurin da tgk puluh2 kali tuh.. so kalo nurin yg leh tgk versi jepun tu puluh2 kali leh cakap cenggini..so bayangkan laaa brape level dia punye cute..! ;p .. siap leh ikut terkejut..ketawa bahak2, sedih etc.. ade part yg nurin curik2 tengok dlm opis.. siap tepakse tutup mulut kuat2..sebab nk ikut menjerit excited tp kene tahan sedaye upaya ahahaha.....;D -ase cam lately ni tak memasal da mula dpt jangkitan demam muvi korea nih....;p

(p/s: puluh2 kali tengok tu masa zaman remaje sunti yeh..version korea lom wujud.. haha..)


aa nk tulis jugak...walaupun watak heroin nye as gadis kelas last...tak pandai, clumsy, obsessed bla bla...tp still i'm happy dengan watak yg version korea..sbb cemane pun dia digambarkan as bodoh dlm komik...tp pd nurin 'oh ha ni' still mcm human being.. lebih realistik. tak memalukan kaum pempuan sgt laa ade pride lg...bukan la bodoh ape cuma compare ngn org IQ200 mmg aa nmpk dia tak brape bijak....

 takde la mcm tgk version jepun.. sepanjang tengok nurin kene sentiasa pastikan tahap optimis diri ini kt level optimum and upper..sbb karakter heroin jepun [kotoko] mmg agak keterlaluan bodoh n annoying..;p so mmg kene sentiasa positive tuk bertahan tgk gelagat dia.. sorry to japan's version fan ;p.. agak kagum dgn kegigihan diri sndiri leh tgk cite ni byk kali dulu ahaha..eurmmm mebi sbb time tu level pemikiran budak sekola kot..(^,~)?

 .. oh ha ni  (nama heroin versi korea)..dalam dia bersungguh2 on crush pd baek so jeung pun takde la sepanjang masa buat perkara bodoh..dia pempuan yg normal n comel... walaupun kadang2 mmg sikit overr hehe but still tolerable..love makes people being childish and doing stupid stuff kan? kan? so ok aa tuh...

yang heronye.. naoki (version jepun) .. mmg jadik betul pegang watak budak genius yg cold blooded hensem perfect, malu2 ..in denial.....tp super beku sgt pulak sbb nampak ssiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikitt je perasaan dia.. so bile ending dia pun leh suke kotoko mmg ade rasa skit terpinga2... 

tp yg version korea.. so jeung ni..dalam dia beku kaku...dia rational n nampak lebih berperasaan..bijak n realistik.... kesimpulannye disebabkn watak2 yg mesra alam dlm version korea... version korea all waaaayyyyy better dr version jepun..plus..version korea jd lebih best..sbb after the guy confess..dorg tambah ngn episod kehidupan selepas kawen lak..suweet..! tgk sambil ikut senyum sampai cuping tinge...!


apepun...intinye..sebenarnye walaupun jalan cerita di adaptasi dr komik yang sama... tapi kite takleh nak compare both version... sbb masing2 ade jalan cerita sendiri..di adun2 ikut rencah negara masing-masing... karakter watak dlm 2 versi ni pun sbnrnye asas je sama tp secara keseluruhan amat berbeza...  plus2..versi jepun di buat dlm tahun 90-an.. while yg korea ni era tahun 2000++.. nurin rasa bbrp thn lepas je nih...so harus laa ade beza yg jauh kannn...;)


p/s: owh ye..korang gugel la sinopsis cite ni kalo ase nk tau ..tp key nye cite ni...pasal sorg budak pempuan yg biasa2 on crush gile2 kt budak paling perfect kt negara tuh..! ;)

♥'s
~ nurin

No comments: