Wednesday, June 23, 2010

300. Alkisah wedding diary episod 5

okey skrg suda bole masuk episod 5...


(sori manyak lambat..sampai da dpt msg 2-3kali dr bbrp teman br nk gerak..tu pun asik terkepam dlm draf 3-4kali..ehe busy meh..byk keje tgh queue.. i try my best utk mengimbas memori ke hari tu blk yeh..anyway tenkiu2 tak sangke ade org sudi nk bc sampai kasi msg suh sambung..terharu i.. )

majlis resepsi..(okeh get prepared...entry ni sgt panjang ahaha )

Justify Full

mcm yg nurin ckp kt entry before..memandangkn majlis kami ni mmg diatur comel2 je.. so aturcara mmg padat..sebaik saja selesai majlis akad..resepsi bermula serta merta.. time abis nikah je da ramai da org kt kanopi..

tp b4 tu nk noted.. masa tgh majlis akad nurin smpat toleh ke arah kanan..terkejut.. cik noi..(eh puan noi) tgh lambai2..tak sangka dia singgah..tetamu dari jauh nih..dr klang.. tp sayang tak sempat nk bertegur sbb dia tak tunggu lama..apa2 pun maceh dear..♥ u bebeh..
(p/s: dengo2 de lg 2-3 org yg dtg masa nurin nikah tp xleh tunggu smpi sudah..tau2 adiah je tinggal kt bilik..nama x dpt dikenal pasti sbb akak2 nurin terlupa...tp tenkiu)

pas gamba seketul dua kt pelamin.. nurin kene rush siap2 utk resepsi.. tak sempat pun bergamba kenangan ngn family pas nikah..kelam kabut tul pasal nikah nye selesai jam 12 .30tghari... so ni nurin ringkas kan lah....


1. gara2 da sememeh nanes2 dengan gigih td..cousin nurin suh mandi lg sekali b4 bersiap utk resepsi..dia suh fresh katenye..so nurin pun mandi dengan cepat...


2. pukul 12.40tghari da mula bersiap..Alhamdulillah..ada hikmah nape nurin peyed sehari sebelum majlis..(org lain dok sibuk sengih2 sinis sala sangka dorg tatau tu ape yg nurin risaukan benar2 nye...redz siap tak mo pecaye nurin peyed..MOTIFFF????? )

nurin syukur sangat2 bila nurin peyed disaat2 akhir.. sbbnye bila majlis camni sekurang2nya nurin tak rasa bersalah bila tentative majlis terpaksa melanggar waktu solat... dr awal persiapan (dr ms pilih tarikh lg) da doa2 mudah mudahan nurin lampu merah aa time majlis resepsi sbb dr time akak2 nurin dulu lg nurin asik tertanye2.. camne aa nk handle? , tak rasa bersalah ke kalo sengaja langgar waktu solat semata2 nk kelihatan cantik?

da mcm2 gaya nurin susun cmne nk sempatkan zuhur b4 make up.. mmg agak susa nk selitkan sbb make up pantin makan masa at least 2 jam... sedangkan majlis sandingnye kul 2.. zuhurnye masuk kul 1 lebih.. kompem2 la zuhur abis kul 4 lebih ane sempat pun... dgn andamnye laki2 lg..cmne nk save wudhu?? tp tu la Alhamdulillah syukur sgt2 berlampu merah eheheee....so pas nikah leh terus proceed mekap2 dgn tenang..


3. b4 mekap start ade 1 konflik comel.. cousin nurin beria ia suh nurin tuka lense yg lg light.. dia ckp lg vogue (actually kemestian dia tiap kali mekap org).. sbb now ni nurin pakai lense yg biasa takde ring..kaler gelap lak tuh..nmpk cam mata ori..tp kelebihan lense nurin time tu ialah lense tu nipis sgt selesa dipakai.. tp nurin kan degil kan.. mula2 try ckp slow2 takmo ... cara beralas..tp sbb nak nak jgk dia suh nurin tuka lense lg vogue.. last2 terpaksa kuar statement ini

" da da cukup..takpe nurin nk selesa nurin mmg nk mcm ni takpe proceed je.." <--tanda2 awal simptom godzilla nk kuar.. tp masa ni terkawal lg..sbb nurin still ckp gune tone rendah lg...

then make up session pun bermula... time ni da start sibuk..akak2 da tak berkumpul tgk nurin make up..semua da bertempiaran ber-multi tasking...jemah pn ikut sibuk.. dr awal make up kawan2 da sampai..so mmg tak tutup pintu..sape yg dtg awal n tak sempat tunggu tu mmg nurin tepaksa layan borak sambil pejam mata jeh.. tenkiu cousin yg memahami sbb wlupn nurin ckp2 time mekap dia tak marah ahaha.. .

*tetamu2 kt anjung umah da penuh...tett..! yg sangkar burung kt pintu masuk tuh arc flower yg nurin request sebat dr idea wedding biras nurin ahahhaaa...nurin bekenan kt tiang2 di sepanjang red kapet masa majlis depa ..so ckp kt abg mir nk gune unsur sangkar burung tu as arc flower kt majlis comel nurin ..hee dapaatt jugakkk..seb bek..(yg ni up 1 markah..sbb tak wat nurin marah ehe..)


4. makin ramai yg dtg tp nurin still tak siap2 lg.. kali ni da pesan 88kali kt cousin yg nurin takmo dia shadingkan muke nurin sampai jd petak.. kekalkan muka bulat nurin... (smenanye nk ckp suh dia lightkan shading..tp sape laa kite kan nk ckp lelebih kt org yg da mmg wat keje dia huhuuu...still mekap artist/ andam akan ade ego dia tersendiri..mcm kita tak suke org math lelebih ajo mende yg org seni terer kan..)

tp cemane pun mmg nurin mntk dia just heavykan mate sahaja lain2 bior naked...tp tu la my cousin spesies da biasa make up style make up model.. utk contest, catwalk la kutt.. so cemane pun mmg giler aa dia nye shading..hampir je nk pengsan masa mula2 tgk muke.. sbb masa tu lum pakai dress resepsi so mmg nurin sgt terkujat2...seb bek kakak2 n jemah ckp..

"lawa nurin..lawa ucu..manade alien pun..alid buat cam supermodel jeh..proceed jehh " <-- pas da bertenang bape minit br nurin nk proceed ehe.. moral of storynye : sila kenalpasti diri anda sblm dimekapkan yeh.. bgtau ape yg kite nak..at least jgn biar andam tu wat suke ati.. at least kite rasa mekap tu sesuai dgn diri kita.. yg plg penting jgn bulat2 pecaye kite sesuai ngn sebarang jenis mekap..cepat2 kenal pasti muke memasing.. tak sume org sesuai ngn smokey eyes..tak sume org sesuai ngn bare make up..


walaupun nurin rasa mcm seksa nk mampus nk usung bulu mata atas bawah tuh..tp nurin postivekan diri sndiri..pikir da tu yg nurin nak..pastu agaknye mmg cmni la kot perasaan mekap tebal..pastu takpe laa sesekali..time majlis kawin..korban aa skit..lgpn cousin nurin mmg cuba buat cam yg nurin mintak.. mmg tak sama mcm dia wat pd pengantin lain..pasainye awal2 nurin da bgtau mata cmne yg nurin nak..tp tak sangka la sampai dia tepek bulu mata atas bawah cenggitu..huhuhu berat wooo...


5.then time pakai baju...konon2 nk pakai sendiri..mcm masa nikah.. sbb cousin i kan lelaki kan.. sekali ko hambek.. br pasan rupanya abg mir TAK FITTING PUN CORSET n KAIN dress nurin...???!!!!!! haa time ni da stat tanduk n taring godzilla nk kuar sikit2...

sbb da emejensi tepaksa panggil cousin nurin masuk.. fit kan corset n kain tu gune pin.. time ni mmg menyeksi ler.. seb bek nurin da standby siap2 pakai baju dlm.. (but still cekci aww..!..ajim ler punye keje hu..) time masa diorg (kak jim n cousin) fittingkan ni.. nurin da berasap2 dah..nurin send sms guna huruf besar..tanya kt abg mir.. pasai nurin call dia tak angkat..seb bek cousin nurin pro.. dia fitkan smpi betul2 selesa kt badan nurin..tp sampai bengkok2 la pin beso tu dia semat.. padan muke abg mir kannn rosak corset songket tuh..sape suh? nurin dtg jauh2 dr KL utk fitting tp dia tak fittingkan punn???

nasib baik dress luar tu mmg saiz badan nurin.. sbb baju tu mmg saiz patung kt butik tuh..depa ckp baju ni utk org2 saiz tertentu je dia takkan resize kan utk org saiz beso..but still....


6. pin2 yg disemat di sepanjang belakang nurin tu terlalu obvious.. pe lagi.. masa ni kepala kami mmg da berputar2 da carik mentol supaya menyala atas kepala.. tiba2 tinggg...!! nurin teringat selendang chiffon nurin..serentak ngn tu cousin nurin pun terpikir mende sama.. kitoang ejas selendang tu supaya jd veil panjang...

fyi...abg mir cuma supply kt nurin tudung silver awning tebal giler manik2 je as inner utk veil tuh.. tp sbb da start jd godzilla (lebih hot dr bridezilla).. nurin campak je tudung tu ke tepi..marah.

so masa nk setup tudung..sekali lg.. nurin main peranan sendiri ehehe... neenoot neenott..!! its a BIG NO NO sanggul unta atas kepala saya.. nurin sanggul sendiri kepala nurin.. pastu nurin pakai sendiri anak tudung (silver yg nurin tempah khas) tu ikut kesesuaian muka nurin.. no more tarik2 tudung kebelakang mcm masa nikah td.. sbb mak pun ckp tak suke tgk muke anak dia jd lebar.. so nurin ejas ikut kesesuaian sndiri... masa ni rasa sgt seronok sbb sume org dlm tu berkejesama tanpa sbrg konfllik pertembungan idea.. dorg just sokong n ikut ape nurin nak..

cousin nurin sgt sporting ikut je kemahuan nurin..dia just up kan lg dgn sentuhan n teknik yg dia ada.. idea mmg nurin ade tp teknik?? huu mmg kalo cousin nurin tade tu.. hancuss...! thanks much2 dear..♥.. nurin suh tarik sikit kt ke belakang leher dia buat..then dia kemaskan..nurin suh tepek je kerawang2 tu sbb takmo tiara..dia buatkan kemas2..nurin suh kemaskan sanggul nurin supaya veil akan nmpk elok terjatuh..dia buat dgn penuh teknik..! puh kagummm....

nurin suh kemaskan tudung nurin kt tepi supaya kt area telinga n tengkuk nmpk kemas n jatuh dgn smooth.. dia tnye "camne? ko nk cmni?" nurin tunjuk n bg guideline then dia just "ok..." pastu dia buat lg kemas2... pastu dia tepek veil sulam yg mmg diserta sekali ngn dress as veil luar.. then tettt siapp..!


exactly yg mcm design yg nurin lukis2 atas kertas tempohari..huhu berjaya selamatkan keadaan.. (smenanye nurin da back up ngn 2 design setting tudung..1 pakai tudung yg masuk dlm baju yg da dimodified sket supaya nmpk lain.. 2. setting yg nih.. tp sbb keadaan menyebabkan nurin harus menutup pin2 kt belakang so kene pilih design no-2) ..


7. disebabkan masa tu cousin nurin, kak ajim n mutet (OP) .. p umah redz pulak nk siapkan dia.. so sanding tangguh ke kul 2.30pm sbb nurin siap mekap betul2 kul 2.00pm.. so smentara tunggu 2.30 tu nurin duduk je kt bucu katil..sopan2 ngn bunge kt tepi.. tkde gambo sbb kak ani busy multi tasking, mutet lak p umah redz...

yg bestnye moment masa duduk menunggu nih...mcm2 ragam n reaksi org yg masuk bilik pengantin.. sumenye sgt menggembirakan, menceriakan... seketika ilangkan rasa kurang majlis nurin <--bpk nurin takde...: Alhamdulillah makbul doa nurin, n mak juga.. biar kecik majlis..biar comel je tp sume org ceria.. n nurin mmg rasa mood org2 yg dtg tu sume ceria2..tiap 1 mereka buat mood nurin swinging..pastu lama2 nervous nurin ilang..lama2 nurin2 sekali ceria... antara ragam2 yg nurin tak lupe ...

* ada soang makcik tahap nenek2 nurin tak kenal..siap berkaca2 mata masa tgk nurin..pastu asyik sebut Alhamdullilah byk kali.. dia peluk cium nurin ..pastu mintak bedak nurin sikit.. nk buat syarat katanye nk tepek kt cucu dia..supaya cucu dia cntik cam pengantin..wahh terharu rasa..seb bek da mekap..kalo tak mau nk perasan jugak ahaha...


*ramai org yg nurin tak bape kenal bg reaksi yg berbagai2 tak tertulis kt blog nih..tp tersemat kedap dlm pala otak nurin....time ni ase cam wah ramahnye aku..leh plk aku jd ramah cenggini yeh?.. sume org nurin layan nurin salam peluk.. lum sanding da penat dulu ahaha.. sbbnye selain layan org2 yg masuk bilik n karenah masing2.. sempat nurin pastikan goodies2 tak terlepas pandang.. tiap yg masuk bilik nurin jeling tgn masing2..kalo kosong selamba badak je jerit sikit panggil dayang2 (anak sedara/kakak2) suh hulur goodies... time ni kepala rasa mcm sume department berkerja.. walaupun try rileks sbb jemah n ajim suh..tp nurin ase tak bole la just jd pantin dok comel2 diam2 jeh.. risau kot2 ade yg terlepas pandang...

*kawan2 nurin...dr yg nurin jangka sampai la yg tak dijangka dtg.. tak putus2..yg dr jauh ...yg tak bape jauh..kawan2 lama..yg terpisah...kwan2 sekolah...kawan2 yg dulu buli nurin masa nurin huduh pun ade dtg...ehehee...time ni ase nk kuar bilik layan sorang2 tp tak bole..so nurin layan dr pintu jeh ekeke....nurin suh duduk tunggu...

* maceh pd sume yg dtg x kisah la dpt tunggu ke idak..tp pd..of course my JEMAH, nonn n hubby, cikgu zam, mazlina n sis, zara n fam, rohana n niece, ain, fida, syikinoh, nunul, aum n wife, pahme n wife, nunul n hubby, fazi n fiance, suzz n hubby, keri, syawal, bejul, mekdan, n fren sis anuey n pakcik pendi, sape tah nama tu..yg br berkenalan masa kt wedding suzz n her family, alis n wife, kak kay n fiance, zalina n faiz...er alamak stat da memori stuck nk sebut nama memasing..so pd sape2 yg tak tersebut nama sowi..tp still THANK YOU SO MUCH...

* ada bbrp org yg agak senior pun nurin tak pasti sape... masuk2 je.. dorg asik ckp..subhana-Allah cantiknye terus cuit dagu nurin buat style mak mentua restu menantu dlm cite bollywood tuh ahaha... time ni sbb sume department otak nurin bekeja so nurin relakan je ape org buat.. nurin cuma pikir.. agaknye sbb tuhan nk makbulkan doa nurin supaya majlis ceria.. maka mata2 tetamu nurin ni nmpk yg elok2 je.. walau hakikatnye nurin ase.. agak alien la muke nurin masa tu sbb shading tebal gile.. tp sbb time tu lom kene peluh elok je lg shading nye..

*byk lg aa reaksi2 nye tak larat da nk list 1-1...


8. yg pasti kebanyakan mereka mesti belek2 hantaran nurin 1-1... so ni nurin tepek la hantaran dr belah redz..just nak melengkapkan entry wedding diary nih..pasai entry b4 ni da tepek hantaran dr belah nurin kan....

1.jam tangan


2 . sirih junjung..hahaha tolong jgn marah.. masa sirih junjung ni segar nurin tak sempat nk amik gamba..pahtu lom sempat amik gamba lg..nurin p petik 1-1 ros pink tu n bg kt setiap soang akak2 nurin..tanda terima kasih..so gamba nye ..sirih junjung tak cukup munge n da agak layu je la yg sempat tangkap ekehkeheh

3. beg tangan

 
4. wedges


5. set perfume ngn bbrp ketul mekap ..



6. telepon
7. barang kemas ngn cek hantaran


8. mas kahwin senaskah al quran


9. cokelet..ahaha tak sempat nk tangkap gambo da kene ngapp.. pasainye nurin terus balik kL esoknye pas resepsi..n time nurin blk KL coklat nurin da kene belasah..so tak sempat aa nk snap.

ha ni full version..ade la tu cokelat tuh..ngn sirih junjung time segar...leh aa nmpk gak..ehehee ;p
sempoi je hantaran kami dr dua2 belah pihak kan kan ehehee...;p



10. then kompang da stat munyik.. nurin di iring ngn jemah n kak ajim naik pelamin...time ni rock2 je naik pelamin jalan laju cam biasa ahahaa.. nurin p sibuk layan n tegur kawan2 yg br sampai..lupe lak kene sopan2...kuikuii...

*comelkn pasukan pakcik kompang? baju seragam mereka sedondon ngn theme wedding nurin...ehee

*rombongan pantin laki2 disambut mesra oleh kakak ipar sulung kami... pengganti mak.. mak tak larat da nk jalan jauh...<--teettttt..! dimana payung putih lace nurin? nape diorg tak gune? tush..!


11. then duduk diam2 kt belakang kipas tu sambil sedara mara kakak2 n kawan2 standby buat tol... siap atas pelamin tu nurin yg dok lambai2 ajak kawan2 mengetol.. huhu terlupe tul nk nervous2.. selamba badak air tul p ajak2 org ngn gaya cenggitu...lupe nk ayu2 kan diri...


(actually sblm naik pelamin simptom godzilla kuar lg.. kenape? sbb hangin.. pengapitnye hilang.. kenapa hilang? sbb terlebih dos nk mekap sakan..tak siap2.. si kakak ptt ok tp sbb dia kene incharge meja berdamai ..si adik take over..tp si adik spesies terrrlaluuu mengontrol...arghhhh..!!! siap bergerak slow motion tuh..kalah pengantin..! ngan bunga tgn nurin yg beria2 nurin buat tu dia tak bawak, ngn suh bukak kipas ke ape sume dia blur huhuu nk cop as pengapit pun tak brape nk pasti sbb tak brape nk membantu pun... my assistant jemah tak jd pengapit atas pelamin cam nurin ckp dulu..dia segan..so overall mmg dia jd assistant tp bile atas pelamin.. i LOST..!! sbb pengapitnye jauh lebih mengontrol dr sang pengantinnye huhuuu...)

*okeh ini jemah ngn baju pink nye.. yee kaler bajunye mmg yg nurin setting utk pengapit pelamin..so mmg suh dia prepare bj kaler pink.. tp da dia segan kan..takkan nk paksa..walaupun dia tak cover pelamin tp dia sangat2 helpful n mmg soang pengapit yg berjaya ahaha


okeh sile ketepikan mood godzilla..yg dtg bak kontraksi ibu2 yg mau bersalin tu.. yg dtg ikut selang2 masa2 tertentu itu td...so meh kite kembali ke mood ceria td.. time2 lupa nk ayukan diri ni.. rupenye pantin laki2 da masuk da pun.. haa time acara mengetol ni mmg meriah sangat2..



mcm2 karenah n dialog..gelak ketawa sakan memasing..ngn nurin2 sekali kt blkg kipas tuh...huhuu sekali lg terlupe nk nervous..abes tu da kelako kann..ahahaha..

p/s : gamba2 selebihnye byk pos kt fb..sile p sana yeh rujuk album 060610...


12. pastu bole pulak la time tgh duduk comel2 ni dialog ni kuar dr akak nurin :
" aik iwan?? mana kasutnye? nape berstokin aje??"
*tp kureng tul laaaa..anak sedara nurin tuh p tak reti2 amik munge tangan nurin...! grrr..! tp pk2 blk takleh marah lelebih..time ni sume multitask..mmg ptt pun ade terlepas pandang...

redz : "eh kene pakai kasut ke? "
kakak nurin n abg ngah dia : "lohh pantin pempuan kemain berkasut cantik takkan la pantin laki berstokin aje??? " ahahhaaa....time ni sume da ketawa da termasuk nurin..aisehh terlupa lg nk sopan2 manje...
redz : (selamba gajah je dia jerit kuat kt adik bongsu dia dr atas pelamin tuh ) "soha..! p amik kasut aku kt luar tuh.."

ahahhaaa adoii....

pastu soha hulur..sopan2 ayu le laki nurin sarung kasut dia kt atas pelamin ekehekehhh... time ni mmg lupe betul la nk sopan2 manje...bantai gelak sekali...huahuahuauaaa....



13. pastu..acara gambo2 ringan..cam nurin ckp dulu..takde istilah pose2 menggoda depan tetamu.. tu sume wat time tetamu da blk jeh.. yg nk jd godzilla nye lg.. DIMANAKAH TEMPAT MERENJIS yg da kami deal??????? demmm...!

mmg la takde plan nk tepung tawar..tp kan selain utk lengkapkan pelamin..ade segelintir tetamu dr golongan org2 tua yg blur tatau nk beraktiviti ape masa kt pelamin..so nurin da plan..tempat renjis tu as back up supaya ade golongan tertentu tak rasa diri mereka tak berfungsi di majlis tuh...kalo leh renjis2 tade la dorg ase kene dok diam je kt depan pelamin kan..ade la fungsi n aktiviti... dorg bukan flexible cam org muda2..time ni asap je da naik2 tp seb bek tetamu tak pasan pn kekurangan 1 ni.(takde tempat renjis)..sampai la bile nurin sendiri yg bunyi pas majlis setel.. sbb sibuk memasing nk bergamba..siap queue lg.. tunggu turn..

*byk sgt aksi lucu masa proses gamba2 nih.. ni sala 1 nye..anak zara dok sibuk nk terjah tengkoloknye redz..4-5 kali ulang pose sbb tiap kali tu dia p tarik kepala pantin laki2 yg mengontrol tuh..last2 zara tuko posisi supaya anak dia takleh capai tanjak redz..ehee


* ni pun sama..ahaha comel family ipar nurin nih spontan je nih tade kene suruh2...


*ni pulak version family nurin...hmm ni version seyes...sbb dorg mmg spesies seyes pun..


*tp yg ni version tak brape nk seyes ehehee..

sket je family nurin masuk frame..tak sampai 1/4 pun...sbb family nurin nye type pangai spesies SUSAH GILER2 KALO AJAK BERGAMBO...so itu pasal laa awal2 nurin da assign si mutet supaya gigih tangkap candid saje..jgn harapkan family nurin posing..mmg berjanggut laa... dr arwah bapak nurin sampai mak sampai la ke nurin pun semenanye.. tp nurin spesies da terevolusi.. ade gak suka begambo..(tp kt org2 tertentu or diri sndiri yg snap jeh..bila suh posing depan org lain kematu gak)

so awal2 da buat 1 proposal bertulis kiut2 utk si mutet.. supaya dia dpt view n idea ape yg nurin mahu dia fokus n kurangkan waktu snap majlis nurin..nurin mahu semuanya kelihatan semulajadi dan spontan... harap2 dia buat dgn jaya sbb nurin tau..mutet sangat kreatip n pro... (kenyang mutet ..selain tangkap gambo kitoang asik suh dia makaaaann jeeehhh ahaha)



14 . pastu sbb byk sgt yg nk begambonye..lama2 nurin da tak sng duduk sbb dpt tau ramai kawan2 laki2 n pempuan yg segan nk masuk da stat beransur blk.. tak dpt layan tetamu spt yg sepatutnye nurin rancang..sbb da kene menepek atas pelamin lama...bimbang mereka rasa tak terlayan or lom dibagi gudis ...plus nurin da lapo... stat aa nurin sndiri bunyi pelan2 " bile daaa nk makann ahhaaa"
*antara yg dpt dikesan segan nk masuk dlm..de ramai lg..


then kitoang p meja berdamai... tp walaupun lapa still nurin takleh nk belasah makanan sedap2 tuh..nurin dok sibuk nk pastikan keluarga mertua nurin sume terlayan baik... sume termasuk yg si anak2 kecik dpt bahagian gudis masing2... pantau2 sambil tu arahkan kak ajim ke mana2 area yg dia terlepas...

time ni ade lg jd godzilla sbb pantin pempuannye da panas gilerrr tp pengapitnye ilang..!!!!! walaupun senyum2 ngn tetamu tapi..time ni suara nurin da stat naik..tp pd mereka yg berkenaan je laa.. redz pn da pasan nurin da stat jd sangat garang...

time ni ayat biasa cam..mintak tolong leh? da takde. da. nurin main arah2 je... siap direct je ckp.."pengapit tak bole pakai..!!! " nurin da terlalu geram sbb pengapitnye dok kesana kemari termasuk posing2 ngn kamera..

pastu sloww je gerak mengontrol ayu.. walhal nurin cuma mintak dia bawak puff nk lap peluh n kipas je.. tu pun nk kipas sndiri ..cuma nk dia tolong amik jeh..tp punye payah.. pikir2 blk..nurin da terlalu menahan panas dlm ati kutt... so walaupn nurin mmg tau pangai anak sedara soang ni kaki kontrol..tp mmg da xleh kontrol da...hangat da hati nurin.. mmg garang giler2 ehehee....anak sedara nurin la jd mangsa nye ehehe...(plus2 time ni jemah da balik)

kakak2 nurin pn da pasan nurin da hangin..so cecepat kak ni p amik kipas (tak payah suruh pn..dia just tgk reaksi n air muke nurin jeh) then kak ani hulur kt si adik suh kipas makcu..dia ckp ucu da hangin cepat2....ehehe..

pastu tak sempat nk abiskan makan.. acara potong kek plk.. time ni pn masih garang lg... kuiikuii ;p
*sedap kek ni..dlm dia coklat yg sgt moist...even fondant dia pun sedap di makan..mmg berbaloi..

sudah majlis potong kek n bacaan doa...majlis da mula bersurai.. mmg kami sasar 4.30 ptg utk mula tutup majlis then dlm kul 5lebiih cenggitu nk stat kemas2.. sbb nk setel cepat.. family nurin memasing spesies byk urusan kan hari esok2nye..

*si kakak tgh tolong potong kek ngn pisau kulinari kesayangannye.. yg depan si adik.. time ni nurin da sikit sejuk sbb si kakak pandai menyejukkan ati nurin...huhuu..bile sejuk ngn si adik pn nurin da tak marah da ehehe...

then bila majlis suda semakin beransur..sis anuey n pakcik pendi sampai...pstu bbrp kawan yg busy n bbrp kawan dr jauh... so soang layan sana soang layan sini ehehe.. just takmo ade yg termangu2 je so nasib la walau makcik jiran sebelah tegur awat pantin pempuan n laki jauh2?..


15 .pas sme tetamu balik..mutet pn da terlepek.. sempatkan jgk gambo2 manje kt pelamin n bilik..

time ni kannn huuuuuuuuuuuuuuuuuuuu... sume gamba yg jadik ada lah aksi spontan dr aksi nurin nk lari tamo posing..keras tul bila dorg suh pegang2.. yela kan nurin mengamalkan dasar jurang masih jauh walaupun da tunang setahun lebih kn..(nk becinta lepas kawin la katakan ehee..;p )


mmg tak biasa la pegang2 n kene pegang2.. apetah lg suh peluk2 huhu...dr pegang2 tgn pun jarang time tunang tetibe gambo kene suruh peluk2 perghhh mesti la ade reaksi spontan..TAKMO..! tetibe ase cam nyesal lak ajak amik gambo td hhuuu... seb bek kak ani n ajim ade..penyelamat keadaan..sbbnye bile ngn kak ani je br nurin ase reti posing sikit2..






so sekali ms suh posing manje kan..mak aihhh mcm suh nurin p perang je rasanye...susa giler.. keras kematu...x sporting abis ahahahaa..redz je yg sporting.. nurin remain garang...sise2 godzilla yg tertahan2 terlepas pd sorang budak kecik yg jatuhkan bunga pahar nurin 3 kali sampai tergolek dok bunge pahar tu..3 kali ok..pecah laa telur nye kann.. tak penah2 nurin marah budak kecik sekejam tu... " BETULKAN BALIK...!!!" sambil tunjuk jeh.. sampai redz yg .. "ok2 takpe meh cik betulkan..(dia ckp kt budak tuh) " ehee sori dik..akak nye asap tu da kepul2 since 3 ari lepas.. so rini api dia terlepas sikit2...


(siap lupe redz da de lesen pegang2 nurin kan...nurin siap terketuk2 dia ngn bunge marah sbb kene pegang2 masa posing akakaaa...aksi tu pun siap terakam okeh ahaha...)



16. then...selesai majlis.. nurin pn da x saba2 cabut bulu mata..zzzaappp..!! peh lega...


*okeh selesai majlis simple n comel nurin... kitoang tak wat outdoor kt kg sbb takut ade tetamu yg dtg lg..plus sume da penat giler..wat later je kt KL

pastu redz anto mutet blk hotel.. ptg tu sme da tumbang... nurin bertahan lg kemas2 bilik skit... then tah cemane masa tgh tgk karenah anak2 buah nurin yg kecik2 belek2 n kira2 adiah nurin tertido kt bilik...maghrib....tdo merengkok atas katil...


takde sedia meja letak adiah sbb awal2 prepare tak terpikir langsung pasal adiah. ..ke dpt adiah ke.. so longgok je la kt penjuru bilik n bawah katil ehee...;p

then terbangun masa da dekat jam 8mlm.. tiba2 rasa lutut lain macam ..dianye tak selesa.a hmmm..tp nurin sangka sbb nurin lenguh.. pastu nk jalan p dapur..aduhh..! sakit..! terjatuh sbb xleh tegakkan lutut... tp nurin gagahkan jugak..cuba abaikan lutut sakit.. p dapur join mak n kakak2 borak.. masa ni rumah da kemas sikit2..pantas tul dorg kemas..

tgh2 borak makin sakit...then nurin angkat kain tgk lutut....

*
*
HAAAA?????!! LEBAMMMM??!!

time ni akak2 n mak da stat munyik..haa pulakkk...bla blaa bla..yadaa yadaa..
oke seriously nurin tatau dr mana punca ape sbb tp mmg sangat sakit n since mlm tu nurin jln terdengkot2... berlarutan seminggu sampai ke majlis sambut menantu yg akan nurin cover kt next entry....

then mlm tu pas jerit2 masa tgk cermin pas cuci muke sbb kening takde ahahahaa... dorg suh bukak adiah....


mcm2 ragam kuar masa nurin n redz bukak adiah.. best.. family nurin jarang dpt kumpul camni..pastu pangai soang2 kuar...

*nurin yg sentiasa bertuala sbb lom leh terima kenyataan kening da takde eheheheeee.....

anyway nk ucap thanks2 thanks thanks pd sume yg bg adiah... sume yg nurin dpt sume mmg brg2 yg sgt diperlukan utk mula hidup baru... byk dpt brg letrik instead of set pinggan mangkuk.. dpt gak set gitu tp tak berulang la adiah2 nye..sume lain2 ehehee terima kasih ye?

citer majlis bertandang sambung kt next entri yeh?


so kesimpulannye..ye mmg majlis nurin bukan majlis grand..simple..kecik molek..padat lak tuh..mcm2 ragam dr yg sempurna dan ketaksempurnaan.. tp yg tak sempurna tu la yg jd warna tambahan hari resepsi nurin.. mmg mcm2 mood n ragam yg timbul..but still syukur Alhamdulillah keseluruhan nye mmg comel comel saje mood nye..mcm yg nurin nak..cuaca pun baikk je walhal semalam ujan ribut siap tercabut2 kanopi..Alhamdulillah..and..ehe so tenkiu pd sume yg terlibat..tenkiu sgt2..

so cekian dulu......



yg benar si pengantin godzilla ahahaa xD
♥'s
~nurin...

3 comments:

Iera said...

sweet memory..
tersenyum2 sorang baca..

*~*nurin*~* said...

ahahaa..wah akak leh senyum sorang2 baca? nape?

Iera said...

rasa sweet sgt...